Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synd det ikke gikk denne gang Storkedrøm.

Vanskelig hva man skal gå for når det kommer til ivf. Jeg ligger i nedre normalområdet på amh, så jeg kjøpte like greit en 3 pk med ivf med en gang. Det er lønnsomt hvis det ikke går på første forsøk. Hvis jeg får positiv nå etter første har jeg tapt endel penger,men gleden over å være gravid kommer til å overstyre det regner jeg med.

Hadde jeg hatt høyere amh hadde jeg kanskje jeg også tenkt på det samme som deg eller gått for en gang ivf først.

Når det gjelder medisinene var jeg ikke plaget med det, måtte bare huskes å ta hver dag. Lykke til på veien videre med ivf :-)

Fortsetter under...

Det var synd, Piafranord, kjempekjedelig! Så bra at du ser fremover nå :)

Jeg kommer vel etter om ikke lenge, har ikke turt å teste ennå (13 dpo idag), venter at mensen kommer imorgen eller søndag.

Håper dere kommer raskt i gang over nyåret! :)

Ja man må jo se fremover. :) har vel igrunn mistet troen på insiminering og vist at ivf er tingen.

Vet du om jeg MÅ ta den blodprøven uansett som Riksen sier at man skal ta 14 dager etter insiminering?

Nei, det vet jeg dessverre ikke! Er fortsatt på IVF Oslo, og der har de jo ikke noe krav om test hvis man får mensen (selv om jeg har testet med vanlig CB på den datoen de har satt opp hver gang, bare for å være på den helt sikre siden...) Ringe dem, kanskje?

Har det som deg, har mistet troen på inseminering, og satser på at ivf er det som skal til :) Nå er jo ikke alt håp heeelt ute for meg ennå denne runden, men er fullt innstilt på negativ test og oppstart ivf!

Nei, det vet jeg dessverre ikke! Er fortsatt på IVF Oslo, og der har de jo ikke noe krav om test hvis man får mensen (selv om jeg har testet med vanlig CB på den datoen de har satt opp hver gang, bare for å være på den helt sikre siden...) Ringe dem, kanskje?

Har det som deg, har mistet troen på inseminering, og satser på at ivf er det som skal til :) Nå er jo ikke alt håp heeelt ute for meg ennå denne runden, men er fullt innstilt på negativ test og oppstart ivf!

Okej, ja ska ringe dem. Men de har først ringe tid etter 12. Sånn er det å være i offentlig, hehe.

Skal dere også ha Ivf forsøk på ivf klinikken? Er ikke det himmelsk dyrt da?

Har selv hatt 3 insimineringer hos dem, kjempe service :)

Annonse

Vi fortsetter på ivf-klinikken, ja. Og ja, det koster mye, 56000 for "garantipakken" (3 ferskforsøk, ett fryseforsøk og alle undersøkelser), sæd og medisiner i tillegg, så klart. Vi har spart lenge, og er så fornøyde med å være der, at vi blir. Når vi først har spart opp pengene og er innstilt på det, synes vi det er verdt det :)

Men har stor forståelse for at man går over til det offentlige etterhvert!

Synd det ikke gikk denne gangen heller piafranord! Kjenner at jeg også har mistet litt troen på inseminasjon. Har tre negative nå, prøver et siste forsøk i januar før det evt blir ivf. Syns det er litt rart at de bare kjører helt samme opplegg hver gang, ifht medisiner og sånn, at de ikke legger litt individuelle løp. Men jeg får jo bare være takknemlig for at vi får hjelp, og at vi har en nydelig datter som kom til etter kun et forsøk, så det er jo mulig :)

Lykke til alle dere andre ☺ har innmari lyst å ta ivf selv, på cfc, men blir jo grisedyrt.. Har ikke råd.. derfor er det en vond følelse..Er det noen her som har gjort det? Og hva kom det på i tilfellet? Er 11 dpo idag og tør ikke teste imorgen eller overmorgen.. Vet jeg ikke er gravid men takler ikke se det der resultatet flere ganger nå.. Er jo så trist ned disse blendahvite testene gang på gang! Blir nesten litt kvalm.. Nå er jeg veldig negativ her, men sånn er det nå i disse dager..

Vi fortsetter på ivf-klinikken, ja. Og ja, det koster mye, 56000 for "garantipakken" (3 ferskforsøk, ett fryseforsøk og alle undersøkelser), sæd og medisiner i tillegg, så klart. Vi har spart lenge, og er så fornøyde med å være der, at vi blir. Når vi først har spart opp pengene og er innstilt på det, synes vi det er verdt det :)

Men har stor forståelse for at man går over til det offentlige etterhvert!

Ja det er mye penger men penger er ikke alt, alt er ei prioritering her i livet. Vurderte det vi også men pga vi bor i nord Norge så får vi ekstra utgifter på fly og overnatting for hvert forsøk (ikke bare prisen for forsøk og medisiner her i gården) så derfor søkte vi Riksen og er der :)

Uansett, blir spennende å følge med på dere :)

Synd det ikke gikk denne gangen heller piafranord! Kjenner at jeg også har mistet litt troen på inseminasjon. Har tre negative nå, prøver et siste forsøk i januar før det evt blir ivf. Syns det er litt rart at de bare kjører helt samme opplegg hver gang, ifht medisiner og sånn, at de ikke legger litt individuelle løp. Men jeg får jo bare være takknemlig for at vi får hjelp, og at vi har en nydelig datter som kom til etter kun et forsøk, så det er jo mulig :)

Takker for det :)

Forresten rart at vi er såpass mange som mister troen på insiminering.....hmm......

But way: håper at ivf er tingen for oss alle og at vi får mange positive graviditetstester fremover i 2013. ;)

Endret av piafranord

Idag kom TR og jeg har en tung dag! Jeg er alene, så må dra til Danmark? Siden de ikke tilbyr den behandlingen her :( jeg må ta opp løn i tilfellet.. Ikke vits flere runder ned inseminasjon nå føler jeg! Prøvd 5 ganger nå :( men blir vel 50.000 tusen dette da, om ikke mere. Jeg bor i midt- Norge så det er grisedyrt med fly herfra og..

Jeg er gravid etter IVF i Århus i slutten av november. Men det er tredje graviditet på et halvår, så jeg tror ikke jeg hopper i taket før vi har vært på ultralyd etter nyttår.

IVF anbefales for effektivitet, forresten. Jeg har blitt gravid fire av fem forsøk. :)

Annonse

Uff, trist måned med bare negative tester hittil :-(

Hvis ikke du testet positivt nå i helga da AIK???

Jeg er på rugedag 10 i dag og testet negativt. Jeg vet jo at sjansene fortsatt er der, men jeg vet også at de er ganske små :-(

Har nok både testet negativt og fått besøk av tanta, jeg også... Det ble en dårlig måned for oss, dette! Trist :(

Så nå er vi jo en hel gjeng som har gitt opp inseminasjoner og går over til ivf, vi får følge hverandre videre! Fint å kunne dele spenning, glede og skuffelser. Ønsker dere alle en god jul, så treffes vi vel i dette forumet eller andre på nyåret :) Ikke gi opp, det blir vår tur til slutt også!

Så synd AIK!

Vi får krysse alt vi har for at vi alle lykkes i 2013.

Men jeg så også over at det er en positiv test denne mnd. Ser ut til at du la inn melding omtrent samtidig som meg Robot, og at du er gravid! Gratulerer! Håper virkelig du får beholde denne spiren!

Æsj, er redd jeg har en kjemisk. Rugedag 12 i dag og jeg fikk opp en veldig svak strek/skyggestrek innen tidsfristen. Rugedag 10 ble testen svaktpositiv ca 10 minutter etter tidsfristen (og jeg vet, det ikke teller).

Nå tenker dere kanskje at jeg burde vært litt mer positiv her... Men magefølelsen er dårlig. I tillegg var denne testen enda svakere på samme dag enn den som endte med sa i uke 6, hvor hcg aldri steg særlig høyt og ikke doblet seg som den skulle.

Skal teste igjen på torsdag som er testedag, er den positiv da stikker jeg til legen og måler hcg.

Krysser fingrene for deg på torsdag.

