Gå til innhold

Maimagene i 2.trimester:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13+3 og fremdeles like kvalm. Den slo til i uke 10.

Sykemeldt på andre uka nå og den blir nok forlenget :-/

Magen er jeg søren meg usikker på har aldri kjent noe kul rett over skambeinet, men synes jeg kjenner noe som begynner et par cm over og slutter rundt navlen, men kan ikke helt skjønne at det stemmer??? Legen mener jeg kanskje har bakovervendt livmor siden den ikke kjennes, men hørte hjertlyden rundt 5 cm over skambeinet.....

Annonse

Jeg er 13 uker i dag, og ble kalt magete av samboeren til pappa... Hehe :-) Men nå er det tvillinger, så da må jeg vel regne med det ;-)

Jeg har slitt masse med hodepine i svangerskapet, tåler ikke noe særlig lys eller den kalde klare høstluften jeg vanligvis elsker. Aldri hatt særlig hodepine tidligere... Noen som har erfaring med det? Er 50% sykemeldt og de resterende 50% jobber jeg hjemmefra akkurat når det passer formen. Pga selv det er bare akkurat hva jeg får til...

ja nå har det meste av slitsomme symptomer gått over på meg, jeg er er 13+1. har fortsatt litt hodepine av og til, men det hjelper som regel og drikke masse vann og/eller gå meg en tur.

Jeg insisterte på at legen skulle se om hun fant hjertelyd på mandag, likevel om jeg var forbredt på at hun ikke unne finne. Og det fant hun heller ikke. Men jeg skal på UL før uke 18 alikevel, og hun forklarte meg at hvis det ikke lengre var liv der inne ville symptomene mine forsvinne og magen slutte å vokse. Så det merker man jo. Jeg har allerede vært på UL i uke 5, så vi har allerede sett hjertet banke :D

Jeg griner av ALT og INGENTING da.. hehe, reklamer, dyr/barn på tv EVERYTHING. flere som er sånn ?:P

Her er jeg straks 16 uker på vei og håper at det blir den magiske uka denne gangen også :P Er bedre nå enn jeg var forrige uke, da var jeg såååå kvalm og kastet opp nesten hver dag. Denne uka har jeg ikke kasta opp sålangt, men er kvalm og brekker meg innimellom! Fortsatt veldig trøtt også, legger meg sammen med datra mi rundt 20 de fleste kveldene :P Og da har jeg bare venta på at kl. skal bli så mye at jeg kan legge henne..og meg ;)

Magen kom allerede i uke 8, og har ikke blitt noe mindre siden da :P

jeg finner forresten ikke noen gruppe på facebook som heter BIM 13? kanskje noen kan legge meg til?

jeg heter Kime Dretvik Solbakken :)

Jeg har lagt deg til som venn på facebook. Hvis du godtar den forespørselen, så kan jeg legge deg til i gruppa.

Annonse

14 uker på vei i dag :) Har litt mage, men siden jeg har så slapp mage så syns det ikke. Ser bare småfeit ut :P Er for liten for mammabukser, men såpass stor at de vanlige buksene passer ikke. Men den lille magen jeg har er skeiv, alt er på høyre side, det ser kjemperart ut når jeg ligger og ser etter. Formen... tjaaa... Har et bekken som verker mer eller mindre konstant, men det er levelig. Jobber 100% enda, men skal til legen neste uke og håper han vil sykemelde meg noen prosent så bekkenet ikke takker helt for seg. Har hatt masse kynnere denne uka, syns det er litt rart siden jeg ikke kjente noe på denne tiden første gang. Men føler meg generelt myyye mer gravid denne gangen enn med første..

14 uker på vei i dag :) Har litt mage, men siden jeg har så slapp mage så syns det ikke. Ser bare småfeit ut :P Er for liten for mammabukser, men såpass stor at de vanlige buksene passer ikke. Men den lille magen jeg har er skeiv, alt er på høyre side, det ser kjemperart ut når jeg ligger og ser etter. Formen... tjaaa... Har et bekken som verker mer eller mindre konstant, men det er levelig. Jobber 100% enda, men skal til legen neste uke og håper han vil sykemelde meg noen prosent så bekkenet ikke takker helt for seg. Har hatt masse kynnere denne uka, syns det er litt rart siden jeg ikke kjente noe på denne tiden første gang. Men føler meg generelt myyye mer gravid denne gangen enn med første..

