Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Storkedrøm

Hyggelig å se det er flere som prøver for tiden, har vært litt stille her i det siste. Jeg starter min første ivf-behandling i morgen (har hatt fire insemineringer tidligere) og hvis alt går etter planen får jeg testedag få dager før jul.

• 2 uker senere...

Hei,

jeg er tilbake i gamet etter et lite opphold (bl.a. to avbrutte forsøk i høst), men har nå i helga hatt min 5. inseminasjon, skal teste 15. desember. Spent! Hvis ikke det klaffer nå skal jeg rett på spraystart i begynnelsen av januar og starte mitt første ivf-forsøk. Hvordan går det med dere andre to? Spennende tid for deg, Storkedrøm!

Vi er ikke fullt så tidlig i desember. Skal ta blodprøver 12. og 14. for å se om det stigning. Går på hcg-støtte etter flere spontanaborter og IVF, så det har ikke noe for seg å ta vanlige tester (de vil uansett være positive).

Anonym poster: 6d4fa0501e9366a0fa4131dc4458fe70

Annonse

Takk for det :-) er ferdig alt! Det gikk veldig greit, klarte meg med lokalbedøvelse og fikk ut 7 egg :-) Og det er mer enn jeg turde håpe på.

Skal sette tilbake på torsdag, da får jeg også vite hvordan det har gått med eggene. Håper på to fine egg inn, og gjerne et par til frys :-)

Håper du lykkes denne gang da AIK. For det er jo enklere (og billigere) med insemineringer. Jeg krysser fingrene for oss begge :-)

Hei,

jeg er tilbake i gamet etter et lite opphold (bl.a. to avbrutte forsøk i høst), men har nå i helga hatt min 5. inseminasjon, skal teste 15. desember. Spent! Hvis ikke det klaffer nå skal jeg rett på spraystart i begynnelsen av januar og starte mitt første ivf-forsøk. Hvordan går det med dere andre to? Spennende tid for deg, Storkedrøm!

Og jeg har testdato 14 desember.

Og samme her, klaffer det ikke denne gangen er det rett over på ivf.

Så vi er vist ganske likt i løypa, hehe.

Takk for det :-) er ferdig alt! Det gikk veldig greit, klarte meg med lokalbedøvelse og fikk ut 7 egg :-) Og det er mer enn jeg turde håpe på. Skal sette tilbake på torsdag, da får jeg også vite hvordan det har gått med eggene. Håper på to fine egg inn, og gjerne et par til frys :-) Håper du lykkes denne gang da AIK. For det er jo enklere (og billigere) med insemineringer. Jeg krysser fingrene for oss begge :-)
Så flott at du fikk ut så mange! Håper de deler seg bra! Lykkelykke til med innsett idag :) Endret av AIK

Piafranord; ja, nå ligger vi jammen veldig likt! Tenk om vi kunne slippe ivf begge to nå, det hadde vært fantastisk :)

Får du også startet direkte etter første mens hvis du ikke har blitt gravid nå? Jeg har reseptene på både spray og sprøyter klare, så her blir det langt regime med oppstart helt i begynnelsen av januar, i så fall.

Lykke til i symptomjakten! Selvom det vel er litt tidlig for det ennå... ;)

Ja det hadde vært kjempe flott om vi slapp ivf. Krysser fingrer for der :);)

Nei jeg tror jeg må vente 1-2 sykluser før det er oppstart på ivf.

Har igrunn ikke pratet om det enda. Tar ikke sorgene på forskudd enda.

Så du begynner allerede i begynnelsen av januar? Før du får mensen?

Ja, starter med spray på dag 21 etter den mensen jeg får nå i desember hvis jeg ikke har blitt gravid. Var litt overrasket over at de ikke ville ha meg til å vente en syklus i hvert fall, men når de gir klarsignal er jeg jo bare glad for å komme kjapt i gang... :)

Lurt å ikke ta sorgene på forskudd! Jeg har bare sluttet litt å tro på at det kan gå med bare inseminasjon for min del, selv om jeg vet at det er mange som prøver både fem, sju og ti ganger før det plutselig klaffer. Føler meg liksom litt klar for å prøve noe nytt :P

Men, vi får bare håpe, jeg krysser fingre her også! Augustbaby hadde jo vært så fint... :)

Annonse

Da ruger jeg på 2 egg! De sa de var 4-delte og bra egg, jevngode.

Men det var også de eneste eggene som var bra, så jeg har ingen på frys. Forhåpentligvis trenger jeg det ikke heller:-)

Har fått testdag 20 desember, men har etpar billigtester liggende så jeg begynner nok noen dager før det.

Hvordan går det med dere AIK og Piafranord? Klarer dere å holde dere til testdato eller begynner dere litt før?

Åh, det er vanskelig å la vær! Men nå har kona og jeg lovet hverandre å vente til helga, er så travelt med jobb og annet frem til det, og i helga er det bedre tid til å enten glede seg skikkelig over et mirakel eller trøste og pleie hverandre etter enda en nedtur... Men, det klør i testefingrene, det er sikkert! Og jeg går selvfølgelig rundt og kjenner på kroppen hele tiden, synes jeg har allverdens symtomer, men forklarer det som bivirkninger av Lutinusen inntil det motsatte er bevist... ;) Nervepirrende dager!

Du da, Tidenerinne? Du har vel vært ruger i en ukes tid nå, hvordan føles det? :)

Jeg har ikm 19 desember! Kjenner jeg blir mer og mer lei meg ettersom dagene går..dette var mitt 5 forsøk og mitt siste strå. For å få helsøsken! Jeg har ikke noe følelse for at dette har gått bra, og jeg gruer meg til å se en mest sanbsynlig negativ test, for det blir så vondt å takle iom at jeg ikke har råd til ivf :( kjenner at dette er en påkjenning nå ja.. Er 10 dpo imorgen..

Jeg begynte faktisk testinga i dag, rugedag 6. Men det var for å se om otrivelle var ute av kroppen. Testen var blenda, så det vil si at hvis jeg får positiv når jeg begynner å teste så er det fordi jeg er gravid! Håper så veldig, men tør ikke tro på det.

Jeg har ikm 19 desember! Kjenner jeg blir mer og mer lei meg ettersom dagene går..dette var mitt 5 forsøk og mitt siste strå. For å få helsøsken! Jeg har ikke noe følelse for at dette har gått bra, og jeg gruer meg til å se en mest sanbsynlig negativ test, for det blir så vondt å takle iom at jeg ikke har råd til ivf :( kjenner at dette er en påkjenning nå ja.. Er 10 dpo imorgen..

Uff, det må være tøft å gå rundt og vente når du tenker at det er siste sjanse! Da er det selvfølgelig ikke så lett å holde motet oppe, det er forståelig. Jeg sliter litt med motet selv, etter femte forsøk nå, men har jo planer om ivf på nyåret og tenker mest fremover til det. Jeg krysser alt jeg har for at det går bra for deg nå! Forstår kjempegodt at du ønsker deg helsøsken til barnet ditt. Mange lykkeønskninger til deg herfra! :)

Jeg begynte faktisk testinga i dag, rugedag 6. Men det var for å se om otrivelle var ute av kroppen. Testen var blenda, så det vil si at hvis jeg får positiv når jeg begynner å teste så er det fordi jeg er gravid! Håper så veldig, men tør ikke tro på det.

Spennende da! Nå gleder jeg meg bare til helga, og få testing og IKM-dato overstått... Når begynner du å teste igjen "for alvor"? Krysser fingre for deg! Og for alle andre desember-damer :)

Hei!

Her har det mange svar siden sist! Jeg har ikke vært innom på en stund! Krysser fingrene for at det går den rettte veien for dere!

Det ble ingen graviditet dessverre..vi har nå prøvd fire ganger, og har fått anbefalt IVF siden jeg snart er 39 år. Vurderer IVF i naturlig syklus første gangen, fordi jeg mistenker at det blir for tøfft for kroppen med alle medisinene. Og det koster bare 9.000 pluss 5000 for medisiner..mer overkommelig pris i første omgang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...