Jeg vet det er greit å være realistisk, mens om en liten glad-story kan jeg nevne at jeg hadde hcg-nivå på 33 fjorten dager etter eggopplegg ved første svangerskap. Testet negativt frem til dag tolv, så svaaake streker lenge. Det var det det faktisk ble barn av. :)

Hei alle sammen. Synd med så mange negative tester, det suger skikkelig.

Jeg kan gjerne dele litt av mine erfaringer, det er jo over 3,5 år siden vi startet, og det er utrolig hvor mye man må lære seg etterhvert.

Vi hadde først fem inseminasjoner med donorsæd på Rikshospitalet før vi prøvde IVF, alle resulterte i blendahvite tester. Så gikk vi over på IVF, og og første ferskforsøk resulterte i en kjemisk graviditet.

Ba om å få en henvisning til lapraskopi og hystereoskopi (i og med at alt hele tiden har sett så veldig bra ut), hadde et negativt fryseforsøk i ventetiden, operasjon i mars 2011, og satte inn tin-embryo syklusen etter. Vips: positiv test. Endte dessverre med tidlig SA, og hadde neste fryseforsøk i semptember. Positiv test igjen. Atter en gang ble det en tidlig SA, og vi spurte Riksen om vi kunne ta en inseminasjon mens vi ventet på neste ferskforsøk (jeg ble jo plutselig gravid), og igjen, sørgelig negativt resultat.

Da kjente vi begge at det var på tide med en pause, så vi ventet i hele 10 måneder før vi begynte på andre ferskforsøk. Jeg antok at mine graviditeter var på grunn av operasjonen, og hadde ikke noe stort håp om å lykkes, så overraskelsen var stor da det viste seg at det er et lite knøtt i magen. I morgen er det tidlig ultralyd (så langt har vi aldri kommet, er 7+5 i dag), og da håper jeg virkelig vi får se et lite hjerte som slår.

For noen fungerer inseminasjoner utmerket, og da er det en mye mer behagelig måte å bli gravid på, men det blir bare trist når det aldri går. Så jeg tror dere gjør lurt i å tenke videre, og tenke IVF når det ikke lykkes innen rimelig tid. Lykke til, alle sammen.

Tidenerinne: jeg har aldri fått noen sterke streker på RD12, heller, og en strek er jo en strek. Håper testen er enda klarere positiv i morgen.

En siste oppdatering herfra: testen i dag var like svak som for to dager siden. Så magefølelsen min sier fortsatt kjemisk. Har tatt blodprøve for hcg i dag og får svar i morgen.

Men takk til robot og lillie vanillie for gladhistorier uansett :-) har de med meg i tankene. Og en gang blir det forhåpentligvis min tur også :-)

I dag fikk jeg svar på blodprøven jeg tok i går. Hcg var på 25.

Noe som vil si at det finns et bittelite håp, men at oddsene er ganske dårlige.

Bestilt og mottatt en haug billigtester, så kan jeg følge litt med i jula. Så tar jeg ny hcg i romjula igjen.

Jeg er forberedt på ny runde om et par måneder, og håper vi alle sitter med fine, positive tester i hendene i begynnelsen av 2013 :-)

Har du fått tatt ny hcg? Enig med deg i at 25 er lavt, men det er jo alltid håp i hengende snøre og alt det der.

Vi var på ultralyd i går, 6+2, men ble ikke så mye klokere. Jeg er gravid, det ligger på riktig sted og gynekologen sa hun troooor hun ser en flimring, men at det var usikkert om det var hjerteaktivitet. Samtidig påstod hun at hun hadde troen på det, så jeg forsøker å slappe av med at hun vanligvis er så kynisk at hun nok hadde sagt fra om hun ikke var optimist. ;-) Ny ultralyd over helgen, da blir det vel avklart.

Så synd du ikke fikk klart svar på ul robot. Men det hørtes i alle fall lovende ut! Jeg krysser fingrene for at det går bra denne gang!

Jeg tok en ny strimmeltest to dager etter hcg-måling, negativ. Så slutta på progesteron da og tr kom to dager senere. Men det går greit, jeg visste jo at mange må ha flere forsøk på ivf også. Jeg er ved godt mot og håper veldig at jeg skal få lykkes snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...