Gå til innhold

Hjelp meg, jeg forstår ikke helt dette med eggløsningslim:/

Anbefalte innlegg

Heisann.

slik er det det står til: Jeg sluttet på miniplillen den 1 november. 1november fikk jeg menstruasjonen min og valgte å slutte på minipillen da. Jeg har alltid hatt stabil syklus og fått menstruasjonen men minipillen. Så slik jeg har forstått det skulle EL være i perioden 12-16 november. Jeg opplevde ikke noe form for elslim eller andre symptomer på at jeg hadde eggløsning.

I går og i dag fikk jeg plutselig en del utflod/slim (tykt/hvit)og ble helt forvirret på om dette kunnevære elslimet som det blir snakket om? Eller har jeg hatt EL bare at jeg ikke fikk noe da?

Blir ganske forvirret at dette. Hva tror dere?

I og med at jeg sluttet på minipillen første menstruasjonsdag og har hatt normal syklus på 28 dager og normal menstrasjon, ville jeg tro at syklus/eggløsning er som det skal være, og at jeg måtte ha EL 12-16 november. Eller kan eggløsningen være så sent? Skal ha mensen om 8 dager!

Håper noen er snill å kommer med tilbakemelding:) hilsen en som er litt frustrert for øyeblikket:)

Fortsetter under...

jeg har så og si ingenting el slim og ble beskrymret da alle snakker om dette.Men nå er jeg 34uker selv uten elslim :)Tok tempen og brukte fertilityfriend.com som ett hjelpemiddel for å finne el.

Eggløsningen kommer vanligvis i slutten av tiden med EL slim.

Men det trenger ikke bety at du ikke har EL selv om du ikke registrerer EL slim.

EL slimet er klart og slimete, litt som eggehvite :D

I en syklus på 28 dager er det sannsynlig at eggløsningen er rundt dag 12-16. MEN det trenger den ikke være. Tiden fra EL til mens er alltid lik, men

tiden fra mens til EL kan(!) variere.

Selv kan jeg ha pos. test på alt fra dag 11 til dag 16, men dette gir da også litt varierende syklus lengde.

Dersom du har blank "sticky" utflod senere enn antatt EL så kan det godt jende du har EL sent i syklusen.

Håper dette var forståelig :D

Hilsen ei som har vert igjennom alt dette, og til slutt fant ut at jeg har EL seint i syklusen (som oftest) ;)

Endret av Miola

Hei. Jeg har heller ikke opplevd noe el-slim i forbindelse med el denne gangen. Var vant til å ha det før og ble litt bekymret, men nå er jeg gravid ;)

Jeg også fikk noe som lignet på el-slim noen dager etter el i hver pp og ble veldig usikker hele syklusen. Kjøpte digital el test en mnd for å være sikker, og el kom når den skulle. Det som lignet på el slim kom som vanlig noen dager senere uten positiv el test. Fant ut at ca en uke etter el er det ikke unormalt at man har en økning i østrogennivået i kroppen som gjør at utfloden forandrer seg. Det kan du lese mer om her:

http://www.pernille.info/cervixsekret.htm

Hvis det ikke allerede har klaffet for deg, så ville jeg kanskje testet for el neste mnd slik at du er sikker på at du har el når du tror og ikke senere :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...