Gjest Trulte med to små Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 I natt begynte jeg å blø endel og i dag fikk jeg påvist SA. Jeg hadde vært gravid med tvillinger, men har mistet de nå. Jeg føler meg nummen i følelsene, men har nå fått grått endel. Pga småblødninger har jeg vært på ultralyd 6+1 der legen kunne konstatere at begge eggene hadde festet seg, I dag fikk jeg en annen lege ( gynekolog ) og han var så brautete og kjepphøy på en måte at jeg ble helt sjokkert. Jeg hadde med mannen og en annen sykepleier var der også. Da han skulle undersøke med snakket han om andre ting og virket glad og surrete. Så sier han ingen ting annet til meg en at "nei, her er det ingenting!" Jeg måtte jo spørre om det virkelig ikke var noe der?? Jeg ble jo helt sjokkert! Jeg hadde noe smerter i natt, men ikke mye, blødde friskt blod og det var ikke antydning til klumper, noe jeg syns var så rart. Jeg fikk bare beskjed om at jeg nok hadde blødd det ut i natt og ble henvist til toalettet for å kle på meg igjen. Der knakk jeg sammen og begynte å gråte, jeg svelget og svelget skuffelsen, og måtte ta meg sammen for å gå ut til de andre igjen. Legen begynte da å prate om at dette var dessverre prisen for å holde på med prøverørsforsøk, at det var tøft, men ikke alle som fikk barn osv osv. Pga min alder var det jo også en faktor og da jeg sa det var så tøft psykisk sa han at det var det og man måtte jo vurdere hvor mye man orket å gå gjennom, og kanskje på et tidspunkt sette en stopp for dette og heller skaffe seg en puddel!!! Han var helt blottet for empati, selv om han prøvde og han gjorde alt bare vondt værre med den moralprekenen sin. Vi ble så satt ut at vi ikke visste hva vi skulle si eller gjøre. Denne legen er overlege og hadde god peiling på disse tingene sa han, gjennom 40 år! Medfølelse og å være varsom med folk i sorg hadde han tydeligvis glemt i løpet av alle disse årene, kanskje han heller aldri har hatt det... Jeg gråt for tapet mitt, mitt inderlige ønske gjennom 8 år, 4 ivf forsøk og nå opplevde jeg da min 3 SA. Og så skal jeg bli møtt slik? Det gjorde sorgen min enda større. Vet at noe av det han sa er sant, men han trengte ikke slenge alle fakta opp i ansiktet mitt på denne måten, på en slik kald og ufølsom måte. Det rare er at blødningen stoppet opp på morgenen og etter det hadde jeg kun litt da jeg tørket meg. Legen kunne heller ikke se noen blødning på gang, så hva i all verden? skal man ikke blø som en sterk mens, ihvertfall i noen dager? Skjønner jeg ikke var langt på vei, men alikevel... Jeg måtte spørre om han trodde det skulle komme ut av seg selv og det mente han. Vel, hvorfor har det da stoppet opp? Han presterte å si at selv om han har laaang erfaring innen dette, KUNNE han ta feil!! Ja? hva betyr det da? at jeg fremdeles KAN være gravid og at det er noe der likevel? Jeg ble bare som et spørsmålstegn, hva skulle jeg forholde meg til, klamre meg til et usannsynlig lite håp? Jeg forholder meg til at dette er en komplett SA, men tar turen til Porsgrunn på mandag til timen vi har fått for en stund siden, om bare for å sjekke at alt er kommet ut og at kroppen er ferdig med dette. Jeg skulle ta kontakt om det ble vondt eller om det var noe og gjett om jeg skal, men da vil jeg ikke til den mannen jeg var hos i dag. Det er så farlig å behandle mennesker i sorg på en slik måte hvor det har gått rutine i sorgarbeidet, sorg kan aldri bli en rutine.
sonja77 Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 NEIiii, off dette var trist:( skjønner du er trist og lei. Hvem i all verden av legene på Porsgrunn var d her da? Høres jo veldig umenneskelig behandling å få.
*ønskegull* Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Dette var utrolig triste nyheter, Lykke Denne overlegen hørtes grusom ut.. Jeg vet hvordan det er å få en slik beskjed og det er absolutt fornuftig å behandle pasientene med varsomhet og empati.. Jeg kan forstå at det såret veldig det han sa og måten han oppførte seg på.. Men fikk han ikke flere leger inn for å dobbelsjekke? Og hva mente han med "ingenting"? Huff.. For en fæl opplevelse.. Utrolig trist at det skulle gå slik. Hvis du må tilbake så får du heller få en annen lege til å se på deg. Stor klem til deg.
Gjest Trulte med to små Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 NEIiii, off dette var trist:( skjønner du er trist og lei. Hvem i all verden av legene på Porsgrunn var d her da? Høres jo veldig umenneskelig behandling å få. Ja Det var en lege ved sykehuset i Arendal.
