Gå til innhold

Lillegutten meldte seg tidlig ut <3

Anbefalte innlegg

Etter over 14 dager på observasjonsposten på St.Olav klarte ikke kroppen min å holde inn lillegutt inne lenger.

Natt til 07 november kom gutten min til verden på keiserlig vis, hele 7 uker prematur. Han var 2140 gram og 43 cm lang perfekt liten gutt <3

Han lå i kuvøse på nyfødt intensiv med pustehjelp i noen dager, og etterhvert siden han vart så stabil fikk vi komme på familierom innpå nyfødt intensiv.

Nå er det gådd 2 uker siden han ble født og vi ligger på nyfødt intensiv enda, hvor fokuset ligger på spisetrening :)

Han gikk ned ganske mye i vekt, var nede i 1863 gram, men har nå nesten tatt igjen fødselsvekten sin :) :)

Maten han ikke klarer å ta via puppen får han via sonde (ledning i nesen som går ned til magesekken).

Han har gulsot, men ikke så høye verdier at han trenger behandling for dette :)

Så nå ser jeg fram til å bli kvitt denne sonden, og få lov til å endelig dra hjem :)

Føler meg som en del av inventaret nå, med tanke på at jeg har bodd her på sykehuset i over 1 mnd :) hehe

Storesøster på 4 år er kjempestolt og synes lillebror er verdens fineste <3 <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143992871-lillegutten-meldte-seg-tidlig-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes veldig intenst ut... Glad det går bra, og at det går riktig vei :) gratulerer med gutten :)

Tusen takk <3

Det har vært ganske intenst ja, og det er det fortsatt...Han er jo litt umoden i systemet sitt, så han har noen pustestopper nå og da..men han er veldig flink og tar seg igjen ganske fort, og andre ganger må jeg stimulere han litt for at han skal komme seg.

Jeg vet ikke hva søvn er lenger, sover vel rundt 4 usammenhengende timer hver dag. Dagene går i ett med pumping,amming,sonding o.l :) Men er bare glad for at det går bra med gutten, det er det viktigste, sove kan jeg vel gjøre om noen år :P

Hørtes veldig intenst ut... Glad det går bra, og at det går riktig vei :) gratulerer med gutten :)

Tusen takk <3

Det har vært ganske intenst ja, og det er det fortsatt...Han er jo litt umoden i systemet sitt, så han har noen pustestopper nå og da..men han er veldig flink og tar seg igjen ganske fort, og andre ganger må jeg stimulere han litt for at han skal komme seg.

Jeg vet ikke hva søvn er lenger, sover vel rundt 4 usammenhengende timer hver dag. Dagene går i ett med pumping,amming,sonding o.l :) Men er bare glad for at det går bra med gutten, det er det viktigste, sove kan jeg vel gjøre om noen år :P

Man går vel litt på autopilot i sånne omstendigheter vil jeg tro ;)

Men man kan få en ordentlig reaksjon når det roer seg også ...

Må han være der lenge til ?

Kos deg med veslemann :)

Tusen takk <3

Man går vel litt på autopilot i sånne omstendigheter vil jeg tro ;)

Men man kan få en ordentlig reaksjon når det roer seg også ...

Må han være der lenge til ?

Kos deg med veslemann :)

Ja, men tror autopiloten begynner å litt dårlig :P hehe. Kjenner det blir vanskeligere og vanskeligere mtp søvn, blir bare mer og mer surrehode :P

Vet ikke hvor lenge vi må være her, men han må bli kvitt sonden han har i nesen først :) Håper det blir snart :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...