Nikamo Skrevet 22. november 2012 #76 Skrevet 22. november 2012 Enig med de som sier at fargen er så og si uforandret... (Og kanskje heller litt mørkere... ) Du har jo fått supre råd av SprøstektLøk da (som tydeligvis er frisør, noe jeg IKKE er - jeg bare har farget håret MYE ) Veldig enig i at det er bunnen som er det største problemet; håret blir seende tynt ut fordi det blir for rødt mot hodebunnen liksom... Jeg mener dessuten at du IKKE skal betale for striper!! Det er frisøren som har driti seg ut (pardon my french), og det skal ikke koste noe for deg å få det rettet opp. Hvis du likevel skal betale, så burde du i så fall gjøre det et annet sted/hos en annen frisør! (Jeg har sittet i stolen og blitt kjempemisfornøyd, for frisøren skjønte virkelig ikke hva jeg mente. Til slutt ba jeg henne stoppe å klippe mens jeg fremdeles hadde hår igjen, og krevde at en av de andre skulle overta. Ja, jeg er en kravstor kunde, men for pokker - hår er viktig!)
MissZanta Skrevet 22. november 2012 #77 Skrevet 22. november 2012 Uff jeg får helt vondt av dette. For det første, så bør ikke håret ditt gå igjennom flere fargebehandlinger akkurat nå. Det må hviles og kures med protiner i 3-4 uker. Etter det bør de ta mange lyse striper, og korrigere hele håret med eks CT 9/16 med 1,9% i Wella. Høres ut som Wella farger og at de har prøvd seg på Illumina Colors som er de nye fargene til Wella. Det at håret ditt er brusete er pga skader i skjellaget. Fargen vil mest sannsynlig ikke holde og skli fort ut igjen. Du må ikke la de bruke noe under dypde 7, og 7/1 er en veldig kald farge og du vil bare oppleve deg litt mørkere og kaldere enn det du er nå. Hilsen ei som er frisør
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #78 Skrevet 22. november 2012 Fargen var nydelig, men vet hvor ille det er om man ikke liker rødt. Tror mange tynne, lyse striper blandet med tynne mørke naturfargede striper ville fikset dette. Anonym poster: 9cf76250cc414de6fa97050550191014
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 22. november 2012 Forfatter #79 Skrevet 22. november 2012 Uff jeg får helt vondt av dette. For det første, så bør ikke håret ditt gå igjennom flere fargebehandlinger akkurat nå. Det må hviles og kures med protiner i 3-4 uker. Etter det bør de ta mange lyse striper, og korrigere hele håret med eks CT 9/16 med 1,9% i Wella. Høres ut som Wella farger og at de har prøvd seg på Illumina Colors som er de nye fargene til Wella. Det at håret ditt er brusete er pga skader i skjellaget. Fargen vil mest sannsynlig ikke holde og skli fort ut igjen. Du må ikke la de bruke noe under dypde 7, og 7/1 er en veldig kald farge og du vil bare oppleve deg litt mørkere og kaldere enn det du er nå. Hilsen ei som er frisør Hmm.. Jeg har jo alltid hatt brusete hår? Jeg har egentlig krøller nemlig, men ikke sånne fine lokker som andre krølltopper har. Mitt hår krøller seg fint foran og nesten ikke i det hele tatt bak. Når jeg da føner vått hår uten å "klemme opp" krøllene blir det brusete. Eller er det ikke derfor? Det høres rett ut det du sier. Hun snakket om at denne nye fargen var så "blank og fin". Men det hjelper jo ikke når fargen er feil hehe.. Hva mener du forresten med "under dybde 7"? Er 6 under, så det går på tallene? Og slik jeg skjønner nå, så er høyere tall lysere farge??? Eller? hehe.. *blondie* Eller skal vi si *ginger* Det største problemet mitt er fargen ved skillen. Altså fargen som er i bunnen... Hadde håpet det kanskje hjalp å mørkne litt der?