Gå til innhold

barnevogner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken vogn har du?

hvorfor?

hva er du fornøyd/misfornøyd med?

Anonym poster: 171518f363305c4fd50d5234886c28ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TFK joggster twist.

Kjøpte denne fordi jeg er glad i trehjulinger, både vognbagen og sportsdelen er blant de største, har justerbart fotbrett og fordi vognen blir veldig liten i bilen.

Eneste jeg er litt misfornøyd med er at du må regulere ryggen på sportsdelen med glidelås. Noe som kan være litt tungtvint.

Anonym poster: c49783e3ea50defe5db49324c87f431d

Skrevet

Simo duo 2011 :) Veldig fornøyd. Den er brukt, veldig pen,mye ekstra utstyr veldig god og trille :) sønnen min kommer i Feb

Skrevet

Brio Kombi. Sånn sett fornøyd, men ser mye forbedringspotensiale i vogna. Den har vært solid, og ser ikke veldig godt brukt ut, selv om den har vært brukt til tre barn.Ulemper: Den er tung. Liten bag og for stor sittedel (ungen sklir rundt i den, og sitter egentlig aldri godt). Fargen er stygg (men det finnes jo andre farger enn min:))Fordeler: Stor og god kurv. Greit å kunne ta med bagen inn til folk og la vogna stå ute. Den er veldig stabil.Kunne godt kjøpt samme vogna igjen, men ønsker meg egentlig trehjuling siden de er så mye lettere. Har hatt trehjuling som vogn nummer to, og kunne heller tenkt meg en trehjuling med bag oppå for å slippe å bytte vogn etterhvert.

Anonym poster: c3c14d2e7c34d2cd810f2bcfe62673da

Skrevet

Teutonia Prestige og ABC-Design Cobra. Og en macLaren trille. Veldig fornøyd med alt sammen, hver til sitt bruk:) Jo,- og så har jeg en Carena tvillingtrille. Ikke så fornøyd med den, da den ikke har svingbart hjul foran. Så den angrer jeg på:(

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg har Simo duo 2012. Har den fordi jeg ville ha en vogn med fire lufthjul som kommer seg frem på umåkte veier, og fordi den har stooor bagdel. Liker at vogna har en sånn plate under madrassen i bagdel sånn at barnet kan sitte litt oppreist når det blir større uten at vi må bytte del. Sportsdelen er romslig og jeg ser for meg det blir en fin sovevogn i barnehagen etterhvert. Det nye understellet er ikke like tungt og vinglete som f.eks 2009 modellen. Ulempen er at den tar mye plass i bagasjen på bilen, men det har ingen betydnnig for meg.

Skrevet

Brio Kombi. Sånn sett fornøyd, men ser mye forbedringspotensiale i vogna. Den har vært solid, og ser ikke veldig godt brukt ut, selv om den har vært brukt til tre barn.Ulemper: Den er tung. Liten bag og for stor sittedel (ungen sklir rundt i den, og sitter egentlig aldri godt). Fargen er stygg (men det finnes jo andre farger enn min:))Fordeler: Stor og god kurv. Greit å kunne ta med bagen inn til folk og la vogna stå ute. Den er veldig stabil.Kunne godt kjøpt samme vogna igjen, men ønsker meg egentlig trehjuling siden de er så mye lettere. Har hatt trehjuling som vogn nummer to, og kunne heller tenkt meg en trehjuling med bag oppå for å slippe å bytte vogn etterhvert.

Anonym poster: c3c14d2e7c34d2cd810f2bcfe62673da

Kan egentlig bare signere dette. Eneste at jeg har en Emmaljunga Edge Duo.

Anonym poster: b98d43e400fc8e35d4898864e474fc32

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Tja.. JEg har 3 vogner + bhg vognda..

Vogn nr 1: Basson Grande 2010 modell. Fornøyd. Stor og romslig bagdel, god å trille, lett å slå opp/sammen og justere, og begge ungene har trivdes i den.

Vogn 2: Creeps sportsvogn 2011 mod, veldig fornøyd. Særdeles lett å trille, slå opp/sammen og justere, og sønnen trivesi den :)

Vogn 3: Easywalker duo, ELSKER vogna ;)

Vogn 4: En eldre Emmaljunga, som funker til sitt formål: bhg vogn.

