Gå til innhold

Finnes det noen kjerringråd for å starte fødselen...

Anbefalte innlegg

...som faktisk fungerer?

Jeg har alltid tenkt sånn at "babyen kommer når den kommer, så det er ikke vits å stresse med alle disse kjerringrådene som liksom skal starte fødselen", men nå begynner jeg å bli sååå lei. Har så masse plager denne gangen, og barnet ligger så lavt at det kjennes nesten som han/hun skal dette ut når jeg reiser meg. Så nå har jeg store planer om å føde før termin. (Hehe... Gjelder å være evig optimist ;) ) Er 36 uker på vei, så må jo enda smøre meg med litt tålmidighet, men om et par uker hadde det passet veldig greit med en fødsel :)

Noen som har prøvd noen "metoder" som har fungert for dere? Kom med erfaringer! :)

Fortsetter under...

Bringbærblad te og lange gåturer fungerte for meg :) Fødte Lillebror 38+5 og Storesøster 39+0 (men fødselen hennes startet også 38+5)

Bare husk å ta med telefonen i tilfelle du må hentes :)

Jeg har ikke født selv, men har venninner som mener at sykkelturer og sex fungerer... ikke samtidig da!! ;)

Jeg har også hørt at å stimulere brystvortene (mange ganger ila dagen) kan sette igang noe...? Lykke til ;)

En lang tur hørtes veldig fristende ut akkurat nå faktisk, men klarer ikke gå så langt pga veldig sterk bekkenløsning. Plutselig svikter bena under meg, så må stort sett holde meg hjemme :( Men skal hvertfall kjøpe meg bringebær-te. Hvor får man kjøpt det? Kostholdsbutikker?

Helsekost ja. Jeg hadde også bekkenløsning, så det gikk ikke så fort akkuratt. Inviter noen med deg, så har du noen å støtte deg til hvis beina svikter eller ta deg noen runder opp og ned trappene hjemme hvis du orker :)

Og ja glemte det, men som castoslo nevner - stimulering av brystvortene fungerte også med Lillebror .)

Lykke til :)

jeg går jo like fort som en skilpadde pga bekkenløsning. hjelper det da? og jeg blir alltid 100 ganger verre etter å ha gått tur. da må jeg ligge på sofaen i ett døgn. hvor effektiv er det for fødsel om jeg går på tur i 30 min i sneglefart??

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har i hvert fall INGEN TRO PÅ KJERRINGRÅD! :P for jeg har prøvd nesten ALT! :o

Ananas, kanel, akupunktur, strippet 3!!ganger, sex, sterk mat, brystvorter/pumpe, lakserolje and the list goes on! Og jeg sitter her enda 39+4. Å jeg er ikke helt moden, men moden med 2-3cm åpning

Jeg har i hvert fall INGEN TRO PÅ KJERRINGRÅD! :P for jeg har prøvd nesten ALT! :o

Ananas, kanel, akupunktur, strippet 3!!ganger, sex, sterk mat, brystvorter/pumpe, lakserolje and the list goes on! Og jeg sitter her enda 39+4. Å jeg er ikke helt moden, men moden med 2-3cm åpning

AMEN.

Siste stripp på meg i dag, på termin. tvi,tvi,tvi,tvi,tvi. Men alt annet, som du nevner, og MER, har alldeles ikke fungert på meg heller. JEG tror dette er ganske tidsinnstilt om barnet har det godt i mors liv. :-) SYnd, men bra på samme tid. :-)

Det beste alternativet for å få i gang fødsel er sex =)

Men kan absolut anbefalle Bringebærblad kapsler ( Natures way), jeg tar 2 stk varje dag og har mye mer kynner og menssmerter så det kan var verd å prøve... tror ikke bringebærblad teen er like effektiv, men jeg tenkte jeg skulle begynne drikke i tilegg til kapslerne =)

Lykke til =)

jeg prøvde stort sett alt je også!! Det eneste jeg oppnådde var å bli kjempesliten med mer vondter enn det jeg hadde når jeg startet forsøkene.

Nei, denne gangen skal jeg slappe av og lade krefter til fødslen. Hvis ikke jeg må bruke masse energi på å krangle med legene da. Sist ble jeg igangsatt 14 dager over termin og det finner jeg meg bare ikke i denne gangen :-)

Annonse

Sex har fungert 2 ganger for meg, i uke 36 begge. Ikke moden eller noe. Vannet gikk 4 timer etter på begge, dårlig med rier da. Jm var overbevist om at det var det som startet det, ikke vet jeg, kommer ikke til å ha sex de siste ukene, vil gjerne gå til termin denne gang

må bare si at det ikke anbefalles å ta lakserolje, da du kan få en styrt fødsel og sikkert en del kjæft fra jordmødrene på føden :-) he he... en venninen av meg har gjort det og det ende ikke så bra, hun fikk styrt fødsel og revnet en god del....

Jeg tror egentlig ikke at noe av disse tingene virker, viss man ikke er moden nok.

Men mine fødsler har begynt litt av sex, sen har jeg nesten jogget og da har den gått igang ordentlig.

gå i bakker og bli litt slitt det virker ( men kun om kroppen er klar)

Man må nok vara litt forsiktig med disse kjerringrådene for det kan ende opp med masse maserier og at man rett og slett blir utslitt før fødselen startar skikkelig.

Men jeg har litt troen på Bringebærblad kapslerne, jeg har fått mye mye mer kynner en hva jeg pleier så det skjer noe.

Men det virker kansje ikke på alle =)

Jeg tror det er opptil hver enkelt person hvordan kroppen reagerer. Men da mener jeg f.eks sex, brystvortestimulering, stripping, akupunktur.

Kanel, bringebærkapsel, sterk mat osv tror jeg bare er tull. Der føler jeg det er mest tilfeldig at en person fødte etter sterk kinamat og vips gikk det ryktet.

De andre er litt mer fysisk som hormoner som påvirker. Feks ved sex påvirkes mormunn av prostaglandiner som er i sæd, ved brystvortestimulering påvirkes kroppen av oxytocin som også påvirker sammentrekning av livmor (tror jeg)

Men alt har med hver enkelt kropp tror jeg. Og en kan ikke få til en fødsel i uke 36,37,38 osv om ikke ting er klart likevel ;)

Men disse er litt mer håndfaste...

Jeg er 39 uker idag. Begynte med bringebærblad kapsler for en uke siden og har fått mer kynnere. Går også lange turer hver dag så det river godt i ryggen. Sex har jeg hatt regelmessig siden uke 37 uten det døyt av virkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...