Gjest Trulte med to små Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Dette var utrolig triste nyheter, Lykke Denne overlegen hørtes grusom ut.. Jeg vet hvordan det er å få en slik beskjed og det er absolutt fornuftig å behandle pasientene med varsomhet og empati.. Jeg kan forstå at det såret veldig det han sa og måten han oppførte seg på.. Men fikk han ikke flere leger inn for å dobbelsjekke? Og hva mente han med "ingenting"? Huff.. For en fæl opplevelse.. Utrolig trist at det skulle gå slik. Hvis du må tilbake så får du heller få en annen lege til å se på deg. Stor klem til deg. Tusen takk! Ja,jeg skjønner ingenting og det er derfor vi vil til Porsgrunn for å få en sjekk av en annen lege.
Arwen81 Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Nå ble jeg veldig trist på dine vegne og så sint fordi noen leger har glemt all folkeskikk og normal empati... Enig i at det hørtes ut som han var utydelig også i forhold til hva han så/ konkluderte med. Håper du finner ut av det, og at du møter en hyggeligere lege da
Bumblebeee Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Jeg kjenner jeg får lyst til å gråte. Åtte års håp og forventning knuses og legen er kald og ufølsom. Kan hende han er faglig flink, men den menneskelige biten har han visst forsømt. Fikk du ul? Isåfall kunne de vel fastslå om det var liv eller ei? Min dypeste medfølelse, LYKKE!
Gjest Trulte med to små Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Jeg kjenner jeg får lyst til å gråte. Åtte års håp og forventning knuses og legen er kald og ufølsom. Kan hende han er faglig flink, men den menneskelige biten har han visst forsømt. Fikk du ul? Isåfall kunne de vel fastslå om det var liv eller ei? Min dypeste medfølelse, LYKKE! Tusen takk for omtanken! <3 Ja,jeg fikk UL og han satt bare og rotet følte jeg, det var da han sa at "nei,her er det ingenting!" så jeg bør vel stole på det. Helt enig i det du skriver ang å være faglig flink... Han virket litt irritabel til å begynne med også, ikke på meg men han virket stresset. Mulig han hadde en dårlig dag, men synd det går utover pasientene.
Håperpåønskebaby Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Utrolig dumt for dere! Vet ikke hva jeg kan skrive... *stor trøsteklem*
Therese12 Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 Fy fader jeg blir så provosert og lei meg på dine vegne! Vær så snill og skriv en klage på denne idioten av en lege, når du er kommet deg ovenpå igjen! Sender deg en klem <3 utrolig trist å lese.
Gjest AnneS Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Neeeei, nå ble jeg skikkelig lei meg Ble så glad på dine vegne da jeg så du ble gravid. Så ufattlig trist!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. november 2012 #14 Skrevet 23. november 2012 Huff og huff kondolerer! For en dårlig lege!!
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. november 2012 #15 Skrevet 23. november 2012 Tusen takk for omtanken alle sammen <3
Frufluffy Skrevet 23. november 2012 #16 Skrevet 23. november 2012 Tusen takk for omtanken alle sammen <3 Grusom legeopplevelse du har hatt. Vanskelig å si noe som trøster etter det du har opplevd. Godt du skal på kontroll i Porsgrunn. Jeg lurer på en ting er det fødeavdeling både i Porsgrunn og Skien nå?
Liljeduft Skrevet 23. november 2012 #17 Skrevet 23. november 2012 Først så sender jeg en ENORM stor klem!! Utrolig trist å høre, men jeg håper virkelig at den legen din har vært elendig slik at det er en hyggelig overraskelse når dere kommer til Porsgrunn!
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. november 2012 #18 Skrevet 23. november 2012 Tusen takk for omtanken alle sammen <3 Grusom legeopplevelse du har hatt. Vanskelig å si noe som trøster etter det du har opplevd. Godt du skal på kontroll i Porsgrunn. Jeg lurer på en ting er det fødeavdeling både i Porsgrunn og Skien nå? Jeg vet faktisk ikke om det er fødeavdeling begge plasser, men det er mulig det finnes info om det på sykehusets sider?
Frufluffy Skrevet 23. november 2012 #19 Skrevet 23. november 2012 Tusen takk for omtanken alle sammen <3 Grusom legeopplevelse du har hatt. Vanskelig å si noe som trøster etter det du har opplevd. Godt du skal på kontroll i Porsgrunn. Jeg lurer på en ting er det fødeavdeling både i Porsgrunn og Skien nå? Jeg vet faktisk ikke om det er fødeavdeling begge plasser, men det er mulig det finnes info om det på sykehusets sider? Ok for for 6 år siden holdt jeg på å havne på Skien for å føde, men rakk hjem likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå