Gå til innhold

Tror dere jeg har en sak her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbreder meg til å krangle med gjensidige i dag.

Saken er som følger: De har sagt opp forsikringen vår. Grunnen er at i januar og februar ble det noe krøll med avtalegiroene, de sto på feil konto(ikke utgiftskontoen) ogh det oppdaget jeg ikke før jeg fikk en samleregning fra gjensidige på 3 mnd som hadde blitt uteblitt. Jeg betalte denne med en gang, men av en eller annen grunn så forsvant avtalegiro avtalen fra banken, samtidig så fikk vi stengevarsel og hele beløpet for resten av året måtte betales.

Jeg betalte det månedlige beløpet manuellt, og i mai så ringte jeg de for å høre hvorfor jeg fikk dette stengevarselet hver mnd. Han jeg da snakket med sa at det skulle jeg ikke bry meg om, men om jeg ville få tilbake avtalegiro så forklarte han meg hvordan jeg skulle gjøre dette i nettbanken. Neste måned forsøkte jeg det han hadde sagt, men fikk det ikke til. Jeg betalte derfor manuellt. Og det har jeg gjort hver mnd. Vi har ikke misligholdt, skylder de heller ingenting. Og så har de sagt opp forsikringen vår. Det er ganske store konsekvenser for oss, da vi sitter med betalingsanmerkninger begge to, pga eiendom vi ikke fikk solgt og dermed satt vi med 2 boliger å betale på i 1 1/2 år. Denne perioden klarte vi ikke utgiftene våre.

Så vi får ikke forsikring NOE STED uten å forhåndsbetale, er snakk om 20000, diss pengene har vi ikke.

Det som er surt, er at hadde jeg fått beskjed om dette i mai når jeg snakket med de så hadde vi jo hatt penger.

Jeg mener de har sagt opp forsikringen på feil grunnlag, og skal forsøke å komme forbi kundeservice i dag for å snakke med noen høyere opp i systemet.-

Tror dere jeg vinner frem? Er helt krise her, bilene er heller ikke forsikret, og huset....tenk om det skulle brenne her....sover ikke på natta lenger......

Anonym poster: df79e1affc35112c424e0a0424a02009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men dere kan tegne forsikring hos vardia. Bedre vilkår og pris også.

Anonym poster: 1bcbdba233c8dffa90f64311e3e654c4

Skrevet

Veeeeel....noen steder er de meget strikse med tanke på autogiro o.l. Hva står det i betingelsene og vilkårene? Ettersom dere ikke oppdaget at det ikke var trukket fra kontoen og sa fra umiddelbart kan de bruke det mot dere. Spesielt dersom du kun har et muntlig svar å forholde deg til

Skrevet

Har du betalingsanmerkning så er eneste måten å få forsikring på å betale hele beløpet på forskudd.

Når de sier opp forsikringen din så må de starte den opp må nytt igjen, og da tar de en ny kredittvurdering og har du da anmerkning må du betale på forskudd.

Jeg satt i lignende situasjon som deg og ingen forsikringsselskap ville la oss få autogiro da vi hadde betalingsanmerkning. Er surt at man blir straffet så hardt for en tabbe men sånn er det dessverre.

Anonym poster: d0c7b51ad686f086676cccd54e826ba3

Skrevet

Hvis Gjensidige har krevd at du betaler resten av årspremien på forskudd og du har valgt å betale månedlig manuelt, er det du som har brutt avtalen. På bakgrunn av det, kan de kreve forhåndsbetaling, du har altså en dårlig sak.

Med forbehold om at jeg har misforstått, her, det var litt vanskelig å få grep om hva som egentlig har skjedd her.

Skrevet

HI her.

Vi ble kunde av gjensidige ved årsskifte i fjord, avtalen var da avtalegiro hver mnd. Siden det begtnte med krøll, da jeg ikke oppdaget at avtalegiroen hadde havnet på feil konto, så sa de opp avtalegiroen. Men da var alt betalt, og etter det har jeg betalt jevnlig!!

Aldri hørt om vardia, heter det det?

Anonym poster: df79e1affc35112c424e0a0424a02009

Skrevet

Er ganske sikker på at forsikringsselskapene opererer med litt forskjellige priser og avtaler avhengig av om man har avtalegiro eller ikke. Men avtalegiro er det bl.a en litt lavere forsikringspremie hver måned.

Om man ikke har avtalegiro må man betale kvartalsvis og om man likevel vil betale hver måned er det høye gebyrer på det.

Du har jo ikke overholdt avtalen om avtalegiro så jeg tviler på at du kommer noen vei. Om du skal betale manuelt hver måned koster det ekstra og du har ikke gjort noen avtale på det...

Anonym poster: e099c45d0c7d7b72bb6bb45093d559c8

Skrevet

Du må se på hvilke betingelser som har ligget på avtalen i denne perioden.

- har forsikringen vært aktiv hele tiden?

- hvilket antall terminer har det stått at du skal betale?

- har du mottatt fakturaer, eller bare betalt?

- Har du betalt innen fristen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...