Gå til innhold

Til dere som skal føde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg egentlig å føde i vann, men sykehuset tilbyr kun badekar som smertelindring, ikke som "fødestilling". :( Hvordan var det der du var?

Jeg fødte i Kristiansand. Der kan man føde i badekar om man vil. Men det var ikke planen. Men da det var 10 cm åpning var det så vondt at jeg ikke brydde meg om hvordan jeg fødte. Men kjempe fornøyd med opplevelsen

Gjest Mammantil2prinser

Å! Jeg har så lusst å føde i badekar! :) min største drøm! (Litt overdrivelse er lov )

Men pga tidligere fødsel og jeg hører til på et sykehus som kun har 1badekar og bare 1-2(?) jordmødre som tar i mot vannbarn.

Men håååååper jeg kan bruke det som smertelindring i hvert fall :)

Jeg tenkte lenge på vannfødsel i starten av svangerskapet. Men slo det raskt fra meg da det var litt rart :)

Men rundt fødsel bestemte jeg meg for å i alle fall bruke det som smertelindring. Jeg vet ikke hvor mye det hjalp ettersom jeg lå der fra 4 cm og ut.

Men klarte meg i alle fall kun på lystgass. Var såå godt å ligge i vann altså. Godt og varmt. Håper dere som vil får det til altså.

Man kan aldri planlegge det 100%. For det er ikke alltid det er ledig heller :)

Annonse

Annonse

Jeg fødte for 7 uker siden i vann. Skulle egentlig bare være i badekaret som smertelindring. Men jammenmed ble det fødsel.

Vil bare anbefale vannfødsel på det sterkeste :)

Det vil jeg også prøve denne gangen om jeg rekker det:) de har akkurat fått fødebadekar på sykehuset.

Jeg måtte ikke opp av vannet før morkaken var ute, så dette praktiseres nok forskjellig fra plass til plass. (har nå hatt 2 vannfødsler.) Måtte riktignok opp på kne for å få den ut, fikk ikke til å presse den ut uten hjelp av tyngdekrafta ;)

Anbefaler også vannfødsel, men det er slettes ikke sikkert det passer for alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...