Gå til innhold

Hvordan lever dere i pp?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å leve mest mulig normalt, jeg røyker enda (bare halve av det jeg gjorde før) jeg har tatt meg en pils til middag, og jeg prøver å ikke fokusere for mye på å bli gravid. Det er nok fordi at jeg ikke vil bli så alt for skuffet om testen er negativ, og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal ha TR imorgen, men har ikke merket så mye til henne enda, noe jeg pleier. Så tenker ta en test imorgen, om ikke TR kommer da. Men så skal jeg bort i helgen med samboer å møte noen venner som vi ikke får møtt så ofte. Denne helgen ble planlagt lenge før vi planla å få bar, og vi skulle jo egentlig ut på byen osv. Så vet ikke hva jeg skal si om jeg ikke drikker. selv om testen er negativ og mensen ikke kommer, kan jo sjansen være der?

Så hvordan lever dere når dere er prøvere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143992915-hvordan-lever-dere-i-pp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en ma i oktober, men før jeg ble gravid levde jeg som vanlig. Vi brukte 8 pp før spiren satt, og den mnd jeg ikke stresset og ikke tenkte så mye på det satt den.

Men nå er vi prøvere igjen og jeg velger å leve som vanlig/normalt frem til en positiv test er påvist :) Men tar folsyre hver dag da :)

Jeg tar folsyre og jakter på symptomer, hehe :P

Drikker nesten aldri til vanlig, så akkurat det er ikke noe savn (røyker ikke heller). Jeg får ofte en sånn trykkende følelse nedover i magen nå, som gjør at jeg blir litt svimmel og sliten, så da lytter jeg til signalene fra kroppen. Hadde det akkurat sånn da jeg var mye lenger på vei med nr.2, men kan ikke tro jeg merker det av samme årsak så tidlig som nå...

Annonse

Jeg lever som gravid etter el! Jeg har blitt gravid i svingen før, og i 2 pp. Annser derfor sjansen for å bli gravid som såpass stor at jeg synes det er uforsvarlig å feste o.l.

Men har full forståelse for at dere som har prøvd lenge lever som normalt altså.

Jeg er min 2 pp og lever normalt frem til positiv test. Men jeg er ikke et fest menneske og sluttet å røyke for nesten 1 år siden. Min eneste last er snus og sushi, men siden jeg og et foster ikke deler blod de første 6-7 ukene så hadde jeg ikke fått panikk om jeg hadde tatt meg et glass for mye vin eller røyket noen sigaretter. :)

Jeg har tenkt mye på dette. Har forsøkt å leve litt etter rådene for gravide, drikker ikke, prøver å spise fornuftig og har også forsøkt å få trent, har nemlig et håp om at jeg skal klare å trene litt under svangerskapet. Jeg er ikke noen stortrener, men forsøker å jogge og trene 2-3 gang pr. uke.

Er redd for å drikke også plutselig finne ut at jeg er gravid og bli redd for at det kan ha skjedd noe etterpå.. Litt kjedelig med julebord med hvite løgner og "drinks".. bartenderen var veldig forståelsesfull da jeg ba om en alkoholfri drink som ser ekte ut.. hehe.. ingen mistanker fra de andre tror jeg ;)

Vi lever stort sett som normalt, har tilført litt vitaminer på oss begge. Begrenser alkoholen, spesielt mellom el og ikm, ikke at det er de store mengdene i utgangspunktt heller. Vi prøver å kose oss og ikke stresse. Noen små endringer i kostholdet for min del, kuttet ut sushi og spiser mer fisk :) Men den dagen jeg får positiv test så blir det null alkohol, gubben får ikke røyke i bilen eller i nærhet av meg og mindre kaffe og brus ;)

Jeg lever helt som vanlig inntill jeg får positiv test. Men jeg røyker ikke, og jeg tar kanskje et par glass vin i måneden. Jeg har skjønt at dette kan ta tid, og jeg vil ikke sette livet på vent på ubestemt tid. Lever som vanlig. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...