Gå til innhold

Gutten på 3,5 mnd er blitt så vanskelig og amme.

Anbefalte innlegg

I to/tre uker nå har vi slitt litt med ammingen, han er ikke så veldig interessert i puppen, og spiser bare hvis han er veldig sulten. Han er mye missfornøyd for tiden, sikkert fordi han ikke spiser så godt. Brystene mine føles ikke full i melk som de har gjort før, og han tømmer begge brystene ved måltid og er grinete etterpå. Ammer han ca 5 ganger i døgnet, han vil ikke ha mer enn det. Har prøvd flaske for å se om han er mer sulten, men har skjønner ikke poenget med flasken.

De tre siste nettene har han våknet ofte, gråter selv om han får smokken, og gråter enda mer hvis jeg tilbyr puppen, eneste måten og roe han på er å bysse han i søvn, da sovner han igjen, våkner mange ganger på natten, og jeg må gjenta det samme. Før har han sovet godt på natten. med 1-2 amminger. Nå er han mye våken, men vil ikke ha pupp på natten, spiser siste måltid 18:30, neste er i seks syv tiden om morningen.

Lurer på å begynne med grøt når han er 4mnd, siden han er så lite interessert i puppen. Hvordan har det vært med dere som ammer og har baby på samme alder?

Fortsetter under...

jJeg hadde problemer med at melken ikke "kom fort nok ut", så jenta mi blei så frustrert når hun drakk at hun slapp taket etterhvert og ble grinete, jeg måtte begynne med mme etterhvert i tillegg, men siden ikke gutten din tar flakse, og han er såpass stor, tror jeg du kan begynne å introdusere grøt, vi begynte med grøt rett før jenta vår var 4 mnd og det gikk kjempefint :) Eller så er det en slags nesespray du kan få for å hjelpe med utdriving av melken, men den fåes bare på resept. Håper det ordner seg på en måte :)

jJeg hadde problemer med at melken ikke "kom fort nok ut", så jenta mi blei så frustrert når hun drakk at hun slapp taket etterhvert og ble grinete, jeg måtte begynne med mme etterhvert i tillegg, men siden ikke gutten din tar flakse, og han er såpass stor, tror jeg du kan begynne å introdusere grøt, vi begynte med grøt rett før jenta vår var 4 mnd og det gikk kjempefint :) Eller så er det en slags nesespray du kan få for å hjelpe med utdriving av melken, men den fåes bare på resept. Håper det ordner seg på en måte :)

Tusen takk for svar. I natt var han på samme måte, tror nok det er utdrivningen som er treg om natten, han spiste til slutt og ble rolig når melken kom. Han er litt utrolig ved amming på dagtid og, men merker at melken kommer fortere på dagen enn kvelden/natten.

I natt etter han spiste rundt 01, sov han rolig videre til neste dag.

Hvis det ikke bedrer seg skal jeg ringe legen og høre om den nesesprayen, husker jeg brukte den i begynnelsen med førstemann. :-)

Men tror uansett jeg kommer til og begynne med grøt etter han er fylt 4 mnd, siden han ikke er så begeistret på puppen, men hvem vet, kanskje det endrer seg om to/tre uker :-)

Måtte du gi opp ammingen?

Sann er min gutt å, måltidet han skal ha føre han skal legge seg er helt Pyton. Han blir kjempe sint å gråter å drar i puppen :S så nå har jeg begynt å gi han mme når han ikke vil mer...

Sann er min gutt å, måltidet han skal ha føre han skal legge seg er helt Pyton. Han blir kjempe sint å gråter å drar i puppen :S så nå har jeg begynt å gi han mme når han ikke vil mer...