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #80 Skrevet 22. november 2012 Ikke mye søvn på deg i natt skjønner jeg!! La håret hvile, kjøp proteinkurer og skyt frisøren! Bortsett fra det...du er fin!! Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 22. november 2012 Forfatter #81 Skrevet 22. november 2012 Ikke mye søvn på deg i natt skjønner jeg!! La håret hvile, kjøp proteinkurer og skyt frisøren! Bortsett fra det...du er fin!! Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e hehe... 3.00 - 6.30 er da mer enn nok søvn;) Skal til frisøren igjen i dag og snakke med henne:P Så får vi se hva det blir til. (altså om jeg tar med pistolen eller ikke). Legger ut nytt bilde hvis det ender opp med striper e.l. hehe.. Tusen takk for alle tilbakemeldinger forresten
dreamzone Skrevet 22. november 2012 #82 Skrevet 22. november 2012 Ikke mye søvn på deg i natt skjønner jeg!! La håret hvile, kjøp proteinkurer og skyt frisøren! Bortsett fra det...du er fin!! Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e hehe... 3.00 - 6.30 er da mer enn nok søvn;) Skal til frisøren igjen i dag og snakke med henne:P Så får vi se hva det blir til. (altså om jeg tar med pistolen eller ikke). Legger ut nytt bilde hvis det ender opp med striper e.l. hehe.. Tusen takk for alle tilbakemeldinger forresten Jeg er også frisør. Hadde jeg hatt en slik reklamasjon hadde jeg tatt en lett avfarging på håret ditt. Siden dette akkurat er farget sitter ikke fargen godt, og vil antageligvis slippe fort. Om du går på med mange striper i håret nå(bleking) er jeg redd håret ditt vil bli veldig slitt. Min mening er derfor: en svak avfarging og deretter en minicolor i riktig farge...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 22. november 2012 Forfatter #83 Skrevet 22. november 2012 Ikke mye søvn på deg i natt skjønner jeg!! La håret hvile, kjøp proteinkurer og skyt frisøren! Bortsett fra det...du er fin!! Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e hehe... 3.00 - 6.30 er da mer enn nok søvn;) Skal til frisøren igjen i dag og snakke med henne:P Så får vi se hva det blir til. (altså om jeg tar med pistolen eller ikke). Legger ut nytt bilde hvis det ender opp med striper e.l. hehe.. Tusen takk for alle tilbakemeldinger forresten Jeg er også frisør. Hadde jeg hatt en slik reklamasjon hadde jeg tatt en lett avfarging på håret ditt. Siden dette akkurat er farget sitter ikke fargen godt, og vil antageligvis slippe fort. Om du går på med mange striper i håret nå(bleking) er jeg redd håret ditt vil bli veldig slitt. Min mening er derfor: en svak avfarging og deretter en minicolor i riktig farge... Takk for svar Skal høre med frisøren i dag. Da jeg var inne i går så jeg at hun hele tiden spurte ei annen om råd/hjelp osv, så hun har vel kanskje ikke så lang erfaring med dette enda? Jeg forsøkte å spørre henne i går om det var mulig å stripe det, men jeg klarte liksom ikke å få noe svar ut av henne:P jeg tenkte jo primært på om akkurat mitt hår vil tåle dette etter det jeg allerede har gjort. Jeg ser dere alle skriver om slitt hår..... Hva ligger egentlig i dette? At håret blir tørt og krusete? Eller vil det falle av liksom? hehe.. Det tar vel ikke sååå lang tid før det vokser ut nytt hår som ikke er slitt? hehe...
