Gå til innhold

Ta med nyfødt til Astrid Lindgrens Varld?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette?

Jeg har veldig lyst til å reise til Astrid Lindgrens Varld til sommeren med barna.

Har to jenter som da vil være 9 og 6, pluss at jeg har termin 7.Juni.2013.

Har ikke lyst til å reise før fødsel for det er litt riski da jeg har født før termin tidligere.

Hva tror dere om å ta med en liten baby dit? Mulig jeg ikke ser helt realistisk på dette;) Men har så lyst til at jentene skal få gjøre noe koselig i ferien;)

Jeg har vært der før, i jobbsammenheng, så jeg vet det er travelt der. Men det er jo i høysesongen det er mest gøy der og..

Fortsetter under...

Ja vi kommer til å overnatte underveis tror jeg. Er 6 timer å kjøre fra oss. Kommer til å ta det med ro.

Kan bli litt trangt for eldste, som må sitte i midten da:S usikker på hvor trangt det blir med seter i bilen vi har..

Men satser på at det blir en fin tur;)

Men vi må jo selvfølgelig se an barnet og hvordan ting blir etter fødsel. Men har vært veldig fin form de to andre gangene. Har jo også to store jenter som ordner seg selv:)

Har ikke lyst til å reise utenlands så tidlig, så tror Astrid Lindgrens varld passer bra.

Så lenge alt er bra med deg å barnet, så ser jeg ingen grunn til å ikke dra? Selv har vi tenkt å kanskje ta en tur til dyreparken til sommeren, jeg har termin 26 juni, og vil heller ikke dra før babyen er ute. Vi har ca 3 timers kjøretur da, og så lenge jeg og babyen er friske å raske, så ser jeg ingen grunn til å bli hjemme :-):-)

jeg skal også til dyreparken til sommeren :-) er vel rundt 3 timers kjøring for oss også tror jeg. Kommer fra grenland. Har termin 27 mai og tenkte å reise etter fellesferien.

Vurderer også å reise til syden. Enten september når babyen er rundt 3 mnd (faktisk anbefalt alder å reise til syden fra 3mnd til krabbealder) eller å reise i mai året etter når den er snart året.

Med datteren min reiste vi til syden når hun varn6 mnd og det gikk strålende :-)

Tror vi har lett for å tenke begrensninger når det er snakk om små barn, men med litt ekstra planlegging er det fælt lite som byr på problemer :-)

Åå, ikke snakk om Syden!! Syden høres veldig fristende ut du, og du er heldig om du får dra til høsten igjen :-)

jeg har hester, så vi må nok dra til Syden å slike lange turer på sommeren når hestene er på beite. Vil ikke la pappaen min stå med alt ansvar for foringer osv, men fylle vann på sommeren kan han nok ordne :-) hehe.. er også veldig kjekt at vi får sommerbaby, hestene er nok på beite fra begynnelsen av mai ca, så da har jeg en måneds tid ca på å slappe helt av før fødselen. Og trenger heller ikke tenke på hvem som skal gi de mat osv når fødselen begynner, og de dagene jeg er på sykehuset. Da er det kun vann som må fylles, og det gjør gjerne min pappa eller bestefaren min, de stiller opp :-)

Annonse

Astrid Lindgrens verden er fantastisk, var der i fjor, og skal nok tilbake om noen år når barna er større. De eldste jentene dine vil storkose seg. Har ikke vært der med nyfødt, men tror ikke det skal være noe problem. Min yngste sovnet i trille i fjor. Fikk da ikke komme inn ved Mattisborgen for der må barnevogner stå utenfor. Ellers var det ingen problemer med vogn, brede fine gater å trille på. Ta med deg noe teppe eller noe så dere kan sitte eller ligge litt på markene i parken. Det var det eneste vi reagerte på, var ikke så mye sitteplasser ved spisestedene og det var de eneste stedene vi oppfattet som fullt. Ellers mye folk, men ingen kaos eller trengsel noe sted. Vil ellers absolutt anbefale to-dagers billett, masse som skal oppleves.

Åå, ikke snakk om Syden!! Syden høres veldig fristende ut du, og du er heldig om du får dra til høsten igjen :-)

jeg har hester, så vi må nok dra til Syden å slike lange turer på sommeren når hestene er på beite. Vil ikke la pappaen min stå med alt ansvar for foringer osv, men fylle vann på sommeren kan han nok ordne :-) hehe.. er også veldig kjekt at vi får sommerbaby, hestene er nok på beite fra begynnelsen av mai ca, så da har jeg en måneds tid ca på å slappe helt av før fødselen. Og trenger heller ikke tenke på hvem som skal gi de mat osv når fødselen begynner, og de dagene jeg er på sykehuset. Da er det kun vann som må fylles, og det gjør gjerne min pappa eller bestefaren min, de stiller opp :-)

Jeg vurderer også å kjøpe meg hest igjen om ikke så altfor lenge. Har hatt det før, men på leiestall. Nå bor jeg på småbruk og synes liksom hest hører med :-) vi pleide å ha hesten på beite fra slutten av april til begynnelsen av oktober. Så an gresset litt og foret litt med rundball hvis det begynte å bli dårlig. Mange måneder å reise på da :-)

Så koselig! Min mor og far bor på gård, der har jeg mine hester, og vi bor bare rett over jordet, så kort vei :-) vi har hatt et beite som ikke er av det beste, så gror sent, men til sommeren blir det antagelig tidligere enn vanlig da pappa sådde til endel av jordet for at vi skulle få mer beite :-) er perfekt tid å reise på da ja, selvom pappa er vandt ned hest og trår til. Vi har de på utegang også, så er jo ikke snakk om å sette ut og inn heller :-) virkelig deilig å ha hestene hjemme! Vurderer å selge den ene hesten da, har litt mindre tid nå. Så to blir mye.

Alt går med litt planlegging, så lenge man er frisk og opplagt :-) Ettersom den kommende storesøster bare er 20 mnd. når minsten kommer, skal vi nok bare slappe av hjemme denne sommeren. Har igrunn ikke snakket så mye om det ennå - men nå fikk jeg skikkelig lyst å reise litt kjenner jeg! Hmm..

Uansett, hadde med oss storesøster2be på 14 dagers cruise i Middelhavet når hun var 6 mnd. Det var en fantastisk opplevelse for hele familien! Så om lommeboken tillater det, kan det virkelig anbefales! Et stikkord: all inclusive :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...