Gå til innhold

Noen med erfaring fra Grete Roede Gravid?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er førstegangsgravid (8+3) og veier 20 kg for mye. Jeg har tidligere tatt av ca 15 kg med Grete Roede/på egen hånd, men etter å ha vært syk i 1 1/2 år har jeg lagt på meg alt igjen. Jeg er nå helt frisk, men i dårlig form og må passe veldig på aktivitetsnivå/stress slik at tidligere sykdom ikke blusser opp igjen.

Jeg innser derfor at jeg må begrense kaloriinntaket mitt for å ikke gå opp alt for mye under graviditeten, men jeg vil jo selvfølgelig også sørge for at babyen får alt den trenger. Jeg snakket med legen min i går ang. Grete Roede Gravid og hun mente det var en god idé. Jeg spiser sunt og godt, bare litt for mye...

Jeg lurer på om det er noen her inne som har tatt dette kurset? Når i graviditeten begynte dere? Hvordan var det lagt opp? Hva fikk dere ut av det? Fortsatte dere på kurs gjennom hele graviditeten? Var det verdt pengene?

Setter stor pris på alle svar! Ha en fin dag videre! :)

Anonym poster: fd98f6dc3bb08acb63f86af008b201a2

Anonym poster: fd98f6dc3bb08acb63f86af008b201a2

Fortsetter under...

Gjest ________

Jeg har iallfall lest at kroppen ikke trenger så mye mer mat når den er gravid

1 trimester = en halv grov brødskive med ost + agurk

2 trimester = en hel grovbrødskive med ost eller skinke, agurk/paprika

3 trimester = to grovbrødskiver med ost/skinke agurk/tomat i døgnet

Ta omega3 og folat tilskudd, multivitamin burde man ikke ta pga høyt innhold av A vitamin.

Drikk en enhet melk ekstra i andre og tredje trimester

Gjest ________

Kroppen forbrenner automatisk bort de ekstra brødskivene for den forbrenner mer når den er gravid, så du kan sikkert dra stor nytte av diett nå om du regner det normale kalori inntaket og plusser på den halve grov brødskiven med ost itilegg

Gjest ________

Du kommer uansett til å legge på deg nå når di er gravid, det gjorde jeg men bare 11 kg, to dager etter fødsel veide jeg 3 kg mindre en startvekten før graviditeten, ammet og de neste tre mnd gikk jeg ned 7 kg til så ett år etter ni mnd gravid og 3 mnd ammet hadde jeg gått ned 10 kg fra det jeg veide før gravid

Jeg er på Grete Roede hold vekten nå, og jeg kommer til å begynne på ett gravidkurs sånn ca der du er nå, neste gang jeg blir gravid.

Også tar jeg en kursperiode fri før jeg tar en kursrunde i siste trimester..

Anonym poster: 0ea873b60844df8e7ebf57563ccd5fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...