Gå til innhold

Hva serverer dere i dåp/navnefest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde koldtbord. Med roastbiff, svinestek, hummer, reke, laks, eggerøre, skinke og karbonader, + masse tilbehør :-)

Ble det dyrt vist dere bestilte det? Eller vist dere gjorde det selv, brukte dere mye tid på det?

Annonse

Vi hadde namnefest i helga. Hadde 36 stk til middag her heime, så det var litt å ordne sidan vi lagde maten sjølv.

- Hjortegryte med potetmos og ris

- Tapas (forskjellige enkle, gode rettar)

- Koldtbord (spekemat, laks osv)

- Masse tilbehør (salatar, brød, oliven osv)

Var noko for ein kvar smak, og eg syns sjølv det var veldig godt.

Vi hadde aaaaltfor masse mat, så det vart stor restefest dagen etterpå :)

Nokre av vennindene mine lagde ulike småretter og eitpar kaker, mamma og svigermor lagde nokre kaker, og ellers lagde vi til det meste sjølv (med god hjelp av søster og svoger).

I tillegg var to av vennindene mine her på dagen og hjalp til på kjøkkenet. Veldig greit! Dei er flinke og sjølvstendige, og det gjorde absolutt at eg kunne slappe av og kose meg saman med gjestane. Hadde blitt mykje stress for meg om dei ikke var der. :)

vi skal servere Inderøys mest berømte matrett, altså Inderøysodd til middag :) er spent på om svigerfamilien liker det ;) Vi bor i oslo, kjæresten min er fra Hordaland og jeg er trønder så vi er litt splittet :P morsomt å se hvordan de liker det, kjæresten elsker det heldigvis ;) og det er enkelt å någenlunde billig når vi blir 40 personer til middag :)

Annonse

• 4 uker senere...

Vi var ca 40 stk til middag og vi lagde maten selv. Dagen i forveien lagde vi gulasjsuppe, på dåpsdagen varmet vi opp suppa og den ble veldig god, så serverte vi den med rundstykker:) God mat både for gammle og unge, og det koster ikke så mye å lage heller :) vi handlet inn alt av mat og drikke for under 2000 kr.

Vi hadde koldtbord med mye deilig mat. Roastbiff, salat, karbonader, røkelaks, eggerøre, spekemat, forskjellige oster og kjeks, leverpostei, kabaret og varm kyllinggryte. Masse godt tilbehør til som melon, druer cherrytomater etc. Men vi hadde altfor mye mat da:)

Biff stroganoff, ris, salat og loff var det vi hadde sist og det ble en stor hit! :)

Kjøpte biffkjøtt i Sverige slik at det ikke ble så dyrt (vi skulle dit uansett).

Ellers hadde vi ikke dessert, kun kaker og kaffe.

Vi hadde vel ca 30 gjester.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...