Gå til innhold

Overtidskontroll på ahus i morra...hva gjør de da egentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde termin 13/11 og skal på overtidskontroll i morra tidlig!

De siste 5 dagene har jeg så vidt kjent liv i magen!

Jeg har vært ut og inn den siste mnd pga lite liv og at de finner forurensing i urin hver gang, noe jeg aldri får svar på hva er og hvorfor!

Nå er jeg så sliten og lei at jeg har lyst til og si at jeg nekter og reise hjem igjen før jeg har født når jeg er på kontroll i morra!

Men hva gjør de på en sånn kontroll egentlig?

Sjekker at babyen har det bra seff, men kan de sende meg rett opp til igangsetting av fødsel?

Fortsetter under...

Jeg ble sendt rett opp på føden på overtidskontroll på Ahus 30 oktober i år. Sa jeg ikke drar hjem igjen og legen sa ok å sendte meg opp. De hadde plass til meg og jeg var ganske moden så de sendte meg opp:) fødte samme dag:) du må ligge på sånn sparke og hjertelydtest med bånd rundt magen, så kjenner jordmor på deg og stripper også er det ultralyd som lege tar. Jeg er så fornøyd med barselpoliklinikken og føden på Ahus:) Ikke like fornøyd med hotellet der da... Bare si du ikke orker mer, begynner å få angst og ikke vil hjem. Håper du er moden nok og at de har plass til deg på føden den dagen:) Lykke til... :)

Tusen takk for svar, ble ganske letta nå :)

Jeg kommer til og si at jeg ikke orker mer, har en hjemme som blir tre år neste mnd som jeg skal ta meg av også! ( har samboer da men lillegutt er veldig mammadalt ;) )

Jeg har gått med 2-3 cm åpning i en til to mnd nå og for 2 uker siden sa de at jeg var så og si moden så da øyner jeg ett håp om og bli satt igang i morra :)

Er foresten tredjegangsfødende, har ei fra tidligere forhold på 9 år og hu er hos far sin fram til fredag så hadde passa ypperlig og føda i morra ;)

Jeg kom til første overtidskontrollen 14 dager over termin jeg.

Da ble jeg vist rett inn på et rom hvor jeg skulle bo i den tiden det tok å bli satt igang med en gang kontrollen var ferdig. Jeg hadde pakket bagen i håp om å bli satt igang og godt var det :-)

Denne gangen kommer jeg til å kreve igangsetting og overtidskontroll på et tidligere stadium. Å føde 16 dager over termin og få beskjed etterpå om at jenta hadde ligget for lenge i magen synes jeg er uforsvarlig!

Annonse

Da har jeg vært på overtidskontroll...

Legen var klar til og sende meg opp og sette igang fødselen i dag men tror dere ikke gubben ødela hele greia dere... han vil vente til det skjer naturlig...

så sa legen at de kunne sette igang på torsdag eller vente til mandag...hva sa gubben... beste er og vente til det skjer av seg selv så da ble det satt opp tid på mandag ( max tia er egentlig på lørdag men legen sa det er forsvarlig og vente til mandag da de ikke setter igang i helgene)

Ble så skuffa over gubben for han har sagt det ei stønn nå at det er på høy tid og føde nå for jeg er sliten og over tiden, at han snudde sånn på kontrollen i dag gjør at jeg er drit forbanna og skuffa over han, det "passet" liksom bedre og ta fødselen neste uke for han skulle ha gjort ditt og datt i dag!

Men da jeg kom hjem ringte jeg inn og sa det som jeg følte det og da fikk jeg time til igangsetting på fredag kl 10, de hadde ikke tid før... men da jeg sa det til gubben at vi skal inn på fredag istede for mandag ble han sur og sa at da er jo hele helga ødelagt da... er det virkelig mulig sier jeg bare...

Sa at om han ikke har tid på fredag så må han ikke bli med, klarer det uten deg jeg sa jeg, da himla han bare med øya og gikk ut!

Og alt han skulle ha gjort i dag osv... for og si det sånn...han ligger og sover på sofan... så travelt har han det med og få gjort ting tydligvis men tid til fødsel har han ikke....

Forbanna på samboeren ja mildt sagt!!!!!!

Åh! Det kunne vært mannen min! Gikk med maserier i 2 uker, dro på føden der de sa de kunne sette i gang, hvorpå han sier nei men det er vel bedre at vi venter til det setter i gang selv! De kunne jo kjent på det selv, da hadde det vel blitt en annen tone. Kan du ikke ringe å si at nei nå orker jeg ikke mer, og vi vil ikke vente likevel?

slik oppførsel hadde jeg ikke funnet meg i fra min samboer det er hvertfall helt sikkert!! Det er din kropp, det er du som skal føde. Hvilken rett har han da til å bestemme?????

Og på toppen av det hele sover han nå på soffaen?? makan!!!!

Og en ting til: det er risiko med å gå lenge overtid samme hva de sier! Jenta mi hadde ligget for lenge i magen sa jordmoren til meg 16 dager over termin. Hjertelyden tullet på slutten av fødsel og måtte tas med sugekopp pluss at hu hadde masse vann i lungene. Alt pga hu hadde liggi for lenge!!!

nei, stå på krava dine du! lykke til :-)

Oioioi det hadde regelrett KLIKKA for meg. Jeg synes du er sterk som faktisk ikke slo han ned! =) Her i huset har heller ikke mannen en mikrostemme engang, hadde de sagt til meg at de var klar for å sette igang så hadde jeg svart ja før de var ferdig med setningen. Jeg er superstressa for hele greia, for overtidskontrollen vil nok eventuelt bli fredag før jul, og ser for meg at de ikke akkurat lyster på å sette igang da. Huff, lillesnupp kom 10 dager over terminen så jeg ser mørkt på dette!

Fy hvor sint jeg ble på dine vegne!!!! Når sykehuset sier at de vil sette deg i gang, så stikker samboeren din kjepper i hjula for deg! Fy flate!

Nå får jeg uansett hetta når jeg hører om gravide som går unødvendig lenge over tiden. Jeg fikk førstemann 12 dager over ultralydtermin og 16 over min og gynekologen som fulgtemeg de første 10 ukene sin termin. Stort barn og komplikasjoner på slutten. Heldigvis gikk det bra, men 3 døgn i respirator og nedkjøling av gullet vårt satte sine spor hos meg. Ble i gangsatt med nummer 2 før termin. Krysser fingre for at det skjer igjen i april.

Veldig bra at du fikk komme inn på fredag. Håper at du har noen som kan følge deg om samboeren "ikke har tid".

Lykke til - det går nok bra dette!!

Annonse

Uff, godt du kommer inn til fredag da.

En ikkefødende medfølger skulle aldri hatt stemmerett under slike samtaler...

Er snakk om respekt for den fødende, hadde ikke du noe du skulle si der?

Krysser for at det blir fødsel til helga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...