Gå til innhold

Jeg har begynt med bringebærblads kapsler idag, merket dere noe samme dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg må kansje vurdere det ettervert... tenkte jeg skulle se hvordan det går i et par dager først...

Men det er jo deilig å se at noe skjer, så tror nok det har effekt på meg i vart fall :-)

Jeg pimper bringebærbladte til den store gullmedaljen, men vet ikke helt om jeg merker noe jeg ikke naturlig ville gjort nå som dagene og ukene går....

Men godt er det jo, da:-) Om enn noe stiv pris:-S

Annonse

Linda_S: Jeg tror kapslerne er mer effektive, jeg betalte 149 kr for 100 kapsler Natures way som du tar 2 kapsler om dagen så det håller jo en stund =) det er verre med de som du ska ta 2-3 kapsler 2 ggr om dagen, de håller ikke lenge...

Hei. Dette er 3 året jeg tar dem da jeg har 3 sv.skap på rad. Det som er hensikten er at reine blir mer effektive når fødselen er igang,at ikke en skal gå særlig på overtid og at regning og blødningsfaren er mye mindre. I tillegg skal livmoren trekke seg mye fortere og bedre tilbake da en bør gå på dem noen uker etter fødselen også. Har hatt kjempegod effekt og jordmødrene har god tro på dem på mitt sykehus. Hatt 2 sv.skap uten å ta den og både revnet og blødde mer etter fødsel i tillegg til at livmoren trakk seg senere sammen. Så jeg har god effekt. Får ikke mere kynnere enn ellers. Jordmødrene som tok i mot ble overrasket over den lille blødninger og hvor fort jeg trakk meg sammen etter fødsel kun timer etterpå. Slapper tillegg den sprøyta etter fødselen da jeg blødde så lite, har sprøyteskrekk hehe. Ingen rifter heller så satser på det samme denne gangen. Tar to kapsler daglig:)

det jeg har hørt er at de gjør at du KAN FÅ en lettere fødsel,mer effektive rier og at livmoren trekker seg fortere tilbake etter fødseln... Men er ikke sikker på om dette stemmer da:-)

Dere som bruker natures way, tar dere 1 kapsel 2 ggr dagli eller tar dere 2 kapsler 1 gang for dagen ?

det står ikke på pakkningen og finner ikke noe om det på nettet heller ?=)

Linda_S: Jeg tror kapslerne er mer effektive, jeg betalte 149 kr for 100 kapsler Natures way som du tar 2 kapsler om dagen så det håller jo en stund =) det er verre med de som du ska ta 2-3 kapsler 2 ggr om dagen, de håller ikke lenge...

Ja, har hørt de kapslene skal være mer effektive:) Fant dem dog ikke da jeg var på jakt, og gadd ikke gå videre til neste sted:-D

En annen ting er at jeg ikke fikser å få i meg kapsler, tabletter, piller- you name it:-/ I alle fall ikke uten å måtte sette av en halvtime til det. Så med mindre de er übersmå eller løses opp i vann tror jeg at jeg bare bælmer te og lar det stå til:)

Annonse

• 3 uker senere...

Har nettopp begynt med disse kapslene, er i uke 34+6. Har ikke merket flere kynnere (har mer enn nok av de uansett) men har blitt øm i brystene. Merker det godt like etter at jeg har tatt kapslene. Har den typen som man skal ta 2-3 morgen og kveld. Tar 2 morgen og 2 på kvelden.

Er det flere som har reagert på de på den måten?

Nei, den har egentlig som funksjon å hjelpe til å få gode rier, hjelpe til med modning, redusere rifter og blødning ved fødsel, og livmora trekker seg mye fortere og bedre tilbake etterpå. Dette har funket for meg 2 ganger, og har flere venner som har opplevd det samme. 2 av jordmødrene jeg pratet med har og fått med seg dette og er imponert. Men noe mer kynnere osv har jeg ikke, merker ikke noe før det nærmer seg termin. De 2 første fødslene mine hadde jeg ikke de kapslene da jeg ikke visste om dem for 16 og 18 år siden, merket stor forskjell på å ta dem og ikke ta dem. Venter nå på fødsel og tar 2 kapsler daglig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...