Gå til innhold

Misfornøyd med hårfargen etter frisørbesøk!

Anbefalte innlegg

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Og du skal ABSOLUTT ikke betale for at frisøren dreit seg ut.

Skrevet

Wow! Ser bare det første bildet ditt, og du var RØD! For å nøytralisere det røde må du ha grønt i, så sølvshampo funker desverre ikke. Vet du om frisøren farget håret ditt med farge eller tok hun glansvask over for å dempe det?

http://bildr.no/view/1324072

Jeg er ganske sikker på at hun ikke brukte noen farge for å dempe det. Jeg ble sittende ved vasken, og hun brukte ikke varme mens den "virket".

Er glansvask noe man bruker for å fjerne farge altså?

Skrevet

Her må du stå på ditt, mener jeg! Det ser jo like rødt ut enda :-\ Om ikke enda ett hakk rødere enn før?! Vis frisøren før - og etterbildene du har tatt, så får de se selv om de husker dårlig.

Så kjedelig at det skulle bli sånn når du først drar til frisøren, da. Lykke til :-)

Skrevet

Selvfølgelig ringer du dit du var i morgen, og da får du fikset det som reklamasjon:)) dette var jo veeldig kobber! Dette klarer de nok helt fint å fikse opp i! Legge lyse striper og ta en kald nøytraliserende farge i resten:) hilsen frisør!

Hei igjen.... Ikke for å mase altså, men i dag har jeg vært hos frisøren igjen, og hun gjorde ett eller annet for å dempe rødfargen. Hørte de snakket om 81 (de var tomme for 881), men jeg aner jo ikke hva det var for noe. hehe..

Uansett.. Jeg synes egentlig ikke det hjalp noe i det hele tatt??

http://bildr.no/view.../1324072����Døm selv!

For det er jo fremdeles ganske rødt, er det ikke? (ref fargesvakheten min)

Har fått ny time i morgen for å stripe det (det må jeg betale for), men nå føler jeg virkelig at jeg burde ha det litt klart på forhånd hva jeg bør be henne om.

Har dere noen tips eller råd til hva som er mulig å få til med dette håret for å få det lysere? Jeg må vel bare finne meg i at "basefargen" må være rød??? Eller går det an å farge en annen farge over dette igjen? Og blir det da overkill å stripe det i tillegg til å farge på nytt??

Aaaah... Jeg blir gal!! Trenger hjelp fra dib-jentene i kveld kjenner jeg!

Herregud... Døm skulle selvsagt ikke være med i linken!

http://bildr.no/view/1324072

Jeg er frisør, og 8/81 hjelper ikke på så røde/mørke farger. Kun på helt lyse farge som skal korrigeres. Synes virkelig ikke du skal betale for striper når den korrigeringen de har forsøkt ikke har gitt noe resultat.....
Skrevet

Her må du stå på ditt, mener jeg! Det ser jo like rødt ut enda :-\ Om ikke enda ett hakk rødere enn før?! Vis frisøren før - og etterbildene du har tatt, så får de se selv om de husker dårlig.

Så kjedelig at det skulle bli sånn når du først drar til frisøren, da. Lykke til :-)

Takk for oppmuntring :) Ja, synes det er kjempekjedelig at det skulle bli sånn.

Skrevet

Jeg er frisør, og 8/81 hjelper ikke på så røde/mørke farger. Kun på helt lyse farge som skal korrigeres. Synes virkelig ikke du skal betale for striper når den korrigeringen de har forsøkt ikke har gitt noe resultat.....

Skal det ikke? Men hva skulle vært brukt da? Finnes det noe alternativ for en såpass mørk/rød farge?

Er det noen som helst mulighet for å få håret lysere igjen uten at det røde henger igjen?

Skrevet

Det beste er nok å stripe det i masse tynne striper, men noe rødt vil nok sitte i en stund. Men du får dempet det mye med striper, så lenge de lysner de godt nok så de ikke blir gule. Mulig at de må korrigere fargen etter stripene med f.eks 8/81 eller relights som demper gult/varmt skjær. Men det kommer an på hvordan fargen blir med bare striper. Lykke til :)

Skrevet

Det beste er nok å stripe det i masse tynne striper, men noe rødt vil nok sitte i en stund. Men du får dempet det mye med striper, så lenge de lysner de godt nok så de ikke blir gule. Mulig at de må korrigere fargen etter stripene med f.eks 8/81 eller relights som demper gult/varmt skjær. Men det kommer an på hvordan fargen blir med bare striper. Lykke til :)

Du fikk opp humøret mitt faktisk! Tusen takk:) Da satser jeg på at stripingen i morgen ordner opp litt.

Er det noe jeg må tenke på når det gjelder striping da? Hva skjer egentlig når man striper? Man velger vel farge da også? Eller hvordan fungerer det egentlig.

Og ja, jeg ER helt fersk på dette;) hehe

Skrevet

Synes du var kjempefin!!

Men ble litt lei meg av hele tråden. Begge barna mine har rødt hår og får litt følelsen av denne tråden at det er rene dødssynden med rødt hår....men min jente og gutt er nydelige med rødt hår, du var også fin!

Anonym poster: 804f0a2135ba4d37af7945fdbfc0da4e

Skrevet

Du bør få mange lyse striper i det nå for å få helhets inntrykket lysere.de må bleikes lysere,eneste som vil virke nå.og du skal selvsagt ikke betale gir det.du ba om en lys farge fikk rødt hår og bli korrigert til en mørkere rød farge.ikke bra.

Foresten er det ingenting som heter glansvask lengre det sitter det å på lik linje med vanlig farge.

Hilsen frisør

Skrevet

Jeg syns Det var kjempe Fint jeg, veldig Fresh farge som ikkje mange har.

Anonym poster: c74c398a2e2d0b5d009a57cfc915f1dc

Skrevet

Synes du var kjempefin!!

Men ble litt lei meg av hele tråden. Begge barna mine har rødt hår og får litt følelsen av denne tråden at det er rene dødssynden med rødt hår....men min jente og gutt er nydelige med rødt hår, du var også fin!

Du, vet du hva.. Jeg elsker rødt hår! Broren min har rødt hår, og jeg synes det er helt nydelig.

De fleste som har rødt hår er så heldige å ha masse tykt hår, og jeg synes det er utrolig flott.

Jeg må innrømme at jeg smiler litt ekstra når jeg ser barn med knallrødt hår. Det er bare helt fantastisk!!

Så, det er absolutt ikke derfor jeg er misfornøyd altså:) Det er bare fordi jeg hadde sett for meg noe når jeg gikk inn til frisøren, og kom ut igjen med noe heeelt annet. Hvis jeg skulle farget håret rødt ville jeg ha valgt en annen rødfarge :) Jeg ble veldig blass/grå med denne.

Skrevet

Synes du var kjempefin!!

Det her handler jo ikke om å ha naturlig rødt hår, det liker jeg godt! Dette er en som ønsket å få lysere hår, som har fått en kunstig, stygg (syns jeg, beklager Hi) rødfarge på håret. Det her er jo ikke noe å bli lei seg over i det hele tatt for deg.

Skrevet

Jeg syns Det var kjempe Fint jeg, veldig Fresh farge som ikkje mange har.

Anonym poster: c74c398a2e2d0b5d009a57cfc915f1dc

Hehe.. Takk :) Det hjelper jo litt å høre det da.

Skrevet

Synes du var kjempefin!!

Det her handler jo ikke om å ha naturlig rødt hår, det liker jeg godt! Dette er en som ønsket å få lysere hår, som har fått en kunstig, stygg (syns jeg, beklager Hi) rødfarge på håret. Det her er jo ikke noe å bli lei seg over i det hele tatt for deg.

Null problem ;) hehe

Skrevet

En liten en med knall rødt hår i barnehagen til tuppa mi. Skjønn gutt.

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Jeg ville farget bunnen i en litt mørkere og kaldere farge før jeg tok striper i. For det er i bunnen hovedproblemet ditt sitter, og det vil skinne igjennom selv om du bare striper det!

Skrevet

Du bør få mange lyse striper i det nå for å få helhets inntrykket lysere.de må bleikes lysere,eneste som vil virke nå.og du skal selvsagt ikke betale gir det.du ba om en lys farge fikk rødt hår og bli korrigert til en mørkere rød farge.ikke bra.

Foresten er det ingenting som heter glansvask lengre det sitter det å på lik linje med vanlig farge.

Hilsen frisør

Ok.. Så jeg skal be om mange tynne striper da?

Tusen takk for svar forresten! :)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Hilsen frisør

Be de farge bunnen først, for så og ta masse tynne striper over der igjen. Tro meg, det blir det fineste resultatet! :)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Hilsen frisør

Det blir jo litt feil å si. Kommer jo helt ann på hårets tilstand det!

Skrevet

Hilsen frisør

Be de farge bunnen først, for så og ta masse tynne striper over der igjen. Tro meg, det blir det fineste resultatet! :)

Hvilken farge skal jeg be om da? En lys??

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Hilsen frisør

Nei, det går ikke. Du må ha en mørkere, den kaldeste de har, for å dempe det røde mest mulig. Når de tar striper over igjen, så blir det lysere, og du får en mye finere spill i håret kontra det rødlige skjæret. Enten 7/1 eller 6/1, litt vanskelift å dømme utifra bildene.

Skrevet

Jeg synes du var kjempefin, jeg!!!

Tenk litt på hårets slitasje hvis du skal bleike/farge det ytterligere en gang. Nei, seriøst - du var fin! Slå deg til ro med dette, det er bare uvant.

.....og så har du høstet litt erfaring til neste gang. Du kan trygt gå ut i den store verden med det nye håret.

Skrevet

Hilsen frisør

Nei, det går ikke. Du må ha en mørkere, den kaldeste de har, for å dempe det røde mest mulig. Når de tar striper over igjen, så blir det lysere, og du får en mye finere spill i håret kontra det rødlige skjæret. Enten 7/1 eller 6/1, litt vanskelift å dømme utifra bildene.

7/1 og 6/1.. er det brunfarger da eller? Og skal jeg be henne bare farge bunnen? :)

Beklager alt maset altså...

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Eller blande 6/1 og 7/1. Kun bunnen ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...