Gå til innhold

Maimagene i 2.trimester:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flere enn meg som er tørste?

jeg er tørst nesten dagen lang, enda jeg drikker mye (så å si bare vann). Våkner også på natta og må på do, og er da gjerne helt tørr i munnen.

Er visst ikke ferdig med kvalmen helt, var en runde på do i dag mens jeg var på jobb :( Er 15 + 2 i dag. Og er trøtt fortsatt, men litt mer energisk, så det er jo bra. Har fått lånt meg endel mammaklær, og ogå kjøpt noen fine topper til jul, og begynner å glede meg til jeg får mer bruk for dem. Bortsett fra bukser, der jeg har måtte lagt bort mange, kan jeg stort sett bruke vanlige klær. Synes selv jeg har fått mage, men i dag målte jeg faktisk og den er omtrent det den har vært i antall cm ... :(

Flere enn meg som er tørste?

jeg er tørst nesten dagen lang, enda jeg drikker mye (så å si bare vann). Våkner også på natta og må på do, og er da gjerne helt tørr i munnen.

Er visst ikke ferdig med kvalmen helt, var en runde på do i dag mens jeg var på jobb :( Er 15 + 2 i dag. Og er trøtt fortsatt, men litt mer energisk, så det er jo bra. Har fått lånt meg endel mammaklær, og ogå kjøpt noen fine topper til jul, og begynner å glede meg til jeg får mer bruk for dem. Bortsett fra bukser, der jeg har måtte lagt bort mange, kan jeg stort sett bruke vanlige klær. Synes selv jeg har fått mage, men i dag målte jeg faktisk og den er omtrent det den har vært i antall cm ... :(

Det er vel vanlig å bli mer tørst når man er gravid, men hvis tørsten er ekstrem, så ville jeg muligens tatt en tur til legen. Kanskje det er svangerskapsdiabetes?

Magen kommer plutselig, skal du se! :) Min dukket opp for fullt i forrige uke, jeg er 16+0 nå.

14 uker i dag og magen min er like flat og kvapsete som vanlig :-/

Når skal jeg få lov til å få den søte bulen da??? Annengangsgravid er jeg også!!!

Det er jo bare når man er gravid man ønsker å bli tykk :-P

nå vil jeg helst bare stå oppreist og kjenne på kulen som har kommet på magen :) Den er ikke så stor enda, men den kjennes veldig godt. Er min første, så alt er litt uvirkelig enda. Har ikke fått innkallelse til UL enda, likevel om jeg skal ha 1 allerede før uke 18 i tillegg. ( jeg er nå 13+5 ). Men man kan vel ikke forvente annet fra Ahus antar jeg. Ikke gode erfaringer derfra fra før, så blir spennende og se hvilke erfaringer man høster ved graviditet og fødsel ved Ahus.

Heia.

Nå er jeg i uke 17 og har skikkelig mage. Og lår......og romope, hehehe. Jammen ble jeg ikke gravid der også. Så nå ser jeg ut som en tønne. Maven kom litt tidligere denne gang og små dult kjenner jeg til stadighet. Og bare 1,5 uke igjen til ultralyd!!! Gleder meg veldig merker jeg. Selv om vekta snart sprekker :)

Annonse

nå vil jeg helst bare stå oppreist og kjenne på kulen som har kommet på magen :) Den er ikke så stor enda, men den kjennes veldig godt. Er min første, så alt er litt uvirkelig enda. Har ikke fått innkallelse til UL enda, likevel om jeg skal ha 1 allerede før uke 18 i tillegg. ( jeg er nå 13+5 ). Men man kan vel ikke forvente annet fra Ahus antar jeg. Ikke gode erfaringer derfra fra før, så blir spennende og se hvilke erfaringer man høster ved graviditet og fødsel ved Ahus.

Kanskje du skal ringe å spørre etter timen din?

jepp.. jeg er veldig spent på å høre hvilken forklaring til kjempvondten jeg får når jeg ikke ligger.. tror det har noe med den dårlige ryggen min å gjøre.. men man blir jo redd når man plutselig får VELDIG vondt i livmora. Så gleder meg til å finne ut hvorfor :)

Jammen er veka komen for første jordmorbesøk, skal av gårde på torsdag morgon. Litt tidleg sidan eg skal på ferie neste veke, og etter det var det litt seint igjen og nesten oppi ul. Litt spent på kva ho skal gjera, og kva ho har å seia om ditt og datt.

Var veldig skuffa over sist legebesøk, der eg var like blank på alt når eg gjekk ut som når eg gjekk inn...kom seg litt etter at vi tok tidleg ul på eiga rekning, men forundra over at ingen skal måla noko eller kjenna på noko. Syns nesten eg får mest info innpå her og når ein leitar rundt på nettet..håpar på eit litt meir positivt møte denne gongen :) Nokon med erfaringar?

Annonse

Er det flere som kjenner spark? Jeg begynte med sikkerhet å kjenne spark på torsdag, var da 16+4. Litt skummelt ettersom jeg begynte å kjenne spark en time etter at jeg fikk beskjeden om at et familiemedlem var gått bort, men det hjalp mye på en tung dag. Fra og med lørdag har babyen holdt fest i magen, og jeg kjenner kjempemasse spark. Veldig morsomt siden jeg er førstegangsgravid og trodde jeg måtte vente lenger på å kjenne liv, i hvert fall siden morkaken lå foran sist ultralyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...