Gå til innhold

Gi meg din oppskrift på "verdens beste pannekaker"

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 dl mel

1/2 ts salt

0,5 l h melk

4 egg

Veldig "simpel".. I know ;) men det er alltid denne jeg faller tilbake på. Blir alltid veldig gode. Har prøvd alle slags oppskrifter selv.. Og har fynnet ut at jeg ikke liker de med sukker, vaniljesukker eller bakepuler i.. Blir for jålete for min smak. Synes pannekaker skal være tynne og litt salte.. Da blir de ekstra god med sukker på.. Nå fikk keg skikkelig lyst på pannekaker! :)

Skrevet

3 dl mel

1/2 ts salt

0,5 l h melk

4 egg

Veldig "simpel".. I know ;) men det er alltid denne jeg faller tilbake på. Blir alltid veldig gode. Har prøvd alle slags oppskrifter selv.. Og har fynnet ut at jeg ikke liker de med sukker, vaniljesukker eller bakepuler i.. Blir for jålete for min smak. Synes pannekaker skal være tynne og litt salte.. Da blir de ekstra god med sukker på.. Nå fikk keg skikkelig lyst på pannekaker! :)

Skrevet

Slumpoppskrift.

Egg

Sukker

Mel

Melk

Smør smeltet

Bakepulver 1 strøken ts

Skrevet

1 strøken ts bakepulver..

Hvor mye av resten da? Bare hive oppi til en føler røren er sånn som vi vil ha den?

Skrevet

1 egg

1 1/2 dl hvetemel

1/4 ts salt

2 dl melk

3 ss smør

Disse heter "Langbeins magiske pannekaker". Hvis vi skal spise bare pannekaker, ganger jeg opp med antall personer + 1. Men mine små kan spise utrolig mye.

Hadde noen venninner av datteren min på pannekaker her om dagen, de påstår at jeg lager verdens beste pannekaker og ba om å få med seg oppskriften hjem :)

Skrevet

Jeg klager omtrent som Helt lykkelig, men jeg bruker ikke oppskrift. Mel, litt salt, melk (Helmelk om de skal bli skikkelig gode) og godt med egg. Stekes de i litt meierismør så blir de knall :)

Skrevet

Innimellom blir pannekakene mine helt revnet ved snuing. Hvorfor?

Skrevet

Innimellom blir pannekakene mine helt revnet ved snuing. Hvorfor?

Til flere egg, jo bedre :) de binder røren litt.. Ellers ble set en ny verden for meg når jeg kjøpte meg ny teflonoanne med lav kant og lang myk stekespade :) før ldela jeg sikkert 3 stk før jeg fikk dreisen på det.

Skrevet

Jeg klager omtrent som Helt lykkelig, men jeg bruker ikke oppskrift. Mel, litt salt, melk (Helmelk om de skal bli skikkelig gode) og godt med egg. Stekes de i litt meierismør så blir de knall :)

Jeg syns da ikke jeg klager så fælt idenne tråden? :P haha!

Skrevet

Jeg lager nok verdens mest usunne pannekaker. Bruker nær sagt vaffelrøre utenom vaniljesukker... (bruker ikek kardemomme i verken vafler eller noe da). Her elsker man pannekakene mine. Slumper. Her er ca oppskrift.

4 egg.

En GOD slump sukker.

Ca 1 liter melk, kanskje nærmere 1,5.

En ts bakepulver.

Mel så røra blir "riktig".

Jeg har alltid pannekaker med stekt flesk ved siden av, det smaker nydelig; søte pannekaker og salt flesk :) nam!!!

Ungene topper det hele med blåbærsyltetøy OG vi bruker alle ekstra sukker på, hehe. Ikke ofte vi har pannekaker da, kanskje en gang hver annen måned eller noe, syns det er så kjedelig å steke.

Skrevet

bakepulver i pannekakerøra???

Anonym poster: 1cf12fda9564fdba92e44aef4c67a6a8

Skrevet

1 egg

1 1/2 dl hvetemel

1/4 ts salt

2 dl melk

3 ss smør

Disse heter "Langbeins magiske pannekaker". Hvis vi skal spise bare pannekaker, ganger jeg opp med antall personer + 1. Men mine små kan spise utrolig mye.

Hadde noen venninner av datteren min på pannekaker her om dagen, de påstår at jeg lager verdens beste pannekaker og ba om å få med seg oppskriften hjem :)

Fikk så lyst på pannekaker etter å ha lest her. God og mett nå! :) Brukte denne oppskriften og disse var kjempegode! Nam! Kommer til å bli min faste oppskrift! :)

Anonym poster: fbb6a7041b35780c79d3c0b203bfdd20

Skrevet

ca. 4 egg

hvetemel

grovbakst

sammalt hvete

(etter hvilke mel jeg har)

1 ts salt

l-melk

Litt smeltet smør

Her liker vi best grove pannekaker

Skrevet

Jeg syns da ikke jeg klager så fælt idenne tråden? :P haha!

Oops! *rødme* :D

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Tenker eg prøver meg på "Langbeins Magiske pannekaker" i dag.

:)

Skrevet

4 egg

6 dl melk

3 dl mel

4 ss sukker

2 ss smeltet smør

Visp eggene og tilsett halve melken. Rør inn melet. Tilsett resten av melken under omrøring. Ha tilslutt i sukker og smeltet smør. La røren svelle i 15-30 minutter.

;)

• 4 år senere...
Skrevet

Gammelt innlegg, men jeg putter alltid oppi litt kardemomme i pannekakene og det er bare såå godt 😃 Kan anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...