Skrevet

Jeg har hatt mange vogner. Er mest fornøyd med emmaljunga city cross. På en gård og på landet er det mest praktisk med 4 hjul. Men er også litt fan av moutain buggy. Praktisk på byturer. Simo kombi og emmaljunga duo edge syns jeg har vært for store og tunge. Bugaboo likte jeg godt helt til vi begynte med sportsdelen, og min mann syns den er stygg og likte ikke å bruke den. Teutonia mistral er enkel og grei å ha med å gjøre, men ikke så veldig pen. Så har jeg hatt tvilingvogner mountain byggy og carena. Carena var skuffende kvalitetsmessig. Den var dårlig å trille med barna i, den nærmest skalv av vekten.

Skrevet

Emmaljunga City cross (2009). Bruker den til andre barnet nå. Er fornøyd med at den har stor bag (plass til mine lange barn), er stødig og solid, lett å legge sammen, store hjul som gjør det lettere å komme inn på buss o.l. Sportsvogn-delen har myggnetting i kalesjen, det er veldig praktisk. Den kan også legges helt ned.

Minus: Har skiftet bremsen 2 ganger, og justert understellet en gang (det var plutselig helt skjevt etter et opphold i boden). Men begge deler fikk vi på garantien, og de var veldig hyggelige og ordnet det uten diskusjon. Og så ble den platen under vognen ødelagt etter et par mnd. Den var av en slags papp/spon, og tålte ikke så mye regn (bor i Bergen, så det sier jo seg selv at den ikke ble så gammel da). Vognen kan vel også være litt stor for de som har små biler. Jeg slipper heldigvis å demontere for å få den inn i bilen.

Understellet har også blitt ganske slitt nå etter å ha blitt brukt i totalt 2 år, og stått mye ute. Men det er vel ikke annet å forvente av en vogn kanskje...

Skrevet (endret)

Jeg har emmaljunga edge duo og er kjempefornøyd. Den er stabil, stor og behagelig å trille. Vi bor landlig med mye grus og skog, en bakke opp til huset på 700m og den vogna er gull verdt.

For meg er det helt greit at vogna ikke er av den letteste, er god trim å dytte den opp bakken med en ukes matvarer liggende i kurven under..

Liker bagen veldig godt, den er lun og god, vesla har kost seg mye i den. Ho er en stor unge på 7 mnd og passer fortsatt fint i baggen med voksi urban. Sportsdelen bruker vi forløpig bare om vi skal på småturer og vesla er våken, syntes den blir mye lettere med den delen på, fremdeles stabil, lun og med god sittestilling for de små. bremsene på edge duo er kjempefine, og det er myggnett og ekstra solskjerming i kalesjen på både bag og sportsvogn.

Nå har svigermor kjøpt tfk III til vesla, så blir spennende å se hva jeg syntes om den. angrer lit på at det ikke ble en mtb siden det skal være vogn nr 2, til bruk på turer og soving i b.hagen når den tid kommer.. men men gleder meg til å få den i hus :D

Jo, forresten så har jeg hatt basson (en 02 modell) som jeg arvet av mamma etter min lillesøster kom til. Den var overraskende stor (90 cm innvendig bagdel), en variasjon mellom simo og emmaljunga i design (vil annta det samme mtp lun, stødighet og vekt) Men dessverre så hadde understellet på den jeg hadde rustet så fælt så understellet knakk (mamma var ikke flink til å rengjøre den på vinterstid) så da dro vi til sverige å kjøpte oss en emmaljunga i steden.

Om du er ute etter en god og fin vogn som passer akurat for deg ville jeg tatt turen til barnas hus, de har et stort utvalg med vogner der du kan prøvetrille alle sammen om du vil og så har de god kompetanse (noe jeg ikke kan si om de som jobber på babyshop, hvertfall ikke på tvedt senteret på forus eller på ski storsenter).

Endret av Frk Vimse
Skrevet

Emmaljunga City cross (2009). Bruker den til andre barnet nå. Er fornøyd med at den har stor bag (plass til mine lange barn), er stødig og solid, lett å legge sammen, store hjul som gjør det lettere å komme inn på buss o.l. Sportsvogn-delen har myggnetting i kalesjen, det er veldig praktisk. Den kan også legges helt ned.

Minus: Har skiftet bremsen 2 ganger, og justert understellet en gang (det var plutselig helt skjevt etter et opphold i boden). Men begge deler fikk vi på garantien, og de var veldig hyggelige og ordnet det uten diskusjon. Og så ble den platen under vognen ødelagt etter et par mnd. Den var av en slags papp/spon, og tålte ikke så mye regn (bor i Bergen, så det sier jo seg selv at den ikke ble så gammel da). Vognen kan vel også være litt stor for de som har små biler. Jeg slipper heldigvis å demontere for å få den inn i bilen.

Understellet har også blitt ganske slitt nå etter å ha blitt brukt i totalt 2 år, og stått mye ute. Men det er vel ikke annet å forvente av en vogn kanskje...

Trodde city cross var det de anbefalte til de som ikke har så store biler jeg?

Anonym poster: 713d4207965847865f4faf0dfa350c1b

Skrevet

Trodde city cross var det de anbefalte til de som ikke har så store biler jeg?

Anonym poster: 713d4207965847865f4faf0dfa350c1b

Det vet jeg ikke, men jeg har 2 venninner som må demontere den hvertfall. Men du kan jo prøve den i bilen før du kjøper.

Skrevet

Jeg har Babyactive ballerina. Veldig fornøyd :) Var litt skeptisk siden det er ukjent merke, men den har vært helt super. Vet ikke hvorfor jeg valgte den til slutt, men angrer ikke hvertfall. Syns den er fin og ikke så dyr som mange andre. Veldig lett å klappe sammen og en god dypbag.

Anonym poster: 5d73bb2e3b272a8e2c817b0216729a01

Skrevet

Har noen triller og slikt til reisebruk, men de to jeg bruker er Teutonia Elegance og GT Safari tvillingvogn.

Teutonia Elegance forelsket jeg meg i fordi den er klassisk, nesten litt retroelegant å se på, har STORE lufthjul, romslig bag og plenty bagasjeplass under. ELSKER den vogna!!! Mange klager over at slike store duogvogner er store og tunge å ha inn og ut av bil, men det har aldri vært noe problem for meg. Og det finnes neppe bedre vogn på vinterveier! Kjempefornøyd!

GTvogna kjøpte jeg billig og brukt som søskenvogn. Har en softbag jeg har satt inn i den når jeg har med litebarn. Den har også STORE lufthjul og er veldig lett, så den triller seg nesten selv. Superfornøyd! Med svingbart forhjul og noen hendige lommer og bagasjeplass under har den vært like genial på fjelltur som i fornøyelsesparken!

Skrevet

Ville ha vogn med 4 hjul. Har Emmaljunga city cross. Kjempe fornøyd:-)

Skrevet

etter å ha sett litt på nettet, tror jeg det blir Emmaljunga duo om baggen er stor. må prøves først:-)

Anonym poster: 171518f363305c4fd50d5234886c28ef

Skrevet

Brio happy duo :) Lett vogn med god demping. Emmaljungavognene er stive! Også er det lufthjul som er et must etter grusveiene her, noe som city cross ikke har. Brioen er en del lettere og ikke minst en god del billigere enn emmaljunga. Brio kan bestilles på nett, fra f.eks utlandet som er enda billigere enn i norge, men det kan ikke emmaljunga. Jeg var emmaljungamenneske før, men nå "endret side" Fornøyd så langt me vogna, enda ikke tatt den i bruk da, men snaart :)

Skrevet
Brio happy duo :) Lett vogn med god demping. Emmaljungavognene er stive! Også er det lufthjul som er et must etter grusveiene her, noe som city cross ikke har. Brioen er en del lettere og ikke minst en god del billigere enn emmaljunga. Brio kan bestilles på nett, fra f.eks utlandet som er enda billigere enn i norge, men det kan ikke emmaljunga. Jeg var emmaljungamenneske før, men nå "endret side" Fornøyd så langt me vogna, enda ikke tatt den i bruk da, men snaart :)

City cross kan fås med lufthjul om en velger det blanke understellet. Mange som ikke er klar over det.