Gjest SprøstektLøk Skrevet 22. november 2012 #84 Skrevet 22. november 2012 Uff jeg får helt vondt av dette. For det første, så bør ikke håret ditt gå igjennom flere fargebehandlinger akkurat nå. Det må hviles og kures med protiner i 3-4 uker. Etter det bør de ta mange lyse striper, og korrigere hele håret med eks CT 9/16 med 1,9% i Wella. Høres ut som Wella farger og at de har prøvd seg på Illumina Colors som er de nye fargene til Wella. Det at håret ditt er brusete er pga skader i skjellaget. Fargen vil mest sannsynlig ikke holde og skli fort ut igjen. Du må ikke la de bruke noe under dypde 7, og 7/1 er en veldig kald farge og du vil bare oppleve deg litt mørkere og kaldere enn det du er nå. Hilsen ei som er frisør Poenget er jo at hun skal bli kaldere da. Såpass rødt hår blir ikke for kaldt.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 22. november 2012 #85 Skrevet 22. november 2012 Ikke mye søvn på deg i natt skjønner jeg!! La håret hvile, kjøp proteinkurer og skyt frisøren! Bortsett fra det...du er fin!! Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e hehe... 3.00 - 6.30 er da mer enn nok søvn;) Skal til frisøren igjen i dag og snakke med henne:P Så får vi se hva det blir til. (altså om jeg tar med pistolen eller ikke). Legger ut nytt bilde hvis det ender opp med striper e.l. hehe.. Tusen takk for alle tilbakemeldinger forresten Jeg er også frisør. Hadde jeg hatt en slik reklamasjon hadde jeg tatt en lett avfarging på håret ditt. Siden dette akkurat er farget sitter ikke fargen godt, og vil antageligvis slippe fort. Om du går på med mange striper i håret nå(bleking) er jeg redd håret ditt vil bli veldig slitt. Min mening er derfor: en svak avfarging og deretter en minicolor i riktig farge... Takk for svar Skal høre med frisøren i dag. Da jeg var inne i går så jeg at hun hele tiden spurte ei annen om råd/hjelp osv, så hun har vel kanskje ikke så lang erfaring med dette enda? Jeg forsøkte å spørre henne i går om det var mulig å stripe det, men jeg klarte liksom ikke å få noe svar ut av henne:P jeg tenkte jo primært på om akkurat mitt hår vil tåle dette etter det jeg allerede har gjort. Jeg ser dere alle skriver om slitt hår..... Hva ligger egentlig i dette? At håret blir tørt og krusete? Eller vil det falle av liksom? hehe.. Det tar vel ikke sååå lang tid før det vokser ut nytt hår som ikke er slitt? hehe... Om du har kun farget det en gang så tåler det litt til. Det vil ikke falle av så lenge hun kan jobben sin mem om du har tørt hår fra før, så blir det nok tørrere med striper, så skaff deg en god hårkur, gjerne to, da håret ditt vil trenge både proteiner og fuktighet.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 22. november 2012 Forfatter #86 Skrevet 22. november 2012 Om du har kun farget det en gang så tåler det litt til. Det vil ikke falle av så lenge hun kan jobben sin mem om du har tørt hår fra før, så blir det nok tørrere med striper, så skaff deg en god hårkur, gjerne to, da håret ditt vil trenge både proteiner og fuktighet. Ja, jeg har litt tørt hår fra før av (har ikke alle krølltopper det??), men da er det altså mulig å "holde det i sjakk" ved å kure håret? For det skal jeg da få til
Gjest SprøstektLøk Skrevet 22. november 2012 #87 Skrevet 22. november 2012 (endret) Om du har kun farget det en gang så tåler det litt til. Det vil ikke falle av så lenge hun kan jobben sin mem om du har tørt hår fra før, så blir det nok tørrere med striper, så skaff deg en god hårkur, gjerne to, da håret ditt vil trenge både proteiner og fuktighet. Ja, jeg har litt tørt hår fra før av (har ikke alle krølltopper det??), men da er det altså mulig å "holde det i sjakk" ved å kure håret? For det skal jeg da få til Jo, krøllet hår er som oftest tørrere bare husk proteiner også, for blekingen suger dette ut av håret. Jeg heier på deg og håper du blir fornøyd i dag Endret 22. november 2012 av SprøstektLøk
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 22. november 2012 Forfatter #88 Skrevet 22. november 2012 Om du har kun farget det en gang så tåler det litt til. Det vil ikke falle av så lenge hun kan jobben sin mem om du har tørt hår fra før, så blir det nok tørrere med striper, så skaff deg en god hårkur, gjerne to, da håret ditt vil trenge både proteiner og fuktighet. Ja, jeg har litt tørt hår fra før av (har ikke alle krølltopper det??), men da er det altså mulig å "holde det i sjakk" ved å kure håret? For det skal jeg da få til Jo, krøllet hår er som oftest tørrere bare husk proteiner også, for blekingen suger dette ut av håret. Jeg heier på deg og håper du blir fornøyd i dag Og nå kommer dagens dummeste spørsmål!! Hvor i alle dager får jeg disse proteinene fra? hehehehehe... Er det egne proteinkurer? Og bør jeg isåfall ikke ta en "vanlig" hårkur. For da er disse uten proteiner eller??
