Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Slanker meg ved hjelp av lite kalorier og trening. Jeg må desverre spise en del for å bli mett. Hva er det veldig mye kalorier i og hva er det lite kalorier i? Trenger tips til all slags mat som er kalorifattig.. Anonym poster: 01a67f473528701f6b314a4162ebc6af
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Mye mat som er kcal fattig er jo en måte å slanke seg på .Men skal du endre spisevanene dine i komb. med trening-var det det du mente? Bør du kanskje legge inn en balansert diett med vitaminer, mineraler, protein og karbo. Gode eks. er rent kjøtt, grønnsaker og ris, fullkornspasta osv. Skal du kjøre kcal fattig øker du mengden av grønne grønnsaker, kutter frukt,pasta, brød og kjører fettfattig. Men du skal vite hva du holder på med. Les deg opp på nett og konfigurer med fastlege og eller pers. trener. Anonym poster: 3b4e9d6173f08bb6038d7ff578dde719
Papegøyeblomst Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Rent kjøtt (proteiner), type kyllingfilèt, svinefilèt etc. Det er når man tilbereder/steker med fett, eller i saus at kaloriene ligger. Eggehviter er også høy på protein og lav på kalorier ( jeg lager hardkokt egg og tar ut plommen) På diett.no kan du legge inn matvare og mengde ( f.eks kyllingfilèt, 150g), og få antall kalorier, fett, protein og karbohydrater. Du kan jo også google " lavkalori matvarer" e.l.
det er berre mordi Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Du slanker deg mer til mer rå kålrot du spiser. Det er fordi det er såpass slitsomt å tygge det, at man forbrenner mer enn det gir kalorier
håpefull<3 Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Hvis du trener mye trenger du jo en del kalorier, til tross for at du slanker deg. Men jeg skal ikke blande meg inn i akkurat det Cottage cheese, mye proteiner for deg som trener. Spis det med kanel, nøtter eller eplebiter f.eks. Eller lettsyltetøy. Bare fantasien setter grenser. Evt wok. Grønnsaker er sunt og svært kalorifattig. Eks kutt opp brokkoli, blomkål, gulrot, løk, minimais, paprika og ha litt kylling, renskåret svinekjøtt eller laks oppi. Grønnsakssuppe er også kalorifattig, da trenger du ikke nødvendigvis kjøtt oppi, men det er smak og behag. Grove knekkebrød med magert pålegg. Spis fisk som pålegg. Kokt skinke og kalkunpålegg er magert. Drikk vann! Smoothie er knallgodt og sunt. Masse næring i. Du lager det med akkurat det du selv liker Spis fisk og rent kjøtt til middag. Mye grønnsaker. Hvis du trener hardt trenger du litt ris/pasta/potet, men det trenger ikke være mye. Salater av ulike slag. Kutt ut fast food, farsemat, sukker og snop. Lag maten selv fra bunnen så vet du hva du får i deg. Lag mer kokt mat enn stekt. Lag ovnsretter så slipper di stekefett. Eks grønnsaker og laks i form. Unngå fete sauser. Soyasaus smaker mye og er ikke veldig mye kalorier i. Men uansett, viktigst er det at du spiser variert og får i deg nok næring til tross for at du ønsker å få i deg minst mulig kalorier
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Ratatouille! Spiste masse av det da jeg slanket meg. Det er ekstremt kalorifattig. stekte gjerne en kyllingfilet til :-) Men godt uten kjøtt også :-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Ha salat til måltidene ta da mindre av "hovedmiddagen", og mer salat - sleng på en dressing type Italian - den er ikke ille fet og smaker veldig godt! Jeg har akkurat gått ned 8 kg med vektklubb.no i kombinasjon med trening (PT). Anbefales! Der er det også mye mattips! Anonym poster: 8de608923f82c9822f92de872edfcea1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Tusen takk for masse gode tips! Anonym poster: 01a67f473528701f6b314a4162ebc6af
håpefull<3 Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Og ikke minst, spis saktere Hvis man hiver i seg maten så overspiser man som regel, men tar man det litt med ro rekker man å kjenne at man begynner å bli mett Merker det selv. Bruker jeg litt tid på maten så spiser jeg kanskje halvparten enn om jeg spiser fort (når jeg er dødssulten!). Mindre mat gir mindre kalorier Og et annet skummelt råd juleribba inneholder nærmere 250 kalorier pr 50 gram !!! Huff, der ødela jeg jula for mange var på "julebord" forrige helg, og la inn det jeg hadde spist på Grete roede, og fikk sjokk men jeg har omvendt problem enn deg, fastlegen min har vel egentlig beordret me til å gå opp i vekt. Såå, blæh :/
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 Men altså, slankern til jul??
håpefull<3 Skrevet 21. november 2012 #11 Skrevet 21. november 2012 Men altså, slankern til jul?? Ja er da ikke uvanlig at de som slanker seg gruer seg litt ekstra til jul. Har ei svigerinne som sitter og pirker borti julematen mens vi andre spiser til vi triller av stolen. Trist, men sant.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. november 2012 #12 Skrevet 21. november 2012 Ikke et tidspunkt jeg ville begynt å slanke meg. Om jeg var på slankeren, tror jeg at jeg ville fokusert på å holde vekta i denne perioden. Men huff, trist ja.
Gjest Mentha Skrevet 21. november 2012 #13 Skrevet 21. november 2012 Grethe Roede sier jo selv: Det er ikke det vi spiser mellom jul og nyttår vi legger på oss av, men det vi spiser mellom nyttår og jul. Her i huset nytes jula i fulle drag i alle fall. Slankern får man finne fram igjen til neste år
Gjest Mentha Skrevet 21. november 2012 #14 Skrevet 21. november 2012 ...forøvrig: Riskaker er kalorifattig, særlig hvis du kjøper de naturelle. Så kan du ha på f.eks salat, tomat og en skive kokt skinke til et lett måltid, eller drysse litt tørkede urter over for å få en snack om du er snopsjuk.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #15 Skrevet 21. november 2012 Jeg er uenig i det juleutsagnet om at det ikke er mellom jul og nyttår man legger på seg! Klart man legger på seg om man setter seg ned ei uke å stapper i seg mat! Også er det det at det ikke er noen vits i å slanke seg rett før jul heller, for i jula skjærer det seg uansett... Vell, kan raskt bli mange kilo ekstra å trene av i januar det!!! Treningssenterene er stappfulle i Jan, feb og aug, sept. Men nå- gooood plass! Poenget: klart man kan kose seg på juleaften!!!! Og gjerne en dag til! Man trenger ikke ha noe mål om å gå ned noen kilo i juleuka, men å holde vekta den uka! Vil man ned i vekt bør man spise sunt og trene både før jul, og i jula! Livsstilsending handler om å ha et sunnerefokus hele tida, ikke la ting slippe over i ukevis. Anonym poster: 82024c0baf49a09a491a59e7aec2e0e2
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #16 Skrevet 21. november 2012 Miracle noodles fra iherb, det spiser jeg. Null kalorier! Anonym poster: 5a806b93f4c291d6089dfbd925b962ab
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #17 Skrevet 22. november 2012 Ikke et tidspunkt jeg ville begynt å slanke meg. Om jeg var på slankeren, tror jeg at jeg ville fokusert på å holde vekta i denne perioden. Men huff, trist ja. hvorfor ikke? Jeg har allerede gått ned 10 kg siden august/september. Jeg har ingen planer om å la jula ødelegge fremgangen jeg har hatt. Å gå ned i vekt handler om å leve sunt, klare å begrense seg og ikke overspise. Hvorfor skal jeg gjøre det i jula? Jeg trenger ikke rase ned i vekt i jula men holde vekten der og spise sunt slik at jeg kan spise andre gode ting når jeg har lyst. Skal jeg slutte å slanke med i november fordi julaften er om en måned? Dummeste jeg har hørt. Tenker man sånn så blir man feit. Jeg slanker meg, trener og lever sunt året rundt nå. Det er det som vil få meg på rett vei med en fornuftig tankegang. Det du sier høres ikke fornuftig ut for meg! Anonym poster: 01a67f473528701f6b314a4162ebc6af
Musemorbr / Skrevet 22. november 2012 #18 Skrevet 22. november 2012 En lege sa en gang at det beste du kan spise er spinat. Så skal du ha salat, kan du bruke mye frisk spinat. Nesten ingen kalorier, og stappfull av viktige næringsstoffer og vitaminer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå