Gå til innhold

Tidenes mest ubrukelige jordmortime!

Anbefalte innlegg

Kom inn til ei ny, helt splitter fersk ubrukelig jordmor i dag. Jeg har synsforstyrrelser, mye ødemer, hodeverk fra helvete. MEN siden urinen var heeeelt perrrfekt så skulle vi drite i symptomene på svangerskapsforgiftning.

Jeg har fødselsangst på grunn avv tidligere voldtekter. Hverken hun eller legen klarer å finne ut om babyen ligger i hodeleie eller seteleie. MEN det gjør iiingenting, for de er så flinke med setefødsler på sykehuset her! Så henvisning til sykehuset kunne jeg bare glemme, føde "på ekte vis" skulle jeg uansett.

Her sitter jeg. Skjelver av redsel. Kommer IKKE til å møte opp på de neste kontrollene. De har virkelig frarøvet meg det jeg hadde av verdighet. Hadde jeg visst dette, hadde jeg aldri beholdt fosteret.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143992616-tidenes-mest-ubrukelige-jordmortime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå sitter jeg bare å måper her!!!

Ærlig talt for en oppførsel!! ta en telefon inn til føden og hør om det er noen der som kan hjelpe deg!!

ved setefødsel så skal jo blandt annet bekkenet ditt måles for å se om det i det hele tatt er bredt nok for at barnet skal kunne passere!!!

Alvorlig angst og redsel skal også tas på alvor!!

Slike inkompetente idioter får meg til å få raserianfall altså :-(

SHIT! Måååpe...

Ring legen din du, og snakk med han, eller føden. For sånn kan man da f... ikke behandle deg! Først og fremst pga angsten din. Jeg har fakitsk ikke ord. Dette må du ta videre til noen andre som hjelper deg, og det fort, så du slipper å ha det sånn..

STOR klem! Dette ordner seg. <3

Annonse

Ok... Hadde du bodd på østlandet kunne jeg anbefalt verdens beste private jordmor:) Jeg foreslår at du rapporterer jordmora til kommunen du bor i først og fremst. Og at du går til en privat via du har råd... Ring sykehuset du skal føde på å snakk med de... Både angst og setefødsler skal tas på alvor!! Er ikke sjokkert over dette for jeg møtte ei sånn jordmor selv:/ Men ille er det!! Klem:)

Føler du deg vel med fastlegen din? Du kan velge å ha svangerskapskontrollene dine der i stedet.

Eller så kan legen din muligens henvise deg til gynekolog for svangerskapsoppfølging, jeg drar faktisk til nabobyen til spesialist et par-tre ganger underveis i svangerskapet (i tillegg til de ordinære kontrollene), ikke fordi svangerskapet mitt er spesielt komplisert, men fordi gynekologen er enormt faglig dyktig og bare oser trygghet, noe som hjelper veldig for meg når jeg er litt redd :)

Ved hastesaker høres det lurt ut å ringe føden, her jeg bor er de i hvert fall flinke til å ta folk inn eller forklare over telefon hvis man ringer og spør om ting.

Huff, det er så fælt når man føler man ikke blir hørt, håper du kan finne noen som inngir trygghet å gå til.

Enig.,, grusomt å ikke bli sett og hørt når man er redd og bekymra.. Jeg slet veldig med angst for det ene og det andre i svangerskapet og kom til ei heks av ei jordmor og da fikk je helt panikk og angret på hele svangerskapet.... Fant ei flott privat jordmor og sitter her med ei tulle på tre uker på fanget og angsten og stresset er borte:) Håperdu finner noen du kan stole på og føle deg trygg hos og som hjelper deg gjennom svangerskapet:)

Er i uke 38, så er nok ingen vits å bytte jordmor. Fastlegen driver "samlebåndpraksis", booker 3-4 pasienter til samme time osv, så han når jeg ikke frem til.

Sykehuset er en av grunnene til at jeg har fødselsangst, pga måten de behandlet meg sist. Derfor ble jeg LOVET skikkelig oppfølging denne gangen.

Blodtrykket mitt er steget fra 92/54 til 109/80 på ei uke, så det er ikke så gale. Urinen er jo også fin. Reagerer mest på måten hun tolket alt på. Denne dama kommer jo til å risikere at pasienter dør om hun skal bagatellisere alt.

Jeg kommer til å NEKTE å føde i seteleie uansett hvor romslig jeg er i bekkenet. En fødsel i seg selv er nok til å utløse reaksjoner etter tidligere opplevelser.

Uff, er bare så utrolig oppgitt. JEG vet da hva som er normalt med min kropp... Skulle bare ønske de kunne ta meg på alvor, slutte å bagatellisere alt jeg sier, og gi meg oppfølgingen jeg trenger nå som jeg er i den mest sårbare fasen i livet mitt.

Er i uke 38, så er nok ingen vits å bytte jordmor. Fastlegen driver "samlebåndpraksis", booker 3-4 pasienter til samme time osv, så han når jeg ikke frem til.

Sykehuset er en av grunnene til at jeg har fødselsangst, pga måten de behandlet meg sist. Derfor ble jeg LOVET skikkelig oppfølging denne gangen.

Blodtrykket mitt er steget fra 92/54 til 109/80 på ei uke, så det er ikke så gale. Urinen er jo også fin. Reagerer mest på måten hun tolket alt på. Denne dama kommer jo til å risikere at pasienter dør om hun skal bagatellisere alt.

Jeg kommer til å NEKTE å føde i seteleie uansett hvor romslig jeg er i bekkenet. En fødsel i seg selv er nok til å utløse reaksjoner etter tidligere opplevelser.

Uff, er bare så utrolig oppgitt. JEG vet da hva som er normalt med min kropp... Skulle bare ønske de kunne ta meg på alvor, slutte å bagatellisere alt jeg sier, og gi meg oppfølgingen jeg trenger nå som jeg er i den mest sårbare fasen i livet mitt.

Har du ikke fått sånn spørsmålsjema angånde angst og svangerskapdep? Var på kontroll nå (bor på vestlandet) å her skal de få frem de som har det minste å bekymre seg for, slik at de får den støtten de trenger!

Kan du evt. høre om å gå til en annen jordmor på stedet der du bor? Er jo viktig at du går de siste gangene nå når du er så nærme... men også viktig at du er tydelig på hva du føler og gir beskjed angående behandlingen!

Viktig at du føler deg trygg og godt behandlet.

Har du ikke fått sånn spørsmålsjema angånde angst og svangerskapdep? Var på kontroll nå (bor på vestlandet) å her skal de få frem de som har det minste å bekymre seg for, slik at de får den støtten de trenger!

Kan du evt. høre om å gå til en annen jordmor på stedet der du bor? Er jo viktig at du går de siste gangene nå når du er så nærme... men også viktig at du er tydelig på hva du føler og gir beskjed angående behandlingen!

Viktig at du føler deg trygg og godt behandlet.

Jeg har fyllt ut skjema, fortalt alt om mine redsler og eksakt hva jeg har angst for.. Er på en måte derfor jeg er så sliten nå, de løfter ikke blikket og ser på meg, ingen henvisning til hverken samtaler eller ul for å sjekke leie.

Jaja, siste gang dette :)

Annonse

Jeg vil takke alle for fine svar og kommentarer :) Vet det ser ut som jeg svartmaler alt, og det gjør jeg nok også i dag.. Har vært et knalltøft svangerskap med mange kamper å ta. Men snart er det over uansett, og jeg skal ALDRI gjøre dette flere ganger! Får heller satse på mange barnebarn når den tid kommer ;)

Bor i Stavanger selv og terskel for komme inn på føden, avd 6 er liten, du skulle vært henvist til denne avd og pratet med lege.

Ta kontakt selv, mitt beste råd, er i uke 39 selv, var til oppfølgingssamtale idag og måling av str på baby pga stor rift sist gang. Jeg ba om siste jordmortime på sykehuset, det fikk jeg, så skal dit neste uke(min jordmor er på ferie, lege er "lost") ... ring de fortell om angst + sete/hodeleieproblematikken! :)

Mamma stork som det nevnes her er også veldig flinke hører jeg!

jordmor janne i stavanger e bare heilt fantastisk å bor du mot bryne kanten så anbefale eg kari utne for hu e og heilt fantastisk..dette e isje ein akseptabel behandling du får å eg hadde aldri godtatt d! Føle me deg å ønske deg lykke te å fødselen din komme te å gå kjempe fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...