Gå til innhold

Når begynner dere å bake til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Baker pepperkaker for barnas del. Det gjør vi i midten av desember. Ellers lager ett og annet slag konfekt. Men det blir veldig nært jul for at fristelsene ikke skal ligge å plage oss halve desember. Andre julekaker syns vi ikke vits å ha i hus. Det kan blir for mye av det gode, og når jula er over er det slutt på kakespising. Synd om det er mye man må kaste da.

Baker pepperkaker og pepperkakehus med barna. Ellers ikke noe. I år skal vi bake sammen med søsteren min, hennes barn og barnas mormor. Det blir 1 desember, det er den dagen det passet best for alle!!

Anonym poster: 09ddadfd785881b654297af424e74d7d

Lørdag i neste uke. Da kommer lillesøstra mi på besøk, og vi baker pepperkaker og hører julemusikk. Det er tredje året, siden vi bestemte å gjøre det til en tradisjon. Datoen varierer, men det er den dagen jula starter for meg.

Annonse

kakemenn lager vi alltid. Men blir ikke før i desember og lager vi det for tidlig, må vi lage det flere ganger..

I år vil jeg lage vinkjeks og serinakaker også. Litt karameller og kanskje prøve meg på noe konfekt..

Får se hvilket barn som kommer ut om kort tid.. ikke sikkert vi får tid til så mye..

Hehehe..;) kjenner til den med at :blir d lagd for tidlig, blir d spist for tidlig!! Har allerede bakt kakemenn 4(!) ganger....!! Serinakaker og cookies også..... Uff! Nå skal jeg ikke bake før ihvertfall 10.desember!!;)

Hvilke julekaker pleier dere å lage?

Lager dere noe annet bortsett fra kaker? :)

Anonym poster: 74392d49a27b51ecf7556a76c01613e3

I løpet av desember. Lager sjokoladekonfekt, karameller, Sara Bernard (?) kaker, kakemenn, jødekaker og havreflarn :-)

Anonym poster: 49895cb2585a696f3a17c0d0f34b738d

Vi pleier å bake pepperkaker 1 eller 2 helga i desember. Ellers har vi ingen tradisjon på annen bakst! Men vi pleier å gjøre om halve spisebordet til et lite juleverksted. Da maler vi på kongler, lager koselig esker og pynter julekuler <3

Kun pepperkaker. Ellers lager jeg kanskje noen boller etc, men ikke mer typisk julekaker. Pepperkaker er et must, og holdet i massevis, spesielt siden vi drar bort til familie på julaften + 1 juledag og de har flust i kaker og godteri!

Anonym poster: fbeed37c069a051440e2a6c2b5765568

skal begynne neste helg. vi lager strull, ristopper, marsipankuler dyppet i sjokolade med forskjellig strø, kransekakestenger, pepperkaker og pepperkakehus :) kommer til å jukse mye i år og kjøpe ferdige deiger. er høygravid og må være realistisk.

kakemenn lager vi alltid. Men blir ikke før i desember og lager vi det for tidlig, må vi lage det flere ganger..

I år vil jeg lage vinkjeks og serinakaker også. Litt karameller og kanskje prøve meg på noe konfekt..

Får se hvilket barn som kommer ut om kort tid.. ikke sikkert vi får tid til så mye..

Å, jeg elsker kakemenn. :P Har du en god oppskrift å dele?

Annonse

Hadde startet for et par uker siden om det ikke var for at jeg slanket meg og synes det er vanskelig å motstå våre ufattelig gode kakemenn i det de kommer ut av ovnen :P

Har kjøpt ferdig pepperkakedeig og skal lage pepperkakehus så fort jeg gidder. Kanskje til helgen :)

Gjest Mamma til 3 små Gull

Har ikke begynt enda, men får se hvor mye jeg orker stelle i stand i år. Pleier somregel å lage sylte, kjøttrull, gomme, pepperkaker, havreflarn, kokostopper, seigmenn, hvite kakemenn, brune pinner, kromkaker, pleskner, serinakaker og hesteskokrans :)

Pepperkakehus lager vi selvfølgelig også.

Jeg bruker denne:

http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/hvite-kakemenn-og-damer

Spiser nesten en hel ladning alene.. synes de er knallgode:-)

Jeg bruker denne:

http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/hvite-kakemenn-og-damer

Spiser nesten en hel ladning alene.. synes de er knallgode:-)

Tusen takk! De må testes ut. :D

vi har ikke så mye kaker, det blir nesten ikke spist og ender med å hive masse hvert år!!

Vi baker:

Pepperkaker

Krumkaker

Sara bernard ?)

Og så kjøper vi kokosboller, det hører liksom med til julen :-)

Anonym poster: f4b68fdb2dde7445fab57517d11f8ea5

Baker de siste 2 ukene før jul. Baker som regel sammen med søster, svigerinne og kona til Pappa. Da tar vi med oss deig eller ingredienser til en kaketype hver, så det blir 4 kakesorter på 1 kveld. Har også av og til tilsvarende bakekveld med venninner. Om det er noe som mangler, lager jeg det siste uka før jul. Da har jeg ferie. Barna baker pepperkaker.

Vanlige sorter hos oss, krumkaker, pepperkaker, berlinerkranser, sandnøtter, risboller, goro, mandelflarn og kakemenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...