Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #26 Skrevet 20. november 2012 "Men hverken rømmegrøt eller spekemat er vel spesielt barnevennlig. Så hadde slengt med en gryte Wiener hvis det var noen barn blant gjestene også." Hva er det med at enkelte voksne som ikke tror barna også ville blitt glade for skikkelig og god mat. I stedet for pølse i brød til hver eneste festlige anledning? Jeg blir så frustrert av at særlig norske foreldre tenker "stakkars ungen min som må spise god mat, gi nå pølse i stedet!" La nå ungene få noe godt ved festlige anledninger også! Anonym poster: 0289429e5e896f333eb183a17479718d
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #27 Skrevet 20. november 2012 Festmat her i setesdalen hvertfall Liker ikke rømmegrøt selv, så hadde gjort litt ut av spekematen sånn at en kan "klare seg" med bare spekemat. Anonym poster: d959e3e7d7d33034f5208c8c01e8f777
It's all about me Skrevet 20. november 2012 #28 Skrevet 20. november 2012 "Men hverken rømmegrøt eller spekemat er vel spesielt barnevennlig. Så hadde slengt med en gryte Wiener hvis det var noen barn blant gjestene også." Hva er det med at enkelte voksne som ikke tror barna også ville blitt glade for skikkelig og god mat. I stedet for pølse i brød til hver eneste festlige anledning? Jeg blir så frustrert av at særlig norske foreldre tenker "stakkars ungen min som må spise god mat, gi nå pølse i stedet!" La nå ungene få noe godt ved festlige anledninger også! Anonym poster: 0289429e5e896f333eb183a17479718d Selvfølgelig får også ungene festmat. Men det er faktisk ikke uvanlig at barn ikke liker rømmegrøt eller spekeskinke. Kjenner flere jeg. Mine synes iallfall pølser er mye bedre festmat enn rømmegrøt og spekeskinke.
appelsin Skrevet 20. november 2012 #29 Skrevet 20. november 2012 Vi serverte ostefat og spekemat til dåp her og det ble kjempegodt mottatt av både store og små. La på salami, små mini-spekepølser og litt kokt skinke på spekefatet og alminnelig gulost og baby-bel på ostefatet, men de minste spiste like mye brie og spekeskinke som de voksne! Masse gode grønnsaker og tilbehør og godt brød og alle var strålende fornøyd!
fiolregn Skrevet 20. november 2012 #30 Skrevet 20. november 2012 Høres fantastisk ut, HI! Har ikke hørt om det før, men må si jeg hadde bli meget positivt overrasket hvis jeg hadde fått servert det, ja Spesielt som en kontrast til de tørre smørbrødene vi pleier å få servert her på Sørvestlandet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå