Gå til innhold

Kortere på vei enn antatt. Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Jeg var på ul idag og der estimerte legen meg til å være 6+3 uker idag, mot min egen beregning som er 7+1 idag.

Jeg testet etter el og vet når eggløsningen var. Testet også positivt på gtest 3 dager før IKM, noe som etter ny termin vil tilsvare 8 dager før ikm.

Jeg hadde en SA/MA i mai og der var også den lille mindre enn forventet hele veien fram til SA 11+3.. Kan dette være et tegn på at jeg mister igjen?

Legen mente det ikke var noen grunn til bekymring, men han tror jeg mener at jeg ikke vet helt sikkert når el var og dermed er det ikke noe å bekymre seg for.

Noen med erfaring på å bli satt tilbake tidlig og der alt har gått bra?

Fortsetter under...

Burde vel ikke uttale meg, jeg har ikke greie på det, men ville tro det er et godt tegn at hjertet slo. Hadde han sagt at du var kortere på vei og ikke fant hjerteaktivitet hadde jeg blitt mer bekymret. Og er jo bare snakk om 5 dager, kan hende egget festet seg litt senere enn antatt?

Endret av Bumblebeee

Jeg var på ul i uke 8, jeg trodde jeg var i uke 9, legen trodde uke 10, og det viste seg at det faktisk var uke 8 :)

Hjertet banket osv, skal til legen igjen i uke 12 (neste uke), håper alt er i orden, men stort sett er det det når man ser hjertet banke og slå :)

Det skjer faktisk at den lille går i "dvale" det har faktisk skjedd meg... ikke noe og være bekymret over... egget ble befruktet på eggløsning ja men den kan bruke et par dager til og feste seg :D du så hjertet slå og det er jo bare et bra tegn :D ikke tenk for mye på det du :D og heller nytt det lille mirakelet i magen <3

Jeg var på ul i uke 7, fikk da vite at jeg var akkurat 7 uker på vei, 3 uker senere på ny ul hos samme gynekolog, da var jeg plutselig 11 uker på vei istedet for antatte 10 uker. Min gynekolog sa det at de vokser i rykk og napp på dette tidlige stadiet, og at ordinær ul var sikrest å forholde seg til ifht hvor langt man er på vei. Så lenge du har sett hjertet slå og det kun er snakk om dager forskjell ville jeg ikke bekymret meg :-)

Annonse

Tusen takk for svar. Jeg får bare prøve å tenke positivt og tro at de vokser litt i rykk og napp. Hjerte slo og svangerskapssymtomene har jeg i fleng, så her er det bare å stresse ned og ta livet slik det faller seg :)

Det er så smått i denne tiden og fosteret vokser i rykk og napp. 1 mm feil i måling på hvor langt fosteret er har litt å si for hvor langt du er på vei. Så det er sikkert bra. Jeg har fått oppfølging pga habituell abort. Når jeg gikk til oppfølging med datteren min varierte målingene en del. Var det en annen som målte en gang fikk det veldig utslag.

Jeg vært kortere på vei enn antatt sist svangerskap. Trodde jeg var rundt uke 7 selv, men gynokologen mente at jeg ikke var lenger enn uke 5, men hu kunne heller ikke finne hjerteaktivitet. Så sålenge du har sett et bankende hjerte ville jeg tro at sjansen for at det går bra er mye større:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...