Gå til innhold

I morgen vet jeg om min femte missed abortion er et faktum..

*ønskegull*

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+2 i morgen og jeg pleier å miste i den perioden. Ultralyden forrige mandag viste lite fostervann og hjerteslag på 104.. Fosteret hadde vokst normalt fra føste ul.

Dette har vært en laaaang uke siden forrige ul.. Vi gikk ut fra kontoret veldig i tvil om hvordan dette kom til å gå med lille prikk i magen :(

Så i morgen gjør jeg vel som jeg pleier: reiser fastende inn på ul og gjør meg klar for sykehusinnleggelse.. Snakk om pessimistisk tanke. Våknet kl4 i natt og var sikker på at jeg hadde mistet.. Jeg har veldig lite symptomer også i forhold til tidligere svangerskap. Men da har det gått veldig gale, så kanskje det går bra denne gangen?

Jeg blir så sint på meg selv for at jeg tenker slik jeg gjør. Jeg blir så sint for at kroppen roter det til slik at vi aldri får en baby til. Og jeg er sint for at kroppen lurer meg hver gang og at jeg innbilder meg at jeg er gravid når utviklingen har stoppet opp.

Kanskje jeg tenker litt meg positivt etter hvert.

Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, men var greit å få ting litt ut. Sorry langt sutreinnlegg.. :(

Fortsetter under...

Takk jenter :) Kjenner jeg gruer meg veldig. Mannen også.. Men det er bare noe vi må gjennom. Og jeg håper huleboeren har det helt fint i magen en goood stund til.

Håpernestegang: Åå er det sant? Hmm, kanskje det er mulig da.. Jeg var faktisk ikke dårlig i første sv.skap og det gikk veldig bra :) Det er helt rart hvordan kroppen vår reagerer..

Lykke: Hvordan går det med deg og magen? Noe nytt?

Annonse

Gjest Håpernestegang:)

Første gang fikk jeg naturlig nok større bryster og litt bekkenoroblemer siste mnd, men det var det:)

De to siste gangene nå var jeg kvalm og bekkensmerter fra uke 4-5 og det endte ikke bra.

Prøv å hold motet oppe til du vet sikkert! Det er jo gode sjanser for at alt er bra:)

Lykke til! Krysser fingrene for deg.

I svangerskapet mitt som gikk bra hadde jeg litt mindre symptomer rundt uke 9. Og det var vanlig i følge gynekologen jeg gikk til Men de kom tilbake med full styrke etter ei halv uke. Så mindre symptomer må ikke bety noe.

Lykke til!

Det gikk dårlig denne gangen også :( Ny MA.. Så nå er jeg hjemme igjen fra sykehuset etter utskrapningen. Dette var min 6.utskrapning, så nå får jeg snart ikke flere av sykehuset :/ Så håper jeg aldri må gjennom dette en gang til. Det burde ikke vært lov å gå gjennom alt dette i prøveperioden. Jeg går jo i 8-10 uker og er gravid helt til det ikke går lenger.. Hater kroppen min for øyeblikket..!

Men vi er ikke klar for å gi opp helt enda, så vi prøver igjen når kroppen er klar. Forhåpentligvis så er det ikke noe rester denne gangen som roter med kroppen..

Annonse

Gjest Trulte med to små

Huff dette var skikkelig trist! Du må ha fryktelig vondt nå og jeg kan bare sende deg en god klem.

Det høres jo helt vilt ut at du snart ikke får flere utskrapninger på sykehuset, hvorfor det tro?

Er det pga risiko kanskje?

Jeg tenker bare på at trenger du det, så må du vel få det?

Du spurte hvordan det gikk med meg og jeg vet rett og slett ikke nå, for i natt begynte jeg å blø kraftig, som en vanlig mens og det er ikke et godt tegn...

Jeg hadde time i dag fra før, så jeg tar timen og ser hva som skjer videre.

Det kan gå bra, men det er ikke annet å gjøre en å vente og se. :(

Men nå er det deg vi skal tenke på først og jeg sender deg god bedring, om det kan sies på den måten, og jeg håper kroppen din får hentet seg raskt inn igjen og at du får bearbeidet alle følelser oppi alt dette vonde. <3

God klem til deg!

Legen ønsker ikke at jeg skal opereres mer siden jeg vil bli gravid. Så pga. eventuelle komplikasjoner, arrdannelse osv osv så vil de helst ikke operere. Men det sa legen som måtte sende meg på den 4. utskrapningen også.. Jeg var nettopp i Haugesund hvor de tok en hystereoskopi (hvis det heter det?) hvor overlegen mente alt så helt fint og normalt ut. Så da sa jeg til legen at det helt sikkert gikk fint denne gangen også..

For meg er Cytotec-behandlingen en større påkjenning enn uskrapning.. Men for de som Cytotecen hjelper på så er jo det en flott behandling som bør forsøkes før operasjon. Men for meg har ikke tabl. fungert de gangene jeg har forsøkt det. Og da vet jeg det blir lang tid med flere kontroller og styr før jeg til slutt ender på operasjonen uansett.. :( Så da tok jeg den bestemte tonen.. Og legen som opererte meg og de andre på avdelingen mente det var ingen fare til tross for at jeg har gjort det fem ganger før (en ekstra uskrapning pga. rester..).

