Gå til innhold

Når SKAL man kjenne liv daglig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmm... Jeg leste på en eller annen "uke til uke" at man skulle kjenne det fra uke 24, men dette tar jeg med en klype salt. Jeg har også lest et annet sted, en artikkel, om at man skulle kjenne daglig liv i uke 28.

Ok. Samme som jeg har hørt da. Fastlegen min bad meg kontakte føden om jeg ikke kjenner liv fra uke 24. Men jeg synes dette er litt hysterisk, og synes det er flaut å ringe i uke 24 om jeg ikke kjenner liv. Spesielt siden jeg ikke kjente spark før 23+3 (som forøvrig er 24. svangerskapsuke).

Har også lest artikler der det står at fra uke 28 skal man kjenne liv daglig, hvis ikke kontakte føden.

Jeg kjenner flere som har kjent liv sent første svangerskap, som deg, i uke 23-24. Da kan man jo ikke akkurat forvente at fra den dagen, skal man kjenne liv hver eneste dag! Det er jo veldig individuelt når man kjenner liv, jeg har også morkake på fremsiden, men kjente det første gang i uke 16, og hver dag i uke 19. Alle er jo så forskjellige, og det gjelder jo også babyene våre, hvor aktive de er, hvor hardt de sparker, og selvfølgelig også hvordan dem ligger! Jeg ville ringt nå (25+3) om jeg ikke hadde kjent liv iløpet av rundt halvannen dag, fordi jeg har kjent liv daglig såpass lenge. Hadde jeg nylig begynt å kjenne spark, ville jeg nok ikke bekymret meg så mye!

Nei det er det jeg også tenker. I følge fastlegen min skal jeg jo ringe i morgen om jeg ikke kjenner liv :P DET er uaktuelt :P

Tenker jeg ser det an, og tar en telefon fra rundt uke 28 :) med mindre alle triksene fungerer, drikke iskald sukkerholdig drikke osv :P

Annonse

Hehe, det virker litt rart da! "Hei føden, jeg kjente liv for første gang i går, og idag er det ikkeno' spark her i gården!" :P

Jeg tror nok også uke 28 er en passelig tid å ringe føden på, spesielt med tanke på at du nettopp er begynt å kjenne liv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...