Gå til innhold

Misfornøyd med hårfargen etter frisørbesøk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vanligvis aldri hos frisør, men i dag hadde jeg unnet meg en time:) Skulle klippe det og farge det litt lysere (har kommunegrått hår).

Først ble vi enige om en farge som var i en lysere nyanse enn min, og så gikk hun for å blande fargen. Men så kom hun plutselig tilbake og spurte om jeg ville ha en annen farge isteden. De hadde nemlig vært på kurs i går, og fått inn noen nye farger som hun trodde ville fungere bra:)

Jeg tenkte vel egentlig at hun hadde fått med seg at jeg ønsket en lysere farge :P Og jeg fortalte henne at jeg trengte hjelp til å finne farge ettersom jeg er fargesvak (ikke helt fargeblind).

Da hun var ferdig å farge sa hun fornøyd at "ja, nå er det liksom ikke rødt og ikke brunt. Det ble veldig fint."

MEN... Jeg synes det ser veldig rødt ut selv. Og etter at jeg kom hjem og spurte barna mine og mannen min så sier alle at det er rødt!!

Jeg skulle jo absolutt IKKE ha rødt hår, og er derfor ekstremt misfornøyd med fargen.

Er det mulig å farge det på nytt? Eller fungerer det dårlig å farge allerede farget hår? :( :(

Skrevet

Du kan helt sikkert dra tilbake og si at du ikke er helt fornøyd med fargen du fikk, og at det ikke ble slik du hadde trodd at det skulle bli.

Så burde det fikses - gratis.

Skrevet (endret)
Du kan helt sikkert dra tilbake og si at du ikke er helt fornøyd med fargen du fikk, og at det ikke ble slik du hadde trodd at det skulle bli. Så burde det fikses - gratis.

Ok.. Så det er faktisk mulig å farge det igjen kort tid etter første farging uten at alt håret detter av?

Datteren min (8 år) sa faktisk; "nei, det er ikke rødt. Det er mer oransje." GUD!!!!!!

Ah.. Jeg dauer :P

Tusen takk for svar! =)

Endret av stinen ♀ ♂ ♂
Skrevet

Legg ut et bildet, så vi kan se fargen da? Trenger ikke ta med ansikt eller noe annet avslørende.

Anonym poster: 25d3f9b7981e8692489e0af36ff6af29

Skrevet

Legg ut et bildet, så vi kan se fargen da? Trenger ikke ta med ansikt eller noe annet avslørende.

Hmm.. Ja, det skal jeg gjøre :) Bare ta bilde først;)

Skrevet

Du kan klage viss du er misnøgd, spesielt siden dere avtalte hvordan det skulle bli og det ikke ble slik. Jeg har klaget flere ganger tidligere og da har frisøren alltid rettet opp i det gratis.

Skrevet

eeh.. Hvordan legger jeg ut bildet her da? :P *blondie*

Skrevet

Har lastet opp bildet her...

http://bildr.no/view/1323357

Jeg ser jo, som sagt, ikke farger helt riktig. Men dette kan da umulig være "litt lysere enn" kommunegrått (tror hun sa at håret mitt var nyanse 7, hvis det hjelper..?).

Skrevet

Hvis det hjelper så var det en veldig fin rødfarge da! :):P

Skrevet

Har lastet opp bildet her...

http://bildr.no/view/1323357

Jeg ser jo, som sagt, ikke farger helt riktig. Men dette kan da umulig være "litt lysere enn" kommunegrått (tror hun sa at håret mitt var nyanse 7, hvis det hjelper..?).

Ja, du har all grunn til å klage. Det er ikke blitt en lys farge. Dette må du ikke finne deg i.

Anonym poster: 9ca297c59df535c23e4c8c15935dfc25

Skrevet

Jeg synes fargen er fin :) (Ikke rødt og ikke brunt faktisk!) Men litt lysere enn kommunefarget...? Neppe :D

Du har full rett til å klage dersom du ikke er fornøyd! Usikker på om de klarer å få det lysere ved å farge over da... (Og avfarging bør du unngå.) Men kanskje noen lysere striper kunne gjort susen?

Som sagt så synes jeg fargen er fin, men ser jo greia med at det kunne vært lysere :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) VIl gjerne ha flere meninger også!

Så da kan jeg med god samvittighet klage? Problemet er jo at det nå vil bli vanskeligere å farge det i en annen farge enn det hadde vært hvis hun hadde gjort det med en gang:p

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) VIl gjerne ha flere meninger også!

Så da kan jeg med god samvittighet klage? Problemet er jo at det nå vil bli vanskeligere å farge det i en annen farge enn det hadde vært hvis hun hadde gjort det med en gang:p

Synes du kan klage med god samvittighet du kan klage, ja - du har jo ikke fått det du ba om! Hjelper lite om frisøren sjøl er fornøyd, hvis du ikke fikk det du betalte for :/

Håper hun klarer å ordne opp i det!