Gjest April barn <3
Skrevet

Vi har Emmaljunga edge, minsten brukte bag delen til han var syv mnd.

Nå har vi kjøpt city cross pga plass i bilen. Prøver å få solgt edge men virker ikke som de er så populære lengre.

Skrevet

Bugaboo Chameleon, den passet perfekt til våre behov: bor i byen, hadde latterlig liten bil, reiste en del med fly (kjøpte flykofferten, det var før Prampack kom på markedet), liten plasse til å lagre den i bygget vårt. Kjøpte vinterhjul, ellers nærmest umulig å bruke i snø og slaps. Strålende fornøyd og har beholdt den i tilfelle vi får flere barn. Bagen var lang nok til å holde frem til poden ikke ville ligge i den lenger (6 mndr ca, oghan var ikke spesielt liten), og sportsvognen brukte vi av og til i sommer, etter å ha fjernet kalesjen (105 cm lang 3,5-åring). Mannen likte at rattet kan justeres i høyde, han er en del høyere enn meg.

Baby Jogger City Mini, ble kjøpt når gutten var nesten 2 år gammel som alternativ til paraplytrille pga mye reising med fly og mulig bruk på grus der paraplytrille ikke ville gått. Knallrask å legge sammen, meget praktisk når man skal fly. Laaaang sittedel. MEN gutten likte aldri at sittedelen er så bakoverlendt, han prøvde alltid å sette seg opp i den. Og jeg syntes rattet var for smalt, liker når det er skulderbredde. Og av en eller annen grunn sparket jeg ofte i rammen når jeg gikk, hadde sikkert feil gange ift proporsjonene. For å toppe det hele, ble den aldri brukt hos mine foreldre der vi trengte noe som kunne takle grusvei. Den ble solgt i mai i år.

Cybex Onyx paraplytrille. Den skulle jeg ønske vi hadde kjøpt i stedet for Joggeren. Lang sittedel (lenger enn mange andre paraplytriller, tar litt plass i bulen), går til 22,5 kg, meget solid sak. Egentlig var gutten litt gammel for trille, men en 3 åring blir fort sliten når man går mye rundt byen, og vi skulle til storbyferie i mai og oppdagelsesreise i juli. Vi har sluttet med vogn litt etter at han ble 3,5 år, men denne trillen var gul verdt den korte tiden vi brukte den. Lagres i tilfelle flere arvinger, og anbefales varmt.

Siden september har vi bare brukt sparkesykkel. Kjenner jeg av og til savner å kunne putte poser et sted eller spenne fast vrien gutt...

Anonym poster: ab5a7b5ec21f948f97bab1df5b8e6f84

Skrevet

City cross kan fås med lufthjul om en velger det blanke understellet. Mange som ikke er klar over det.

Hehe, ja, classic crome understell ja. Men da er jo ikke vogna en lettere utgave enn f.eks når du bruker edge duo baggen.

Skrevet

Vi har Emmaljunga edge, minsten brukte bag delen til han var syv mnd.

Nå har vi kjøpt city cross pga plass i bilen. Prøver å få solgt edge men virker ikke som de er så populære lengre.

Det er en grunn til at det selges så mye duo edge med sportsunderstell. De er stive og svintunge.

Anonym poster: 4a17f13511cdd9ff3e3f74726cbc961f

Skrevet

Bugaboo Cameleon!

Er super fornøyd. Har kjøpt vinterhjulene så jeg klarer meg i snø og slaps og der det ikke er bar asfalt :)

Har hatt Simo Komi - Ganske fornøyd. Litt tung og kjedelig å se på.

Mountain Buggy - Veldig fornøyd bortsett fra at sportsdelen bare kunne vende fra meg.

Har Bugaboo Bee trillen, og er veeeldig fornøyd med den også :)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Maxi cosi, med 4 hjul, men de to fremste er svingbare så er en drøm å kjøre med. Ellers syns jeg bagen kunne vært dypere, bedre overtrekk slik at baby ble mere skjult, men gadd ikke kjøpe ny vogn etter førstemann, så den får duge litt til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...