Gå til innhold

Eks-Mannen min tjener 915 000 i året. Venninna mi påstår det er helt normal lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv tjener jeg overkant av 400.000 og trodde det var mer "normallønn"

Hva mener dere? Er ikke over 900000 veldig bra lønn? Han er Siv.ingeniør

Anonym poster: b6e2e8cc6e4d5071b7047a094612f0ea

Skrevet

Jo det er bra. Vil si 400000 for en kvinne og 500000 for en mann er bra normal lønn.

Alt over 800000 er mer enn normal etter min mening.

Min mann tjener ca 2 mill. Og det er ikke kjekt. Fyren er blitt tallblind og har et voldsomt forbruk.

Anonym poster: 2f956751ba19f82903285b22056bcaa5

Skrevet

Venninnen din har et merkelig syn på hva som er noramlt ;)

Skrevet

For hans bransje og utanning er det nok en "normal", men god lønn, selv om det er enorme forskjeller ettersom hvor du jobber og kompetansen forøvrig. Min mann har en lignende stilling og har en fastlønn på 1 050 000 + bonusordning.

Gjennomsnittslønnen i Norge ligger vel på ca 450 000 - men jeg opplever at det er stadig vanligere å tjene nærmere en million i deler av det private næringslivet.

Anonym poster: 6646c2e94c0189791fb585c9b0231ce1

Skrevet

Det er ikke noe vanlig lønn i året, det var ganske mye han tjener da.

Skrevet

Eksmannen din tjener bra, men ikke fantatisk. 400.000 er en normalt til lav lønn. Snittlønnen er over 400.000. Kommer jo også an på utdannelsesnivå og arbeidserfaring. Har man studert i fem år bør man forvente en brattere lønnsvekst enn en uten utdanning.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er veldig mye, men det er fordi vi er en familie som lever åå knapt en tredjedel av det din eksmann tjener. Og ikke synes jeg det er så lite heller. Alt er rellativt. :)

Endret av Musemorbr /
Skrevet

Normal til lav lønn? Hva er 250.000 da? Lavere enn lav lønn?

Skrevet

Vanlig i hans yrke, ja. Men sammenlignet med "den vanlige" normann så er det en høy lønn. De fleste jeg kjenner tjener vel mellom 300 000-700 000.

Anonym poster: a8dc6d3e1da1601b5d6c0c9f4cd843d4

Skrevet

Ja, 250.000 er jo en veldig lav lønn! Hvis du jobber fulltid med den lønnen har du dårlig betalt. Jobber du deltid er derimot saken en helt annen, og det kan ikke sammenlignes.

Skrevet

Jepp, jobber heltid. Lurer på om barnehageassistenter tjener mer? Noen som vet?

Skrevet

Eksmannen din tjener bra, men ikke fantatisk. 400.000 er en normalt til lav lønn. Snittlønnen er over 400.000. Kommer jo også an på utdannelsesnivå og arbeidserfaring. Har man studert i fem år bør man forvente en brattere lønnsvekst enn en uten utdanning.

Det kommer og an på hvor i landet man bor og om man jobber privat eller kommunalt/statlig.

Kan si at jeg tjener rett over 400.000 og har master utdannelse og 7 års erfaring, men får ikke mer i lønn da de tjener ikke så mye her nede på sørlandet. Vi ligger litt etter på lønnsstatistikken.

Anonym poster: 714da81d0bfe7fe9c77f6e2ddfe0e2c1

Skrevet

Gir jo ingen mening å si noe om det når vi ikke vet hva han jobber som eller hvilken utdanning han har. Kanskje han jobber mye også?

Du kan altså ikke sammenlikne lønnen til en barnehageansatt uten utdanning og en sivilingeniør. Det er som å sammenligne pærer og bananer.

Skrevet

Gir jo ingen mening å si noe om det når vi ikke vet hva han jobber som eller hvilken utdanning han har. Kanskje han jobber mye også?

Du kan altså ikke sammenlikne lønnen til en barnehageansatt uten utdanning og en sivilingeniør. Det er som å sammenligne pærer og bananer.

Hva med faktisk å lese tråden? HI skriver jo at han er siv.ingeniør!!

Skrevet

Bra lønn ja. Mange i Norge har ett veldig urealistisk forhold til penger, og tror at alle er millionærer. Blandt annet de fleste politikerne våre tror det. Men, det er nok ikke sånn.

Anonym poster: f3eec6eaf0021abf50ad87ad9d9e5886

Skrevet

Hva med faktisk å lese tråden? HI skriver jo at han er siv.ingeniør!!

Beklager så ikke det i farta, men mange sammenliknet jo uansett lønnen hans med en barnehageansatts lønn. 915000 er helt vanlig for en sivilingeniør med lang yrkeskarriere vil jeg mene.

De jobber jo gjerne mye og reiser en del. !!!!!!! tilbake til deg!!!!!....!!!!

Skrevet

Selv tjener jeg overkant av 400.000 og trodde det var mer "normallønn"

Hva mener dere? Er ikke over 900000 veldig bra lønn? Han er Siv.ingeniør

Det er ikke normal-lønn mtp lønnsnivå i norge - tror ssb opererer med ca 450.000 eller så som gjennomsnittlig lønn på heltidsstillinger.

Som sivilingeniør derimot, er lønnsnivået helt annerledes. Akkurat hvor mye høyere vet jeg ikke, men sikkert ikke umulig at det er vanlig siv.ing lønn etter noen år.

Altså kommer an på hva man diskuterer, gjennomsnitt? medianlønn? for en enkelt yrkesgruppe eller for "folk flest"?

Skrevet

Jeg vil si at han tjener langt over gjennomsnittet til Ola Nordmann...

Skrevet

Ja, 250.000 er jo en veldig lav lønn! Hvis du jobber fulltid med den lønnen har du dårlig betalt. Jobber du deltid er derimot saken en helt annen, og det kan ikke sammenlignes.

Men noen må jo gjøre jobbene som er dårlig betalt også for at samfunnet skal gå rundt...

Anonym poster: 691e91463374ffa1f46e845613142e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...