Gå til innhold

41 år i april.....veeeeeldig lyst på nr 3. Galskap?

Willy Wonka

Anbefalte innlegg

Jeg er 40 år, har to barn på 5 og 2,5 år. Har kjempe lyst på en liten nr 3. Men begynner vi å prøve nå er sjansen likevel stor for at jeg er nærmere 41 eller allerede fylt 41 år når spiren sitter. Noen med erfaring? Inne på anonymforum føler jeg meg som en oldis, så spør heller her.

Noen modne gravide her eller modne baby mammaer?

Fortsetter under...

Stå på sier jeg!

Mannen foreslo et siste barn her, da var jeg 39. Måtte litt overtalelse til, siden vi hadde fire fra før (men bare ett felles). Tok ut hormonspiralen i slutten august, og ble gravid tidlig november. Sitter her nå med en liten skatt på 12 uke. Alt gikk veldig bra, både m svangerskap og fødsel - med unntak av duotest merket jeg ingen forskjell på svangerskapene.

Lykke til - det er mange modne mammaer der ute!

Jeg hadde 3 store, og fikk 3 små da jeg var fra 39 til 44 år. Det gikk kjempefin. Siste kom da jeg var 44 og de 2 andre var 4 og 2:) Og jeg tror jammen jeg har lyst på enda en...Men det spørs vel nå som jeg har rundet 45....;) Lykke til!

Annonse

• 1 måned senere...

Hei, jeg er 42 og venter en liten gutt i februar - har to jenter fra før snart ni og fem og et halvt.

Jeg tenker at så lenge man har lyst, vil man angre på at man ikke har prøvd! VI er superlykkelige over å være gravide, det kan selvf bli komplikasjoner osv men det må man bare ta og være forberedt på... vi mistet/abort en liten med trisomi 13 i jan 2011.... veldig trist. Det har da tatt oss 1,5 år etter det å bli gravid på ny, og nå ser alt helt greit ut.

Ser at det er lenge siden noen skrev noe på denne tråden, men lykke til!! Du kommer også til å få GOD oppfølging.

Er for tiden sykemeldt . Går på pergotime etter å ha prøvd i halvannet år . Har en sønn på 3 år , men skulle så gjerne gitt han et søsken . Ble 40 i juni . Og etter å ha lest alle de lykkelige og oppmuntrende innleggene her ble jeg ved litt bedre mot . Tenkte egentlig og gi opp . Men kan kansje ikke det nå . !

Gjest Vinglepetrine

Jeg er 40, blir 41 i juli, og har veldig lyst på nr. 3.

Jeg har to på 18 og 12 fra før og har ikke hatt lyst på fler før nå!!!

Denne måneden hadde vi sex dagen før eggløsning så jeg har jo et lite håp, men det er vel veldig små sjanser for at det skal klaffe i denne alderen.

Aldersforskjellen mellom barna blir jo enorm, men jeg tror det bare blir fint. Kommer nok til å prøve i et halvt år eller noe slikt og se om det går, hvis ikke får jeg klare meg med de to flotte jeg allerede har :-)

Hei vinglepetrine. Godt å være i samme sko enten mann ønsker nr to el tre . jeg har begynt og tenke litt alternativt : Yoga og meditasjon . I håp om at jeg skal lære meg og slappe av. underbevistheten har nok jobbet mer enn jeg har vært klar over ...!! Vi får bare ønske hverandre lykke til . Så skal vi se vi sitter her i lykkelige omstendigheter før sommeren melder seg .

Hei,

Jeg er 40 år og er 5+5 i dag. Har to småtroll fra før på 6 og 9 år, og synes det blir koselig med en attpåklatt. Ble gravid ved et uhell i august, og var ikke så glad for det, Men etter som ukene gikk begynte vi å glede oss. Mistet dessverre i uke 12, og etter en stund i tenkeboksen fant vi ut av vi ønsker oss en til. Ble gravid rett etterpå, bare 2 måneder etter aborten. Så jeg er ingen grunn til å ikke gå for en til :-)

Annonse

Denne måneden hadde vi sex dagen før eggløsning så jeg har jo et lite håp, men det er vel veldig små sjanser for at det skal klaffe i denne alderen.

Aldersforskjellen mellom barna blir jo enorm, men jeg tror det bare blir fint. Kommer nok til å prøve i et halvt år eller noe slikt og se om det går, hvis ikke får jeg klare meg med de to flotte jeg allerede har :-)

Hei! Her er og aldersforskjellen stor,yngste er 14 og eldste 24 år.Men de storkoser seg med lillebror som nå er 24 dager gammel.De to eldste har flyttet hjemmefra,men kommer oftere hjem for å se hvordan det går med lillebror.Og de bysser og bærer,som de aldri skulle ha gjort noe annet,veldig koslig å se!

Lillegutt har faktisk gjort noe med hele familien.Min mor og far har blomstret opp,mine to tanter ringer og strikker gaver.Så jeg er positivt overrasket.Veldig gøy! Lykke til:-)

Gjest Vinglepetrine

Hei! Her er og aldersforskjellen stor,yngste er 14 og eldste 24 år.Men de storkoser seg med lillebror som nå er 24 dager gammel.De to eldste har flyttet hjemmefra,men kommer oftere hjem for å se hvordan det går med lillebror.Og de bysser og bærer,som de aldri skulle ha gjort noe annet,veldig koslig å se!

Lillegutt har faktisk gjort noe med hele familien.Min mor og far har blomstret opp,mine to tanter ringer og strikker gaver.Så jeg er positivt overrasket.Veldig gøy! Lykke til:-)

Så koselig! Aldersforskjellen mellom de to jeg har er 6 år, og de er så gode venner! De har aldri kranglet og er mye sammen. Tror så absolutt ikke at stor aldersforskjell betyr at barna ikke blir så sterkt knyttet til hverandre :-) Det blir spennende fremover!

Jeg fikk mitt første barn i 2009, året jeg fylte 38. Nå venter jeg mitt 2. barn om få dager. Jeg er 41 år, blir 42 til høsten.

Svangerskapene har vært enkle og greie, dette maset om at man er for gammel ved 40 er bare tull. Det eneste jeg kan si meg enig i, er at det kan ta lengere tid å bli gravid ved "høy" alder. Man må ikke stresse med det, bare slutt med prevansjon og la ting gå sin gang. Begge gangene satt spiren da jeg hadde gitt opp. Man er gjerne ekstra gira på å få graviditeten i boks når man har lite tid på seg, det har vært problemet mitt.

Jeg sier kjør på og lykke til :-)

Jeg er også like gammel som deg Willy wonka, og har to barn fra før, 2,5 og 7 år. Er nå gravid med tvillinger! Ikke planlagt det skulle være to, men en var nøye planlagt! Er nå 3,5 mnd på vei. Gleder oss masse! Og bryr oss ikke om hva folk sier om alder...det må man føle på selv. For vår del passer det utmerket med småbarn nå, mtp hus, hjem, jobb og økonomi. Så kjør på Willy wonka!

Du må kjenne på selv om du er for gammel hehe ;)

Jeg er 42 denne måneden og ble mor for første gang i november :) ...og har planer om å prøve igjen senere i år for nr 2! Svangerskapet var en drøm, og håper at det går like glatt om vi er så heldige å blir gravid igjen !! Lykke til :)

Må bare dele en god opplevelse jeg hadde hos " akkupunktøren " jeg går til . Har en vond rygg , og etter et litt tøft år med mye prøving og 2 " pergotime " kurer uten hell . Da er det nesten lov til og gi opp .....!! Men nei . kroppen er underfundig og psyke og fysikk henger tett sammen om en god helse . Det er jo ikke vitenskapelig bevist , men det vises jo gang på gang at når man slapper av , " sitter den " " Akkupunktøren " mente at en stresset kropp som ikke har det bra , klarer heller ikke og få et modent egg.

Tålte " pergotime " dårlig og ble til slutt sykemeldt . Noe jeg ikke har vært på 10 år . Ble deprimert av pillene og orket ikke og verken trene eller treffe venner . Nå når jeg føler jeg har fått mitt gamle liv tilbake har jeg tro på at det skal ordne seg. Det viktigste er at man skal ha et godt samliv med partneren sin . Kan anbefalle en tv - fri dag i uka som man enten kan være litt barnslig og spille x - box hvor mann må hoppe og danse litt , og da blir det jo også fort litt flørting også . Eller bare dekk et fint bord med god mat og vin , selv om det bare skulle være onsdag . Gjør man noen grep tåler også forholdet mer under all prøvingen .

Oppsumert blir det ; treff venner , vær snill med seg selv , ikke ha dårlig samvittig het for alt man skulle og burde . plei forholdet og nyt livet .....!!!

Lykke til alle damer som er 40 og 40 + Det ordner seg .

Håper dette kan være noen trøstende ord for noen som har el har hatt det som meg .

Er 41 og har to barn, en på fire og en på ett år. Har vanvittig lyst på en til! Galskap! Men ønsker meg veldig en til. Men det gjør ikke mannen min.... Noen andre i samme situasjon?

Jeg ble 41 i november. Har en på 4,5 år og en på 16 mnd og er nå 27+3 med nummer 3. Denne gangen slapp vi unna SA/MA. Vi var nok enig om nummer 3.

• 2 uker senere...

Blir veldig optimistisk når jeg leser alle svarene her inne; Så mange som prøver og som er gravide i moden alder! Jeg ble 40 for 2 mnd siden. er i tenkeboksen som HI... Veldig usikker - mest ift egen helse (rygg) og selvfølgelig oppfølging av barnet i tenårene, når jeg kommer til å være over 50. Sove i telt på fotballturnering som 55 åring? - tja. kanskje det.

Livet har ingen fasit....

Spørsmålet er vel heller om man KAN få barn når man er over førti, de fleste kan ikke det. Og om man ønsker å utsette seg selv for det som fort kan bli årevis med frustrasjon og nedturer. Det er viktig å huske på at de fleste som svarer her inne er de som faktisk har fått det til. Jeg er sunn og sprek og har el hver mnd, men har likevel prøvd i to år (siden jeg var 39) uten resultat. Kan også nevne at mine to barn ble unnfanget i første pp.

Men lykke til om dere forsøker! :)

• 3 uker senere...

Spørsmålet er vel heller om man KAN få barn når man er over førti, de fleste kan ikke det. Og om man ønsker å utsette seg selv for det som fort kan bli årevis med frustrasjon og nedturer. Det er viktig å huske på at de fleste som svarer her inne er de som faktisk har fått det til. Jeg er sunn og sprek og har el hver mnd, men har likevel prøvd i to år (siden jeg var 39) uten resultat. Kan også nevne at mine to barn ble unnfanget i første pp.

Er dette riktig, at de fleste som har fyllt førti ikke kan få barn?

Når vi bestemte oss for å prøve å få et barn til, var jeg 39. Vi gikk til gyn-spes for å fjerne h-spiral og samtidig sjekke at alt sto bra til. Iflg legen (hun har et godt omdømme) er det ikke noen magisk grense ved 40. Det er ekstremt individuelt hvor fertil man er, og svært mange er fertile godt opp i førtiårene.

Mine eggreserver var store og gode, og jeg var minst ti år unna overgangsalder. Vi ble gravide på 2 pp etter jeg tok ut hormonspiralen (ble gravid på 1pp med de andre barna). Resultatet er nå 6 måneder gammel.

Ikke noe av det legen sa ga oss inntrykk av at det skulle være spesielt vanskelig eller unormalt å bli gravid i min alder, tvert i mot ønsket hun lykke til og at vi trolig så hverandre snart igjen. Noe vi jo gjorde :-)

Er dette riktig, at de fleste som har fyllt førti ikke kan få barn?

Når vi bestemte oss for å prøve å få et barn til, var jeg 39. Vi gikk til gyn-spes for å fjerne h-spiral og samtidig sjekke at alt sto bra til. Iflg legen (hun har et godt omdømme) er det ikke noen magisk grense ved 40. Det er ekstremt individuelt hvor fertil man er, og svært mange er fertile godt opp i førtiårene.

Mine eggreserver var store og gode, og jeg var minst ti år unna overgangsalder. Vi ble gravide på 2 pp etter jeg tok ut hormonspiralen (ble gravid på 1pp med de andre barna). Resultatet er nå 6 måneder gammel.

Ikke noe av det legen sa ga oss inntrykk av at det skulle være spesielt vanskelig eller unormalt å bli gravid i min alder, tvert i mot ønsket hun lykke til og at vi trolig så hverandre snart igjen. Noe vi jo gjorde :-)

Tallet jeg støter på rundt omkring på diverse nettsider er 55-60% (som ikke klarer å oppnå graviditet naturlig ved 40 år). Bare å Google det.

Så du har vært heldig! :) Mine to satt også på første pp, men har nå prøvd i snart to år på nr tre, fra jeg bar 39. Alt ser fint ut, lever veldig sunt med masse grøntfor og trening. Trodde også dette skulle gå bra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...