Gjest SprøstektLøk Skrevet 22. november 2012 #89 Skrevet 22. november 2012 Om du har kun farget det en gang så tåler det litt til. Det vil ikke falle av så lenge hun kan jobben sin mem om du har tørt hår fra før, så blir det nok tørrere med striper, så skaff deg en god hårkur, gjerne to, da håret ditt vil trenge både proteiner og fuktighet. Ja, jeg har litt tørt hår fra før av (har ikke alle krølltopper det??), men da er det altså mulig å "holde det i sjakk" ved å kure håret? For det skal jeg da få til Jo, krøllet hår er som oftest tørrere bare husk proteiner også, for blekingen suger dette ut av håret. Jeg heier på deg og håper du blir fornøyd i dag Og nå kommer dagens dummeste spørsmål!! Hvor i alle dager får jeg disse proteinene fra? hehehehehe... Er det egne proteinkurer? Og bør jeg isåfall ikke ta en "vanlig" hårkur. For da er disse uten proteiner eller?? Ingen spm er for dumme Men det finnes egne proteinkurer. Vil annbefale deg å kjøpe joico sin deep penetraiting hårkur, den er kåret til verdens beste 11 (el 12) år på rad og husk å bruk balsam etter hårkur, da hårkuren ikke lukker skjellaget. En proteinkur kan føles anderledes enn en fuktighetskur, håret blir ikke like glatt og det kan føles som den ikke funker, men det gjør den altså Men vil annbefale å ha to hårkurer, en proteinkur og en fuktighetskur, så tar du annenhver gang
Gjest yrild Skrevet 22. november 2012 #90 Skrevet 22. november 2012 Åååå jeg vet akkurat hvordan du har det. Skulle også ha noen lyse striper i håret (for å skjule litt mine mange hvite hår... he he) og gjett hva frisøren syntes var en mye bedre idé... jo mørke striper. Huff... jeg så likblek ut og i tillegg så man jo de hvite hårene dobbelt så godt! Gikk hjem trist og lei og mannen min syntes ikke det var fint, så... ...jeg klaget og hun har ihvertfall gitt meg noen lysere striper imellom, men jeg går aldri dit igjen... Klag! Men rødt hår er det vanskeligere å gjøre blondt igjen vil jeg tro...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #91 Skrevet 22. november 2012 Hvordan gikk det? Vært hos frisør?? Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #92 Skrevet 22. november 2012 Dytter Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
MissZanta Skrevet 22. november 2012 #93 Skrevet 22. november 2012 Uff jeg får helt vondt av dette. For det første, så bør ikke håret ditt gå igjennom flere fargebehandlinger akkurat nå. Det må hviles og kures med protiner i 3-4 uker. Etter det bør de ta mange lyse striper, og korrigere hele håret med eks CT 9/16 med 1,9% i Wella. Høres ut som Wella farger og at de har prøvd seg på Illumina Colors som er de nye fargene til Wella. Det at håret ditt er brusete er pga skader i skjellaget. Fargen vil mest sannsynlig ikke holde og skli fort ut igjen. Du må ikke la de bruke noe under dypde 7, og 7/1 er en veldig kald farge og du vil bare oppleve deg litt mørkere og kaldere enn det du er nå. Hilsen ei som er frisør Poenget er jo at hun skal bli kaldere da. Såpass rødt hår blir ikke for kaldt. Jo det kan bli helt feil og "grønnaktig" hvis det brukes for kald farge.
MissZanta Skrevet 22. november 2012 #94 Skrevet 22. november 2012 Uff jeg får helt vondt av dette. For det første, så bør ikke håret ditt gå igjennom flere fargebehandlinger akkurat nå. Det må hviles og kures med protiner i 3-4 uker. Etter det bør de ta mange lyse striper, og korrigere hele håret med eks CT 9/16 med 1,9% i Wella. Høres ut som Wella farger og at de har prøvd seg på Illumina Colors som er de nye fargene til Wella. Det at håret ditt er brusete er pga skader i skjellaget. Fargen vil mest sannsynlig ikke holde og skli fort ut igjen. Du må ikke la de bruke noe under dypde 7, og 7/1 er en veldig kald farge og du vil bare oppleve deg litt mørkere og kaldere enn det du er nå. Hilsen ei som er frisør Hmm.. Jeg har jo alltid hatt brusete hår? Jeg har egentlig krøller nemlig, men ikke sånne fine lokker som andre krølltopper har. Mitt hår krøller seg fint foran og nesten ikke i det hele tatt bak. Når jeg da føner vått hår uten å "klemme opp" krøllene blir det brusete. Eller er det ikke derfor? Det høres rett ut det du sier. Hun snakket om at denne nye fargen var så "blank og fin". Men det hjelper jo ikke når fargen er feil hehe.. Hva mener du forresten med "under dybde 7"? Er 6 under, så det går på tallene? Og slik jeg skjønner nå, så er høyere tall lysere farge??? Eller? hehe.. *blondie* Eller skal vi si *ginger* Det største problemet mitt er fargen ved skillen. Altså fargen som er i bunnen... Hadde håpet det kanskje hjalp å mørkne litt der? Krøllete hår er mer brusete enn de som har rett, så det at det bruser kan være pga krøllene (på bilder var det rett). Fargene går fra 2 - 12 der 2 er svart og så oppover så der har du forstått riktig. Du kan farge inn mot bunnen med en naturfarge (noe som alltid skal brukes i bunnen ved rødfarging). Jeg vil anbefale deg en protin kur (extrem fra redken , Repair fra Sp eller Penetrait fra Sebastian) og kur det en del før du begynner med ny farging. Det ser ut som du har tynne fine hårstrå på bildene og det vil derfor være skadelig for deg å avfarge håret akkurat nå. Du har krav på at en annen frisør tar over behandlingen eller får igjen pengene du har brukt til nå. Lykke til =)
Gjest SprøstektLøk Skrevet 22. november 2012 #95 Skrevet 22. november 2012 Uff jeg får helt vondt av dette. For det første, så bør ikke håret ditt gå igjennom flere fargebehandlinger akkurat nå. Det må hviles og kures med protiner i 3-4 uker. Etter det bør de ta mange lyse striper, og korrigere hele håret med eks CT 9/16 med 1,9% i Wella. Høres ut som Wella farger og at de har prøvd seg på Illumina Colors som er de nye fargene til Wella. Det at håret ditt er brusete er pga skader i skjellaget. Fargen vil mest sannsynlig ikke holde og skli fort ut igjen. Du må ikke la de bruke noe under dypde 7, og 7/1 er en veldig kald farge og du vil bare oppleve deg litt mørkere og kaldere enn det du er nå. Hilsen ei som er frisør Poenget er jo at hun skal bli kaldere da. Såpass rødt hår blir ikke for kaldt. Jo det kan bli helt feil og "grønnaktig" hvis det brukes for kald farge. Jada, men kan du jobben din så vet du at 7/1 ikke blir grønt i det røde håret der!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #96 Skrevet 22. november 2012 Hvordan gikk det idag???? Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
Fru Ugle Skrevet 22. november 2012 #97 Skrevet 22. november 2012 Har ikke lest alle innleggene her......Farge fra frisører vaskes ofte fort ut, så jeg ville bare hatt fargen en stund, og så farget det på nytt lysere. Hvis du absolutt ikke liker fargen, så går du tilbake og klager. Man betaler jo ganske mye for farging hos frisør, så da burde man absolutt gå derifra fornøyd! Synes ikke fargen er så aller verst! Bruk hårskum som du klemmer i fra tuppene og inn i halve lengden av håret (stå med hodet opp ned;-)) så får du kanskje litt krøller også. Blir sikkert fint!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #98 Skrevet 22. november 2012 Dytter Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #99 Skrevet 22. november 2012 Oppdatere oss nå!! Spent som bare rakker'n Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #100 Skrevet 22. november 2012 Stinen......fortell !!! Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå