Gå til innhold

Noen andre som ikke skal til jordmor?

Anbefalte innlegg

Uvitende førstegangsgravid som jeg er visste jeg ikke at jeg måtte ringe jordmortjenesten med en gang jeg ble gravid. Så når jeg ringte for å høre om de hadde ledig time til 2. svangerskapskontroll fikk jeg høre at det hadde de ikke. Da blir det visst bare lege for meg fram til lillegutt kommer...

Noen andre som ikke skal til jordmor eller ikke har vært hos jordmor tidligere svangerskap?

Fortsetter under...

jeg gikk til jordmor i første svangerskap, men skal ikke i dette.

Grunnen til dette er at den jordmoren jeg hadde døde under tragiske omstendigheter for 2 år siden. Jeg fikk veldig god kontakt med henne, og når jeg nå ikke kan gå til henne så går jeg ikke til jordmor i det hele tatt.

Jeg har også kvinnelig fastlege slik at hun kan hjelpe meg og svare på alle de spørsmålene jeg måtte ha. Hun er heller ikke sen om å ringe andre instanser dersom hun er usikker :-)

blir kun lege på meg og denne gangen,får oppfølging av fødselsspesialist utenom så d holde for meg...kan fort bli mange å forholda seg te å dessuten så gjør legen min ein liga goe jobb som jordmødrene :)

nei det må jeg si høres rart ut, hvor bor du? jeg bor på st.hanshaugen i Oslo og får time innen uken om jeg vil. Nå det er sakt så har jeg ikke så god kjemi med jordmor så jeg tenker å kombinere henne med gynekologen min som jeg syns er kjempe flink :)

Jeg har aldri brukt jm. Ikke med førsten og har ingen planer om der fenne gangen heller. Har hørt så mye rart om hun som er jm utpå her til oss, at jeg holder meg til fastlegen min.

Hørtes ikke ut som man behøver å ringe de med en gang man er blitt gravid, iallefall ikke her. Kan fortsatt bestille time fer om jeg hadde billet sa legen min. Jeg er 21 uker nå.

Annonse

nei det må jeg si høres rart ut, hvor bor du? jeg bor på st.hanshaugen i Oslo og får time innen uken om jeg vil. Nå det er sakt så har jeg ikke så god kjemi med jordmor så jeg tenker å kombinere henne med gynekologen min som jeg syns er kjempe flink :)

Bor i Tr.heim. Når jeg snakket med de sa de at jeg skulle ha ringt med en gang jeg testet posistivt. Ville gjerne ha gått til jordmor da fastlegen min anbefalte meg det.

Bor i Tr.heim. Når jeg snakket med de sa de at jeg skulle ha ringt med en gang jeg testet posistivt. Ville gjerne ha gått til jordmor da fastlegen min anbefalte meg det.

nei huff det må jeg si er dårlig. men leger er flinke da så du er nok i gode hender :)

hihi, min JM minner meg litt om Asbjørn Brekke ;O

Finnes det private jordmødre i Trondheim, da?

Her jeg bor er det også så godt som umulig å få jordmor, så jeg kommer til å gå til privat jordmor dette svangerskapet også. Det koster dessverre litt, men jeg har vært kjempefornøyd med oppfølgingen deres.

Jeg bor i Trondheim og skal gå til både jordmor og lege, men jeg jeg ringte jordmor ca èn uke etter at jeg testet positivt da. Hadde hørt rykter om at man måtte være tidlig og ringte tidlig selv om jeg følte meg rimelig dum som ringte så tidlig (men det må man). Synd det ikke finnes nok jordmødre, kunne egentlig tenkte meg å gått bare til jordmor.

Annonse

Jeg bor i Bergen, og her tror jeg at det er rimelig lett å få tak i jordmor. Høres merkelig ut i Tr.heim... Men jeg skal uansett bare gå til fastlegen. Gikk til jordmor første sv.skap, men ikke i andre, og ikke nå i tredje...

Jeg bor også i Bergen, og skal kombinere mine kontroller mellom jm og fastlegen min. Men da jeg ringte helsestasjonen for å bestille time hos jm fikk jeg vite at hun ikke hadde kapasitet til å ha meg på kontroll før jeg er 24 uker... Godt jeg har en lege som følger meg godt opp og gir meg time til kontroll litt oftere. :)

Jeg skal ikke til jordmor. Har i hvert fall ikke bestilt noe enda. Vi får se når det nærmer seg fødsel, spørs om jeg får et akutt behov for å prate med jordmor da. Får oppfølgning av lege på svangerskapspoliklinikk pga diabetes type 1. Tenker at det får være bra nok oppfølgning, orker ikke løpe mellom helsestajon og legesenter og jobb hele tida.

Jeg vet ærlig talt ikke.

Jeg har ikke hatt time på sykehuset ennå, skal dit om 2 uker.

Fastlegen min spurte om jeg hadde vært hos jm sist gang jeg var hos han, svarte da at jeg skulle på sykehuset 6.desember og at jeg regna det var til jm, noe han også regna med.

Noen som vet om hva som gjelder på Ahus??

Kommer jeg til jm, eller må jeg bestille time til det selv?

Jeg er førstegangs fødende, 17 uker på vei.

Jeg vet ærlig talt ikke.

Jeg har ikke hatt time på sykehuset ennå, skal dit om 2 uker.

Fastlegen min spurte om jeg hadde vært hos jm sist gang jeg var hos han, svarte da at jeg skulle på sykehuset 6.desember og at jeg regna det var til jm, noe han også regna med.

Noen som vet om hva som gjelder på Ahus??

Kommer jeg til jm, eller må jeg bestille time til det selv?

Jeg er førstegangs fødende, 17 uker på vei.

Antar at det skal på hos ahus er ordinær UL? Hvis du ønkser å gå til jordmor må du kontakte bydelen hvor du bor. Jordmor holder til på Helsestasjonen.

Jeg går kun til fastlegen denne gang. Var hos jordmor en gang i første svangerskap, men ser ikke helt vitsen. Har kvinnlig fastlege som følger opp meg super. Vet noen foredrar jordmor siden de ofte har mer tid satt av til spørsmål.

Hørtes merkelig ut du sliter med å finne jordmor... Jeg har akkurat flyttet, er i uke 38, og fikk komme til allerede uka etter jeg ringte og flyttet hit (bodd her knapt 2 dager altså før jeg skulle til jordmor). Men det var ikke i Trondheim da, bor rett utenfor Oslo ;) Der jeg kommer fra (småby) fikk jeg ikke time før i uke 24, gikk til fastlegen min før den tid. Er sjeleglad jeg fikk komme til jordmor, har kvinnelig fastlege, men det hjalp jo ikke på når en selv må etterlyse blodprøver, urinprøver og en føler en blir "kastet ut" for en har jo så kort tid på seg på legekontorene! Jordmor setter opp 1 1/2 time på første time, og 1 time på de neste, det liker jeg iallefall mot fastlegens knappe 15 minutt ;)

Jeg går kun til fastlegen denne gang. Var hos jordmor en gang i første svangerskap, men ser ikke helt vitsen. Har kvinnlig fastlege som følger opp meg super. Vet noen foredrar jordmor siden de ofte har mer tid satt av til spørsmål.

Samme erfaring her. Forsøkte jordmor i første svangerskap, men kuttet henne raskt ut. Venter nr 3 nå, og skal kun gå til fastlegen også denne gang. :)

Jeg skal kun bruke fastlegen - som forøvrig er gynekolog. Er fornøyd så langt:) Vi brukte jordmor med vårt første barn. Jeg var ikke fornøyd med henne, så derfor har jeg kun brukt lege de andre gangene.

Hadde planer om å bare gå til fastlegen min som er fantastisk, men på 1.kontroll blir jeg rimelig skuffa da det er en vikar for henne som er der nå. Hun kommer ikke tilbake før om 1 år, og den nye legen er ikke like flink. Så da blir det jordmor og lege annenhver gang denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...