Gå til innhold

Hvor mye kledd er babyen deres i sengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 uker. Sover i pysj på lammeskinn med en dundyne over.

Men han SKAL absolutt ha armene over dynen, så hendene er litt kalde. Har vinduet oppe hele natten, og babycallen mener det er 20 grader i rommet. Men jeg syntes det føles kaldere.

Når jeg kjenner han i nakken er han verken kald eller varm.

Så lurer på hvordan deres baby sover om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har kun pysj på. Det er mer enn nok. VI har også oppe vinduet. De sier jo at ideell soveromstemperatur er 16-18 grader, så tror ikke du skal være redd for at det er for kaldt. Og så lenge han ikke er for kald på hendene hadde jeg ikke bekymret meg. Du sier jo at han ikke er kald i nakken, og det er vel der man skal kjenne det om han er for kald. Dessuten så varmer og isolerer jo lammeskinnet godt :) Jeg tror egentlig det er større fare for at barna blir overopphetet enn at de fryser :)

Skrevet

Sant som du sier. Ligger din baby med hendene under dynen?

Skrevet

Ho har hatt pysj og sovepose sida ho var 2 mnd. Før det pysj med body under (men vi har det kaldt på soverommet, 15-16 grader).

Skrevet

Vi har rundt 16-17 grader på soverommet. Sover i bomullspysj + nøstebarn ullpysj på saueskinn med et helseteppe i alpakka/silke over seg. Han har også dyne men sparker den av. Vi legger den over beina hans etterhvert, men han turner fælt i løpet av natten. Han blir oftere kall enn varm, men denne løsningen er passe det meste av tiden der det er kaldt ute.

Veldig forskjell på barn, så gå etter mammahjertet ditt, det har nok rett :)

Skrevet

Sant som du sier. Ligger din baby med hendene under dynen?

Han ligger med hendene under dyna.. Men om han er veldig kald på hendene, går det an å bruke noen tynne votter? Eller kanskje de bare ramler av.. hmm, jeg vet ikke rett og slett :S

Skrevet (endret)

Min gutt sover i tynn ullpysj på saueskinn, med fleeceteppe/bomullsteppe (alt etter hva som er rent) rundt seg og dyne oppå. Han er 3 uker.

Endret av Oktoberbarnetmitt
Gjest Shanti ♥
Skrevet

Frøkna her sover i ulltøy (body/strømpebukse eller pysj.. Av og til bomullspysj.. Og tykke sokker) på vanlig madrass og laken (lammeskinn på dagtid). Tynt ullpledd og lett dundyne oppå. Vanlig soveromstemp. Kanskjeltt i meste laget når jeg leser de andre svarene her..

Skrevet

Her sover jenta med bomullspysj, på lammeskinn og delvis med dundyne over. Må ha føtter i pysjen, for sokker forsvinner av i løpet av natten. Det samme gjør dyna på et eller annet tidspunkt. Ikke alltid hun våkner på lammeskinnet heller, for hun turner fælt for tiden. Babycallen mener stort sett det er 19 grader på rommet, noe som er greit når hun ligger uten dyne store deler av natten.

Skrevet

Gutten vår sover med tynn ullpysj fra joha oppå lammeskinnet med dundyne oppå. Det er 16-18 grader i rommet. Han blir kald på hendene da disse havner oppå dyna.

Skrevet

Disse små har dårlig blodsirkulasjon, så hender og føtter blir fort kalde, særlig om de havner utenfor dyna. Det viktigste er at kroppen er varm og at nakken kjennes behagelig ut.

Skrevet

Vesla er 11 uker og ligger med helt ordinær bomullspysjer, noen med "fot" og noen uten. Det er kun vanlig laken og dundyne, jo mindre hun kan vikle seg inn i, jo bedre føler jeg.

Vi har det kjølig på soverommet hennes, ca 18 grader. Når hendene ligger over dynen, er de jo kalde - men hun plages ikke av det og sover som en stein hele natten med unntak av nattpupp i femtiden (og da er det litt ekkelt for mor med de kalde lankene :-)).

Er MYE mer stresset for at hun skal bli for varm enn kald. Fryser hun, vil jeg tro hun sier i fra :-)

Skrevet

Gutten min er 1 mnd, og han har kun vanlig bomullspysj - ligger i senga si med en tykk og god dundrende. Hvis det er ekstra kaldt på soverommet får han på seg et par sokker + at jeg pakker han inn i et helseteppe under dyna!

Disse små er jo ofte kalde på hendene.. Så man kan vel egentlig ikke måle om de er varme eller kalde på hendene! Som flere her sier - sjekk i nakken!

Og det er verre at de er for varme enn for kalde.. For de blir ofte veldig søvnige og slappe hvis de er for varme! Blir de kalde så sier de ifra :)

Skrevet

mi tulle er 14 dager og vi har bomullspysj og sokker, vanlig madrass og dundyne. hun er god og varm :) vi har ca 17-18 grader på soverommet

• 4 uker senere...
Skrevet

Lillegutt har helt fra han var nyfødt kun hatt en pysj og gode sokker på når han sover, så har vi en høy sengekant rundt senga og ei god dyne så han har det lunt og godt. Han har også hendene over dyna så de blir litt kalde, men jeg har kjent på resten av kroppen at han er ikke kald:) Vi har altid åpent vinduet på rommet og en liten varmeovn stående på lav temperatur, men blir det kaldt eller mye vind må vi sku opp temperaturen på varmeovn, men vinduet lukkes aldrig for da blir det altfor dårlig luft.

Skrevet

Vesla her er 4mnd og hun sover i vanlig bomullspysj. Noen har ben og andre ikke. Vanlig madrass og laken, med dundyne over seg. Vi har det også veldig kaldt på soverommet ca15grader (har vært kaldere også). Hun sover også med hendene over dyna. Kald på henda har hun vært siden hun kom ut av meg. En av de første tingene jeg sa, når jeg fikk henne til meg ;) Men hun er varm under dyna og i nakken. Jeg har også hatt det varmere på soverommet, men da sover hun veldig dårlig.

Skrevet

Her ligger hun i bare body med dundyne over seg.Vi har det litt varmere på soverommet.Rund 20 grader ,så da pakker vi henne ikke inn for mye.Hun sover godt og er fornøyd:)

Skrevet

Gutten vår på 2 mnd har på bomullspysj, ligger på lammeskinn og med en dyne over. Akkuratt passe synes vi =)

Gjest Julia1984
Skrevet

Frøkna her sover i ulltøy (body/strømpebukse eller pysj.. Av og til bomullspysj.. Og tykke sokker) på vanlig madrass og laken (lammeskinn på dagtid). Tynt ullpledd og lett dundyne oppå. Vanlig soveromstemp. Kanskjeltt i meste laget når jeg leser de andre svarene her..

Høres mye ut, ja - men sikkert greit hvis vinduet er oppe og det er lav tempetatur. Ellers hadde jeg ikke turt, rett og slett!

Gjest Julia1984
Skrevet

Lillegutt har helt fra han var nyfødt kun hatt en pysj og gode sokker på når han sover, så har vi en høy sengekant rundt senga og ei god dyne så han har det lunt og godt. Han har også hendene over dyna så de blir litt kalde, men jeg har kjent på resten av kroppen at han er ikke kald:) Vi har altid åpent vinduet på rommet og en liten varmeovn stående på lav temperatur, men blir det kaldt eller mye vind må vi sku opp temperaturen på varmeovn, men vinduet lukkes aldrig for da blir det altfor dårlig luft.

Hvorfor sokker hvis han ligger under dundyne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...