Gå til innhold

Baby på 3.5 mnd har den siste uken blitt så urolig på natten

Anbefalte innlegg

Våkner minst 1 gang i timen, kanskje 1 gang i halvtimen etter den første soveøkten som varer i 3-4 timer. Gjesp!!! Blir så sliten av det. Han har også begynt å våkne kl 05 i stedet for 06 tidligere.

Han legger seg 19.30-20. Før våknet han ved midnatt, kl 03 og 06 for mat.

Han virker ikke sulten, roer seg med smokken.

På dagtid er det ikke noe problem, blir trøtt etter 1.5 timer og sover alt fra 1 time til 2 timer. Han har i hvertfall to dupper på 2 timer.

Burde jeg prøve å holde han mere våken på dagtid? Kan dette være utviklingssprang?

Fortsetter under...

Sånn ble min også rundt 2,5-3 mndr. Han er sånn fortsatt, bare at nå våkner han hver time fra han legger seg kl 19.00. Aner ikke hva det er, har prøvd eget rom, mme (vil ikke ta flaske..) og mat (grøt mm). Han blir straks 7 mndr så jeg går rundt som en levende død. Syns synd i eldste som har fått en fjern og sliten mamma.

Min erfaring er at slikt skjer! Så fort man tror de er inne i ett mønster, så skifter de til et annet :-S Murphys Law, er jeg redd. Hold ut, det går over! Her sover forøvrig babyen fortsatt når han har behov for det, og han er 9 mnd. Holder ham aldri våken. Søvn avler søvn, er det noe som heter.

Tenner, utviklingssprang og (ofte) økeuker er vanlig i denne alderen.

Sov på dagtid, la far dytte inn smokken (bytt side i senga!), få avlastning med henting/levering i bhg et par ganger i uka om du har flere barn, lag enkle middager, få far eller andre til å ta klesvask og husvask, og sats på en enkel jul....:-)

Hilsen zombiemamma til 5-mnding og 2-åring...

Åh! Vi har det akkurat sånn vi også! Hun er 4 mnd og vi må inn maaaaange ganger hver natt for å putte inn smokken, og noen ganger legge henne på plass for hun ligger på tvers eller i et hjørne av senga. Veldig slitsomt. Mat skal hun bare ha en gang, noen ganger to, ellers er hun bare generelt urolig hele natten. Hun sliter litt med å finne roen på dagtid også for tiden, men når hun først sovner sover hun godt en stund. Jeg tror hun strever veldig med å snu seg (like før hun får det til), samt at det klør litt i gommene for hun blir utrolig fornøyd når vi masserer de lett med en tannbørste :P

Annonse

Min får bare mme, så jeg har sånn sett kontroll over at han får i seg nok. Han spiser riktignok mer om natten enn på dagen. Vet ikke hvordan man snur det.

Kanskje jeg skal prøve Dentonox? :)

Da prøvde jeg Dentonox i natt. Enten virker det, ellers så var det bare tilfeldig, men han våknet kl. 00, 03 og 06 som før -med noen få smukkedytt innimellom -luksus til meg det ;)

Ellers snakket jeg med helsesøster i dag og hun vil at jeg skal begynne med grøt og hun mente også at jeg kunne bruke Dentonox. Grøt blir som smaksprøver frem til han blir 4 mnd. om 2 uker.

Så bra at natten er blitt bedre. :-) Her har måen på 3,5 mnd begynt og våkne om natten, i natt våknet han ofte og var han våken fra 03-04:30 snakking og jodling.. hehe, så er meget trøtt idag kan man si. Lurte på og prøve dentinox her og, og snart begynne med grøt. :-)

helsesøster sa også at det er veldig vanlig at dette skjer i 3 mnd alderen, da de utvikler seg fort nå. Jeg skulle heller ikke prøve å holde han våken på dagen - søvn avler søvn

Skulle til å foreslå dentinox, men ser nå at du har prøvd og at det funket ;)

Alle mine har i den alderen blitt mer sulten og krevd mer mat nattestid,de har også plagdes med kløe og smerter i gommene og det er der dentinoxen har funket knallbra :)

Snart kan du jo gi mme med litt grøtpulver (velling) til kvelds og nattmåltid, dermed blir han kanskje mer mett og våkner sjeldnere :) Og som mme-barn kan du jo begynne med grøt om et par ukers tid :)

Samsover dere? Det hjelper ofte på urolige barn :)

Lykke til, håper det snart blir bedre - høres veldig slitsomt ut!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...