Huff denne ble langt.. Sorry!

Krysser det jeg har for deg på ul, Lykke. Ta timen og se hva som skjer. Håper det går bra. God klem.

Gjest Trulte med to små

Ok, det er slik det henger sammen! Jeg syns bare det virker så brutalt å få de tablettene, det er så påkjenning å se når ting kommer ut :( Men godt det så bra ut hos deg på hysteroskopien da, det må jo være en god ting tross alt..

Da må du ta vare på deg selv og ønsker deg alt godt!

Ta vare på deg selv! <3

Legen ønsker ikke at jeg skal opereres mer siden jeg vil bli gravid. Så pga. eventuelle komplikasjoner, arrdannelse osv osv så vil de helst ikke operere. Men det sa legen som måtte sende meg på den 4. utskrapningen også.. Jeg var nettopp i Haugesund hvor de tok en hystereoskopi (hvis det heter det?) hvor overlegen mente alt så helt fint og normalt ut. Så da sa jeg til legen at det helt sikkert gikk fint denne gangen også..

For meg er Cytotec-behandlingen en større påkjenning enn uskrapning.. Men for de som Cytotecen hjelper på så er jo det en flott behandling som bør forsøkes før operasjon. Men for meg har ikke tabl. fungert de gangene jeg har forsøkt det. Og da vet jeg det blir lang tid med flere kontroller og styr før jeg til slutt ender på operasjonen uansett.. :( Så da tok jeg den bestemte tonen.. Og legen som opererte meg og de andre på avdelingen mente det var ingen fare til tross for at jeg har gjort det fem ganger før (en ekstra uskrapning pga. rester..).

Huff denne ble langt.. Sorry!

Krysser det jeg har for deg på ul, Lykke. Ta timen og se hva som skjer. Håper det går bra. God klem.

skriver under på denne heller utskrapning, hadde Cytotec ved min første SA og synd dette var ganske traumatisk egentlig.

Så trist å høre at det ikke gikk bra! Håper dere tar godt vare på hverandre i denne tunge tiden!!

Og så er det godt dere ikke har gitt opp:)

Har du fått noen forklaring tidligere for hva som er årsaken til at det ikke går bra?

Stor klem!!

Tusen takk jenter...

De finner ingenting på blodprøver og undersøkelser.. På fødepoli så mente legen at det var normalt å miste fem ganger etter hverandre.. Jaddah.! Dette kan han si pga. vi har en frisk og god gutt fra før av. Så hvorfor skulle det være noe unormalt med noen av oss?

Men noe har skjedd og jeg aner ikke hva det er.. Legene jeg snakket med i går mente at egg som ikke burde feste seg fester seg likevel.. Og at noe skjer hvis en bruker albyl-e på et tidlig tidspunkt (før uke 6). Jeg er usikker men nå får vi bare kjøre på med prøverør slik som planen var og håpe at vi har bedre sjanser der :(

Jeg fikk det ikke helt med meg for jeg stod halvnaken med tre stressa folk stirrende på meg :/ Men jeg tror det kunne ha noe med at egget festet seg pga bedre forhold eller noe sånn. At et egg som ikke burde feste seg gjør det uansett.. Sikkert hvis en tar Albyl-e fra eggløsning og utover. Gynekologen min mener jeg skal det, mens de i Haugesund mener jeg skal droppe Albyl-e og kun fokusere på Klexane. Så det kan jo være en mulighet for at de i Haugesund sitter på annen informasjon enn gynekologen min..

Jeg kan høre med overlegen i Haugesund om hva han mener om saken. Men det går nok noen måneder før jeg vet så mye mer.

Jeg brukte ikke abyl e ved første ma. Andre ma begynte jeg i uke 7-8 og det gikk galt i uke 9.

Neste gang får jeg nok ikke siden blodprøvene er bra. Men neste gang vil jeg prøve progesterontilskudd. Jeg tror mest på hormonforstyrrelse. Så har jeg startet med akupunktur.

Skal høre mer med privat gyn i morgen.

Abyl e virker vel på arteriene og klexane/fragmin på venene? Noe sånt hvertfall:)

Ok. En vet aldri hva som fungerer eller ikke. Forrige gang så brukte jeg Albyl-e og Klexane. Denne gangen brukte jeg progesteron i tillegg. Neste gang vil jeg kanskje kutte ut Albyl-e, men det bestemmer legene.

Jeg hadde egentlig en "dårlig" følelse denne gangen - akkurat som jeg visste at noe var galt.. Men tidligere graviditeter så har det ikke vært slik. Så jeg tror kanskje at noen av disse graviditetene kunne endt bra med de rette medisinene.. Men at denne graviditeten ikke gikk pga. det var noe som hadde gått galt i utviklingen.

En kan jo aldri vite.. Jeg tror kanskje mer på progesteronstøtte iom det har gått galt i samme uke hver gang. Bortsett fra denne gangen hvor jeg skulle vært 8 uker men fosteret var 6+6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...