Lisse_01 Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg og typen brukte 2 år på å bli gravide. Helt forferdelig lenge. Følte hver mnd jeg var gravid, men NEIDA. Var masse hos gyn og tok prøver. Ingen av oss feilte noe. Jeg fikk prøve Pergo, og 4 mnd ble jeg gravid. Nå sitter jeg med en 7 uker gammel gutt i armene Ikke gi opp. Det går som regel til slutt
samu Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 jeg og samboeren min prøvde i 1 år. jeg hadde tydeligvis ikke eggløsning og fikk diagnosen PCOS tok 2 pergo kurer, så satt det. nå har jeg 4 uker igjen til termin. lykke til dere som prøver
Vårbarnet med to små Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Jeg kan komme med en liten oppmuntring jeg også. Jeg og mannen min prøvde i tre år. Første gangen jeg ble gravid endte det i en ma. Så kom en sa noen måneder senere, og enda en sa to måneder etter det. Og et år senere hadde jeg enda en sa. Jeg har blitt utredet, men kunne ikke finne noe feil. På en av bodprøvene kunne det virke som jeg hadde hatt blodpropper, men neste blodprøve var bra igjen. Vi fikk time på rikshospitalet for å begynne opp med aih. Vi hadde time 14. August. 1. Juli testet jeg positivt. Jeg fikk, for å prøve, blodfortynnende. Det gjorde nok susen, for her sitter jeg og er 24+1 med voksende mage og en svært livlig liten gutt (?) i magen. Hold ut jenter, dere får premien tilslutt! Jeg heier på dere, og krysser fingre for alle sliterne.
mosmo Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Utrolig koselig å høre disse historiene. Det gir meg håp. Selvom jeg har mye som går i mot meg, så kan det skje Ønsker alle slitere lykke til ;D
Fiemamma Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Jeg og typen brukte 2 år på å bli gravide. Helt forferdelig lenge. Følte hver mnd jeg var gravid, men NEIDA. Var masse hos gyn og tok prøver. Ingen av oss feilte noe. Jeg fikk prøve Pergo, og 4 mnd ble jeg gravid. Nå sitter jeg med en 7 uker gammel gutt i armene Ikke gi opp. Det går som regel til slutt Grattis Lisse Husker deg godt fra når du ble gravid. Jeg tok pergo i samme periode som deg, men hos meg ble det nesten katastrofe. Håper fødselen gikk greit og at det kanskje ga mersmak også? Her blir det IVF i februar
Lisse_01 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2012 Jeg og typen brukte 2 år på å bli gravide. Helt forferdelig lenge. Følte hver mnd jeg var gravid, men NEIDA. Var masse hos gyn og tok prøver. Ingen av oss feilte noe. Jeg fikk prøve Pergo, og 4 mnd ble jeg gravid. Nå sitter jeg med en 7 uker gammel gutt i armene Ikke gi opp. Det går som regel til slutt Grattis Lisse Husker deg godt fra når du ble gravid. Jeg tok pergo i samme periode som deg, men hos meg ble det nesten katastrofe. Håper fødselen gikk greit og at det kanskje ga mersmak også? Her blir det IVF i februar Takk er så lykkelig. Er så glad det ENDELIG gikk. Det er fantastisk. Fødselen var helt forferdelig, er helt traumatisert. Fikk en totalruptur grad 3B, så ble operasjon. Men NÅ er alt TOPP. Uff... Katastrofe??? Hva skjedde? Du skal se du er gravid i mars. Unner deg det virkelig.var selv 2 mnd unna iVF behandling (eller at prosessen skulle sette i gang)
great Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Takk for mange oppmuntrende innlegg. Hvet det skal finnes håp , men litt vanskelig og tro på når man sliter . Skal gå til akkupunktur . Har prøvd pergo to perioder . " men troen kan flytte fjell " , kan den ikke .....!!!
Sjasminbb86 Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Gir meg håp når jeg ser at det klaffer for noen som har prøvd i flere år Lykke til alle sammen! Sluttet selv på p-pillen i juni, så alt er ikke helt i orden enda, men kroppen er snart på nett og mens er så si regelmessig. Ordner seg vel til slutt Gleder meg MASSE til jeg har en liten spire i magen )
samu Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 jeg og samboeren min prøvde i 1 år. jeg hadde tydeligvis ikke eggløsning og fikk diagnosen PCOS tok 2 pergo kurer, så satt det. nå har jeg 4 uker igjen til termin. lykke til dere som prøver Og nå har jenta mi kommet. blir 3 uker på onsdag. krysser fingrene for dere alle
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Vi hadde prøvd i tre år. Jeg hadde sjelden el av meg selv. Og lange, ustabile sykluser. Opptil 80 dager mellom hver mens. Mannen min hadde litt dårlig sædkvalitet (1 prøve) men ikke så dårlig at d ikke skulle gå.. Etter tre runder dobbel pergotime ble jeg gravid. Ikke pause mellom. Er nå 28+0 uker på vei alt ser fint ut og har en aktiv krabat i magen.. Vi har en fra før. Slet med han også. Men ble gravid uten hjelp.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 ift akkupunktur, er det kun virkningsfullt før et svangerskap, eller er det også anbefalt under et svangerskap? (feks t.o.m. uke 12) Hilsen PCO og nervøs for å miste Anonym poster: fb641c9a41bebd1f3ac0b33b79402658
Sjasminbb86 Skrevet 27. juli 2013 #12 Skrevet 27. juli 2013 Etter 1 år med prøving ble jeg endelig gravid Har termin i slutten av februar. Håper alt går som det skal og at den lille i magen har det bra Gleder meg masse til jeg sitter her med babyen min i armene mine. Nå er jeg 10 uker + 6 på vei Neste uke har jeg min første kontroll. Ikke mist håpet! Og for all del ikke stress, da tar det bare lengre tid før det klaffer. Lykke til alle sammen! Mvh. Overlykkelig
Majka81 Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Vi brukte 2, 5 år på å bli gravid med nr to. Den første satt med en gang. Vi var til utredning og alt var normalt. Syklusen var regelmessig. Til slutt satt spiren der, venter ei jente og er i uke 32+4 nå!! Så ikke gi opp! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå