Gå til innhold

Er det vits å ha med mannen? Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Fått time til igangsetting på fredag kl.07.15 men som en vet stemmer aldri tiden du får med tiden det blir når det kommer til sykehus. Og jeg kan også risikere å bli sendt hjem hvis det plutselig er fullt på føden :(

Men er det vits å ha med seg mannen fra morgenen av? Etter hva jeg har forstått så kan dette med igangsetting ta lang tid.

Hva har dere gjort/hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Jeg gikk 12 dager over for 2 år siden. Da skulle jeg bli satt igang 26.08, å fikk beskjed om å ringe føden kl 8 samme dag. Jeg gjor det, å de hadde det travlet å skulle ringe meg opp igjen. Jeg gråt selvfølgelig, for jeg var sååå lei, å ville jo bare bli mamma!! Kl 11, ringte de meg oppigjen, å sa jeg kunne komme.

Mannen min hadde satt av denne dagen, så han var med! Det er diverse sjekker, og det er ofte greit at han er med, for kanskje han har spørsmål rundt dette... så var det å få rom etter å ha sjekka åpninga å slikt, så fikk jeg pillene for igangsetting. De tar ca 2 timer der du skal ligge før de evt setter igang rier, da var mannen hjemmom for å sjekke katten å gi den mat :P ellers var han der hele tiden ;) Å det var veldig betryggende! Så hadde det vært meg, ta med mannen!! ;) Det er viktig at han tar del i prosessen, og du trenger han!

Gjest Mammantil2prinser

Han skal jo være med da :) men er det vits å ha han med så tidlig i prosessen..hvis jeg risikerer å måtte ligge time inn og time ut uten effekt. Da tenker jeg at tiden kan jeg bruke på å lese anatomi eller noe slik :P har også to barn hjemme som skal i barnehage og skole, å vil ikke inkludere besteforeldre. Da vi vil at det skal være helt hemmelig til baby er kommet :) så mann må være hjemme og få levert dem, så kan han jo komme etterpå. Er vell mye forarbeid/samtaler og div jeg må gjennom som han ikke trenger være med på :)

jeg var jo nettopp på sykehuset for å sjekke om jeg hadde svangerskapsforgiftning. da var det svigerinne som kjørte meg. sambo måtte være et sted viktig. han var jo tilgjengelig på tlf i tilfelle det ble igangsettelse eller noe alvorlig skjedde. men akkurat der og da syns jeg ikke det var nødvendig for han å være der siden han hadde noe annet å gjøre. han hadde jo så klart blitt med om han ikke hadde noe annet sted viktig å være. men når det er slike tilfeller når man ikke vet helt syns jeg ikke det er krise å dra dit med familie/venner/alene/ for så å ringe sambo om det ble noe ut av det.

men det kommer jo an på om hva du selv føler. det finns ikke fasitsvar. :P gjør som du føler for. men jeg ville ikke ha dratt alene. her ble sambo sin søster med hele veien og fikk se lille kjøttbollen på UL også. :P siden sambo ikke kunne. jeg hadde ikke dratt alene så sent i svangerskapet når det nærmer seg fødsel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...