Kanelbulle Skrevet 21. november 2012 #1 Del Skrevet 21. november 2012 Dette er kanakje 'old news' for dere her inne, men jeg visste det ikke før fastlegen fortalte meg det forrige uke når jeg snakket med henne i telefon... Det er nå mulig å selv å søke fødeplass kun ved å skrive et brev til sykehuset (gjelder i hvert fall Oslo). Jeg sendte brevet for en drøy uke siden og fikk idag svar fra Ullevål med bekreftet plass og time for UL 28/1! Bra å vite for dere som ikke skal på første legebesøk ennå på noen uker. I Oslo kommer det i følge min fastlege å bli trangt om fødeplassene til sommeren da 'alle' vil/skal føde før barnehagefristen.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143992753-s%C3%B8ke-f%C3%B8deplass-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snellamedto Skrevet 21. november 2012 #2 Del Skrevet 21. november 2012 Hm. Mn fastlege er veldig opptatt av å søke fødeplass tidlig, forrige svangerskap gjorde han dette da jeg var på første kontroll 8+3. I dag (7+0) ringte jeg for å bestille første svangerskapskontroll om noen uker, og det første han spurte meg om på telefonen var hvor jeg ville føde. Vel, sa jeg, det blir nok trengsel om dørstokken på Ullevål i sommermånedene, så hvis jeg får velge velger jeg gjerne Riksen. Siden jeg fødte der sist og var så fornøyd, og de ytterst sjelden sender noen videre der (Rikshospitalet skal alltid ha ekstra kapasitet, så det blir ikke fullt). Så vips hadde han sendt avgårde søknad på dagen. Håper vi får innvilget siden han søkte så tidlig :-) Føles merkelig å ha gjort det så tidlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143992753-s%C3%B8ke-f%C3%B8deplass-selv/#findComment-144756397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie88 Skrevet 22. november 2012 #3 Del Skrevet 22. november 2012 Hm. Mn fastlege er veldig opptatt av å søke fødeplass tidlig, forrige svangerskap gjorde han dette da jeg var på første kontroll 8+3. I dag (7+0) ringte jeg for å bestille første svangerskapskontroll om noen uker, og det første han spurte meg om på telefonen var hvor jeg ville føde. Vel, sa jeg, det blir nok trengsel om dørstokken på Ullevål i sommermånedene, så hvis jeg får velge velger jeg gjerne Riksen. Siden jeg fødte der sist og var så fornøyd, og de ytterst sjelden sender noen videre der (Rikshospitalet skal alltid ha ekstra kapasitet, så det blir ikke fullt). Så vips hadde han sendt avgårde søknad på dagen. Håper vi får innvilget siden han søkte så tidlig :-) Føles merkelig å ha gjort det så tidlig. Tenker selv jeg vil søke på riksen, eller så blir det Ahus! Vi får se hva vi ender opp med, skal til jordmor 15 desember. Så da skulle hun hjelpe med søknad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143992753-s%C3%B8ke-f%C3%B8deplass-selv/#findComment-144757609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå