Gå til innhold

Til dere som skal føde

Anbefalte innlegg

Fikk du strekkmerker?

En venninne påstår at strekkmerkene hennes kom når hun gikk ut av vannet, før pressriene startet.

Var det ikke rart å gå opp fra vannet, når du visste at morkaken også snart var på vei ut?

Har ikke et eneste strekkmerke. Kan ikke se på kroppen at jeg har født en gang :)

Jeg fikk en komplikasjon under fødsel, så måtte operere. Så jeg har litt Black out fra slutten. Hadde mange som hjalp meg opp for jeg holdt på å svime av. Morkaka var det siste jeg tenkte på da :)

Men husker det rant mye blod.

Men var null stress :)

Fortsetter under...

må man sitte naken i badekaret under fødsel? (skjønner man ikke kan ha truse da. hehehe)

men kan man ha BH og singlett???

Under fødsel tror jeg det er det siste du tenker på. Men jeg var naken ja, men jordmor bløtet et håndkle som hun la over kroppen hele kroppen min

Jeg måtte ikke opp av vannet før morkaken var ute, så dette praktiseres nok forskjellig fra plass til plass. (har nå hatt 2 vannfødsler.) Måtte riktignok opp på kne for å få den ut, fikk ikke til å presse den ut uten hjelp av tyngdekrafta ;)

Anbefaler også vannfødsel, men det er slettes ikke sikkert det passer for alle :)

Ble det veldig mye blod i vannet når du presset ut morkaken? Det er vel først da det begynner å renne, er det ikke?

Lystgass er toppen, fikk dessverre ikke være i badekar da jeg fikk igangsatt fødsel med en modningstab.. Så måtte ha ctg registrering på under riene... Hadde veldig lyst til å sitte i badekaret så ble skuffet.. Men lystgass er en god hjelper!:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...