Jeg har begynt å bruke mammabukse, selv om magen ikke er stor nok til å fylle hele tøystykket enda. Løser det enkelt med å brette ned tøystykket litt. Funker kjempefint det! Og mye mer behagelig enn å gå med de vanlige buksene mine med knappen åpen :P

Heisann er vel noe sånt som 13+4 i dag:) formen er veldig variabel, er hormonell som fy, stakkars mannen min sier jeg :) Er igjen inne i en periode hvor jeg er småkvalm og litt sånn spyfornemelse innimellom men ikke verre enn at det går bra å vere i jobb, har ett bekken som bare blir mer og mer kranglete, går med kiropraktor i håp om å få det på rett kjøl men jeg er litt usikker om det er noe hjelp i..men blir det ikke bedre så tror jeg at jeg må vurdere sykmelding å se om det kan hjelpe på litt, sitter på kontor og sitter da stille store deler av dagen og ikke kan bedriften legge til rette noe heller desverre...:/

og har forresten fått mage ja, har hatt en fin liten kul som nå begynner å bli enda større så må vel snart finne noen mammabukser, har til nå brukt vanlig tights noke som har fungert fint :)

Endret av ♥marita&jentene♥

er 15 uker i dag og kan endelig si at det meste av kvalmen har gitt seg! Nå kommer den sånn rundt 23 på kvelden, men det går fint,for da legger jeg meg likevel:)

Magen kommer mest etter jeg har spist, så jeg føler meg litt sånn halvtjukk for tida. dette er tredje gang jeg er gravid, og rekner meg at magen kommer til å komme enda fortere denne gangen enn sist..!

jeg finner forresten ikke noen gruppe på facebook som heter BIM 13? kanskje noen kan legge meg til? jeg heter Kime Dretvik Solbakken :)
Jeg legger deg til som venn, må nemlig det..For da kan jeg legge deg til :)

takk takk ,men jeg har allerede blitt lagt til av en av de andre jentene :)

13+2 i idag, trudde eg var litt lenger. Men vi kjøpte tidleg utlralyd forrige veke og målinga sa så. Greitt nok :)

Formen er blitt betre dei siste vekene, utan at eg har hatt noko grunn til å klage før. Vore kvalm på ettermiddagar og dei dagan eg har vore ekstra sliten, men har greidd å gjera det eg skal likevel. Har streva meir med maten, det mest freistar ikkje, og har hatt litt dilla på ketchupmat og appelsin/mandarin. Mat som er rå, som kjøtt og fisk og slikt har eg ikkje hatt sjanse til å ta i eller laga til - så der måtte mannen trø til.

Har gått litt opp i vekt siste veka, og magen vert større, sjølv om eg eigentleg berre ser ut til å ha lagt på meg litt her og der..men trur ikkje det tar så lang tid før det vert synleg, dei som veit det ser det no.

Har i dag fått vita at vi skal på ordinær ul 20.12. det blir spennande, håpar å få vita kjønn då, ikkje fordi det er så viktig, men fordi ein då veit meir om kven som kjem til oss - lettare å bli kjend og bli van med knøttet då trur eg. Strevar framleis litt med å tru på det..

13+2 i idag, trudde eg var litt lenger. Men vi kjøpte tidleg utlralyd forrige veke og målinga sa så. Greitt nok :)

Formen er blitt betre dei siste vekene, utan at eg har hatt noko grunn til å klage før. Vore kvalm på ettermiddagar og dei dagan eg har vore ekstra sliten, men har greidd å gjera det eg skal likevel. Har streva meir med maten, det mest freistar ikkje, og har hatt litt dilla på ketchupmat og appelsin/mandarin. Mat som er rå, som kjøtt og fisk og slikt har eg ikkje hatt sjanse til å ta i eller laga til - så der måtte mannen trø til.

Har gått litt opp i vekt siste veka, og magen vert større, sjølv om eg eigentleg berre ser ut til å ha lagt på meg litt her og der..men trur ikkje det tar så lang tid før det vert synleg, dei som veit det ser det no.

Har i dag fått vita at vi skal på ordinær ul 20.12. det blir spennande, håpar å få vita kjønn då, ikkje fordi det er så viktig, men fordi ein då veit meir om kven som kjem til oss - lettare å bli kjend og bli van med knøttet då trur eg. Strevar framleis litt med å tru på det..

Akkurat sånn har jeg også det. At jeg ikke helt klarer å tro på at det skal komme en liten baby inn i familien. Gleder meg masse til å få se knøttet om to uker! Håper at alt er bra, og at de kan se kjønn, sånn at vi kan begynne å planlegge og tenke på navn :)

Hei:)

Er 14+4 idag og føler meg helt tappet for energi og krefter. Jobber fukt og har 2barn fra før. Ikke mye jeg får gjort i ukedagene. Legger meg ofte kl.21. Idag ble den faktisk 22:) men ellers et kvalme borte og det er godt. Magen vises godt,og gleder meg til å bruke den nye mammakjolen på julebordet til helgen!

I dag poppa det ut ein liten struttemage nederst på magen, ser ut til å ta form. Artig at det skjedde så plutseleg, til og med mannen såg at det var meir strutt enn vanleg "mage" :) Spent på kor lenge eg greier å halda det skjult for omverda, ville prøva å halda det litt stille for dei næraste fram til ordinær ul 20.12.

Det hjelper kanskje med ferie frå jobben i store deler av desember, men trur det kan bli ei utfordring..jaja, ikkje så viktig heller. Men godt at ikkje alle veit alt med ein gong, det får jo litt konsekvensar som at eg ikkje kan følgja klassen heilt ut skuleåret...så tenkte å la dei få vita det etter nyttår. Og så er det kjekt at berre vi veit det og kan bli van med det før alle skal diskutera det og spørja om alt mogleg så eg kanskje ikkje har heilt svara på..jaja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...