Skrevet

Jeg syns ikke fargen var fin i det hele tatt, så jeg hadde uten tvil klaget på den. Jeg skjønner ikke hvorfor frisører alltid skal farge hår rødaktig, det er egentlig veldig få som kler det og det ser ikke ut som at du er en av dem på det bildet du la ut. Jeg må alltid si til frisørene flere ganger at jeg ikke vil ha håret noe rødt og at jeg ikke ønsker det mørkere enn jeg har naturlig. Begge deler har de fleste problemer med, men jeg blir veldig blek med for mørkt hår og med rødt ser jeg ikke bra ut i det hele tatt. Jeg har faktisk gått over til å stort sett farge håret hjemme, for da får jeg det mer som jeg vil. Litt mer brunt enn det kommunegrå jeg også har,men ikke noe mørkere enn det jeg har naturlig.

Hva frisøren kan gjøre aner jeg ikke, men jeg tror at rødt er vanskelig å bli kvitt, så det er ikke sikkert de kan gjøre så mye i det hele tatt. Jeg tror jeg faktisk hadde valgt å farge det mørkere brunt enn å ha det sånn som den fargen her... men kanskje de kan, som noen andre nevner, ha i noen lyse striper sånn at det gir et lysere inntrykk.

Anonym poster: 2552dc4d22b4bbf5e6c78256478f5944

Skrevet

Det der er rødlig. Hvis dere ble enige om litt lysere enn kommunegrått så burde du gå tilbake og klage, med god samvittighet.

Skrevet

Selvfølgelig ringer du dit du var i morgen, og da får du fikset det som reklamasjon:)) dette var jo veeldig kobber! Dette klarer de nok helt fint å fikse opp i! Legge lyse striper og ta en kald nøytraliserende farge i resten:) hilsen frisør!

Skrevet

Selvfølgelig ringer du dit du var i morgen, og da får du fikset det som reklamasjon:)) dette var jo veeldig kobber! Dette klarer de nok helt fint å fikse opp i! Legge lyse striper og ta en kald nøytraliserende farge i resten:) hilsen frisør!

Håper at hun klarer å fikse opp i det:) Takk for oppmuntrende ord.

Jeg har veldig lys hud i utgangspunktet, og jeg fortalte henne at jeg nettopp derfor ønsket å lysne det litt. Jeg er nemlig såpass blek at jeg nesten ser syk ut på vinterstid. hehe..

Jeg mistenker at hun egentlig bare ønsket å teste ut de nye fargene de hadde fått inn. For hun sa også at de ikke hadde fått prøvd de så mye enda.

Uff... Utrolig kjedelig å ikke være fornøyd:( Jeg hadde gledet meg til å endelig føle meg bittelitt fin på håret..

Skrevet

Hei igjen.... Ikke for å mase altså, men i dag har jeg vært hos frisøren igjen, og hun gjorde ett eller annet for å dempe rødfargen. Hørte de snakket om 81 (de var tomme for 881), men jeg aner jo ikke hva det var for noe. hehe..

Uansett.. Jeg synes egentlig ikke det hjalp noe i det hele tatt??

http://bildr.no/view/1324072 Døm selv!

For det er jo fremdeles ganske rødt, er det ikke? (ref fargesvakheten min)

Har fått ny time i morgen for å stripe det (det må jeg betale for), men nå føler jeg virkelig at jeg burde ha det litt klart på forhånd hva jeg bør be henne om.

Har dere noen tips eller råd til hva som er mulig å få til med dette håret for å få det lysere? Jeg må vel bare finne meg i at "basefargen" må være rød??? Eller går det an å farge en annen farge over dette igjen? Og blir det da overkill å stripe det i tillegg til å farge på nytt??

Aaaah... Jeg blir gal!! Trenger hjelp fra dib-jentene i kveld kjenner jeg!

Skrevet

Hei igjen.... Ikke for å mase altså, men i dag har jeg vært hos frisøren igjen, og hun gjorde ett eller annet for å dempe rødfargen. Hørte de snakket om 81 (de var tomme for 881), men jeg aner jo ikke hva det var for noe. hehe..

http://bildr.no/view.../1324072����Døm selv!

Har fått ny time i morgen for å stripe det (det må jeg betale for), men nå føler jeg virkelig at jeg burde ha det litt klart på forhånd hva jeg bør be henne om.

Har dere noen tips eller råd til hva som er mulig å få til med dette håret for å få det lysere? Jeg må vel bare finne meg i at "basefargen" må være rød??? Eller går det an å farge en annen farge over dette igjen? Og blir det da overkill å stripe det i tillegg til å farge på nytt??

Herregud... Døm skulle selvsagt ikke være med i linken!

http://bildr.no/view/1324072

Skrevet

Jeg syns det var helt likt og jeg hadde ikke godtatt å måtte betale for striper i morgen! Frisøren har gjort en dårlig jobb og da bør hun (han) gjøre det som trengs for at det skal bli bra. Men frisør er jeg ikke, så jeg aner ikke hva som skal til for at det skal bli bra...

Skrevet

http://bildr.no/view.../1324072����Døm selv!

Herregud... Døm skulle selvsagt ikke være med i linken!

http://bildr.no/view/1324072

Ok, jeg har virkelig ikke peiling men kunne du ha forsøkt sølvsjampo for å fjerne mye av det røde?

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Wow! Ser bare det første bildet ditt, og du var RØD! For å nøytralisere det røde må du ha grønt i, så sølvshampo funker desverre ikke. Vet du om frisøren farget håret ditt med farge eller tok hun glansvask over for å dempe det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...