Gå til innhold

Dere fødeklare; Hvor ofte tisser dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 37 (troooor vi, nå er legene plutselig usikre på om jeg kan være lengre på vei, men det er en annen historie), og jeg føler jeg må tisse HELE tiden! Var hos jordmor idag, tok med urinprøve, men hun var veldig "mystisk" mtp resultatet av den. Fikk beskjed om å huske å ta med på sykehuset når jeg skal dit torsdag. Jeg selv tror jeg kanskje kan ha en urinveisinfeksjon, ikke svie når jeg tisser, men jeg tisser MYE og OFTE! Må tisse minst 1 gang i timen, og på natt iallefall hver 3dje time. Syns det er slitsomt, og har idag vært på handletur på 3 timer + jordmor, noe som betyr jeg har vært innom toaletter på kjøpesenter og bilverksted (!) 4 ganger på de 3 timene! :(

Det er så jeg snart burer meg inne fullstendig, er så travelt å gå på trange offentlige toalett med stor mage, vinterjakke og handleposer... Og jeg får knapt fyllt en handlekurv med matvarer før jeg bare MÅ tisse først så jeg skal ha sjans til å stå i kassakø for å betale matvarene mine...

Så: Hvor ofte tisser dere som snart er fødeklare? Jeg regner med økt press fra babyen + liten plass gjør en må tisse oftere nå enn tidligere, men dette tærer virkelig på meg. Jeg lekker heldigvis ikke, men nå er jeg flink til å knipe da ;)

Har kjøpt inn masse appelsinjuice nå, håper surheten i appelsinjuicen kanskje kan hjelpe på urinveiene selv om det ikke er noe godt for halsbrannen min å drikke...

Fortsetter under...

Det er ett ork å stå opp på natten, mye fordi jeg bråvåkner av "å herregud, nå MÅ jeg virkelig tisse" og det kjennes ut som blæra skal sprenge lenge før jeg klarer å snu meg i sengen. Og det er ett slit å komme seg opp og ut siden jeg stivner til i bekkenet når jeg ligger, kynnerene kommer som perler på en snor og jeg blir så svimmel :(

Håper jeg evt vil få en kur på torsdag på sykehuset, men aner meg det ikke blir noe uten jeg har mye utslag. Jeg er nemlig allergisk mot nesten all antibiotika så ingen tør gi meg noe...

På jobb gikk jeg ikke mer enn 2 ganger i løpet av 6 timer den siste tiden. Når jeg skulle hjem gikk jeg enda en gang, og så måtte jeg på do igjen kort tid etter at jeg kom hjem.

Men sånn ellers er det vel hver 2.-3.time. I perioder oftere, men det er som regel når jeg er borte eller ikke har toalett tilgjengelig (tror det er mye psykisk her, altså:-P).

På natta våkner jeg minst en gang, og da har jeg sluttet å kjenne etter om jeg faktisk må tømme blæra eller ikke siden det ikke lenger er noe å lure på:-/ Står opp og da er det jaggu mye som skal ut.

Verst er det imidlertid på trening, for da tisser jeg først før jeg går hjemmefra 40 min før timen starter, mens jeg vel fremme går en gang til. Så må jeg ut en eller to ganger i løpet av 60 min. Da drikkes det imidlertid mye, og når jeg er aktiv kjenner jeg trangen til å gå på do oftere.

Lekker litt, særlig i treningssammenheng, for da synes jeg ikke at jeg har tid til å sitte til jeg er heeelt ferdig. Isj.

Er forøvrig i uke 37+1.

Annonse

Prøv tranebærkapsler. Det hjelper mot lett UVI, og for å forebygge :-)

Hørt man ikke kan ta dem når man er gravid. Fikk beskjed om å slutte da jeg gikk på dem forebyggende iallefall???

Prøv tranebærkapsler. Det hjelper mot lett UVI, og for å forebygge :-)

Hørt man ikke kan ta dem når man er gravid. Fikk beskjed om å slutte da jeg gikk på dem forebyggende iallefall???

Jeg fikk beskjed av legen at det var ok å ta iallefall

Æ e i uke 40 nu, går om natta ca 10-15 ganger på do, skikkelig tissetrengt men bare dropper som kommer ut, sikkert bebis som presser blæren og. Har generelt gått myyyyye på do i hele svangerskapet. Har ikke vært noen rolige perioder. Har drukket myyyye vann hele tiden og er blitt velsignet med ett svangerskap uten noen form for vann i kroppen ;)

Har siden tirsdag drukket store mengder med appelsinjuice og føler blære-kapasiteten min har blitt litt bedre. Var på sykehuset idag på kontroll, hadde med urinprøve og den var helt fin :) Så prøver meg på appelsinjuice fremover, må gå over til vann 2 timer før leggetid så halsbrannen ikke tar meg når jeg legger meg ned, men ser ut til å fungere ;)

Annonse

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tissa i dag! Føler jeg bor på do av å til, å jeg synes det er kjempe kjeeeeeedelig å gå på do!! Men i dag har jeg også drukket ekstra mye pga jeg ønsker å få vekk en forkjølelse, mye snørr og halsondt ;) Drikker jeg før legging blir det 4 ganger om natta :/ Hater å måtte ut av senga for at jeg er sååååååå tissatrengt

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...