Gå til innhold

Håndpumpe eller elektrisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften taler for seg :) he he

Trenger rett og slett råd om kva som er best...

Høres jo enkelt ut med håndpumpe med tanke på å ta den med seg og eg bare skal pumpe meg innimellom

Skrevet

Tror det kommer litt an på smak og behag.

Jeg var veldig fornøyd med Avent sin håndpumpe. Enkel å ta med seg og lett å bruke. Det gjelder vask av den også :)

Skrevet

Jeg hadde håndpumpe først, men etter gjentatte brystbetennelser måtte jeg ha en elektrisk. Ble så lei av å sitte å pumpe, mye bedre å bare holde det på plass og la den jobbe for seg selv ;) men kunne nok klart meg med håndpumpa hvis jeg ikke hadde hatt så mye problemer med tette melkeganger og brystbetennelser.

Skrevet

Helt klart elektrisk. Har Avent sin. Den er veldig lett aa bruke og aa rengjöre. Og en slipper aa sitte aa pumpe selv.

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler og foretrekker definitivt elektrisk:-) går mye raskere og tømmer godt :-)

Skrevet

De Abefaller i alle fall Håndpumper, var på svangerskapkurs i går,men tror jeg egentlig vil ha en elektrisk, raskere :)

Skrevet

Takk for tips!

Eg blei egentlig ikkje klokere, men tipper at eg klarer meg med håndpumpe når det kun er av og til?

Skrevet

Elektrisk for meg. Jeg får problemer med senebetennelse i hendene i blant og da kan håndpumping gi uheldige konsekvenser...

Skrevet

Takk for tips!

Eg blei egentlig ikkje klokere, men tipper at eg klarer meg med håndpumpe når det kun er av og til?

Ville ha gått for elektrisk. Jeg anskaffet meg min elektriske avent-brystpumpe for å bruke den av og til da jeg fra tidligere erfarte at manuell brystpumpe ikke tømmer like godt og like fort, i tillegg blir man fort sliten i hendene. Den er dyrere, men gull verdt når man må tømme seg raskt eller sliter med brystbetennelser.

Skrevet

Du klarer deg fint med håndpumpe om du kun skal bruke i ny og ne. Hos oss er det mulig å låne elektrisk på Helsestasjonen om du må pumpe ofte i en periode.

Her er det gratis å låne, men må betale for utstyret. Flasker og "kabler". På sykehuset hos oss holder også Ammehjelpen til og leide der med førstemann når jeg jobbet og pappaen tok sin permisjon når førstemann var 6 mnd. Kjøpte da utstyret og hadde når jeg trengte el.pumpe med nummer 2. Lånte da pumpen (dobbeltpumpe)i 2 perioder.

Brukte manuell pumpe når jeg kun skulle ha til ett ekstra måltid på kvelden o.l

Skrevet

Helt klart elektrisk!!! Jeg kjøpte først håndpumpe, men trodde jeg skulle få senebetennelse i armen. Blei skikkelig lei i armen av pumpinga. Har medela sin og er veldig fornøyd:)

Skrevet

Sverger til elektrisk, mye mer effektivt og behagelig enn håndpumpe. Brukte håndpumpe fra Avent og fikk nesten ikke ut melk. Byttet til Medela elektrisk, en helt annen verden!! Anbefales på det sterkeste :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...