Hvor gammel er han? Har lyst og gi småen mme og siden han er så urolig og sover dårlig om natten, men min tar ikke flaske. Prøver litt hver dag, men han tygger bare på flasketuten :-)

Gleder meg til han bikker 4mnd så vi kan begynne med grøt! :-)

Annonse

Han er 3 mnd og 2 uker i morgen :) i går å i dag har han sovet lenge, bare en mating på natta. Har kjøpt sann pose han sover i. Virker som det + nan hjelper litt :) eller så er det vel fordi mannen min er hjemme hehe typisk :P

Hos meg var det og "verst" på kvelden, hun sugde bedre på dagen, og da var det mer melk og. Måtte tilslutt gi opp ammingen ja, desverre. Men det kan jo hende det bedrer seg for din del, selv om det ikke gjorde det på meg :) Er jo så mye enklere hvis man får til amminga, men det er ikke alltid like lett gitt.

Han er 3 mnd og 2 uker i morgen :) i går å i dag har han sovet lenge, bare en mating på natta. Har kjøpt sann pose han sover i. Virker som det + nan hjelper litt :) eller så er det vel fordi mannen min er hjemme hehe typisk :P

Så bra det ble bedre med nan.

Her sov småen fra 19-23 spiste, sovnet igjen og sov til 03 - da begynte han og prate og virket lys våket, spiste på hendene sine, som han gjør mye for tiden. Ville ikke ha smokken og ikke pupp. Var våken til 04.30 hadde en skikkelig bæsjebleie, etter vi skiftet den, og prøvde med mer pupp som han ikke ville ha, sovnet han med smokken igjen, sov til 07 spiste mye, og sov til 09.

Hos meg var det og "verst" på kvelden, hun sugde bedre på dagen, og da var det mer melk og. Måtte tilslutt gi opp ammingen ja, desverre. Men det kan jo hende det bedrer seg for din del, selv om det ikke gjorde det på meg :) Er jo så mye enklere hvis man får til amminga, men det er ikke alltid like lett gitt.

Ja, min og spiser kjempe bra på dagen, ingen problem da. Men siste måltidet før han skal legge seg er vanskelig, igår spiste han sist klokken 17, da han skulle legge seg 19 ville han ikke ha mat.

Det skjer ofte, så jeg pleier og ta han opp etter han har sovnet for å amme, da pleier han å spiser mye. Men i går bare gren han når jeg skulle amme han, selv etter han sovnet, da våknet han igjen.. men jeg bare lot han sove uten mat, han sov faktisk helt til 23 før han våknet for mat. Da spiste han godt :-) Problemet her er at han er våken 1-2 timer mellom ca 03-05, lys våken, prater, prøver og gi han mat, men det vil han ikke ha.

La han bare være våken. Så lenge ikke han gråter synes jeg ikke du trenger å tilby pupp eller smokk. Det kan høres ut som han egentlig ikke vil ha melk. Kanskje bare nærhet. Jeg vet ikke. Men du kan prøve med litt grøt på kvelden når han bikker 4 måneder se om han sover bedre da.

Ikke bli fristet til å gi flaske da ender man ofte opp med å måtte slutte å amme. Så fremt du fremdeles ønsker å amme da.

La han bare være våken. Så lenge ikke han gråter synes jeg ikke du trenger å tilby pupp eller smokk. Det kan høres ut som han egentlig ikke vil ha melk. Kanskje bare nærhet. Jeg vet ikke. Men du kan prøve med litt grøt på kvelden når han bikker 4 måneder se om han sover bedre da.

Ikke bli fristet til å gi flaske da ender man ofte opp med å måtte slutte å amme. Så fremt du fremdeles ønsker å amme da.

Takk for svar :-)

Ikke godt og si hva han vil når han er våken om natten, det begynner med prating og spising på hendene, jeg tenker han er sulten og tar han opp, ender da med grining og han "girer seg opp"

Skal se hvordan det går i natt, prøve og ikke gi han smokk/pupp hvis han ikke gråter. Jeg ønsker og amme, så da gir vi oss med flasken, har bare prøvd noen dager nå, men småen skjønner ikke noe av det alikevel, bare tygger på flasketuten :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...