Gå til innhold

Dere med små babyen (1-3 måneder)

Anbefalte innlegg

Når legger de seg? Og hvor ofte spiser de i løpet av natta?

Når begynte dere å legge de i senga for kvelden?

Jeg har en gutt på en måned.. Og foreløpig sover han bare i vogna, på fanget, på sofaen (der det måtte passe..), og så tar jeg han med meg inn på soverommet når jeg legger meg.. Vekker han da også gjerne for et måltid før jeg legger meg!

Men vil gjerne ha han inn i en rutine hvor han legger seg for kvelden/natta til et fast klokkeslett så tidlig som mulig.. (rett og slett fordi hverdagen med to små barn er slitsom, og vi trenger at de to er ganske samkjørt.. Legger seg til omtrent samme tid, står opp samtidig.. Og at babyen ikke trenger mat midt i henting i Bhg, middagslaging osv..) samtidig så tenker jeg noen ganger at jeg styrer for mye med disse tidspunkter, og at det fortsatt er så tidlig at han bør få styre som han vil så langt det lar seg gjør foreløpig..

Fortsetter under...

Er ikke så lett alltid når de er så små. Men gutten vår falt inn l en rutine veldig tidlig. Han er 7 uker nå, og han alltid sovet bra om natten.

Legger han sånn 20-22. Så sover han 4-7 timer første pulje. Etter det ammer jeg sånn hver 2-3 time.

Han er som regel lys våken 8-9 tiden.

Han her kan jeg bare amme og legge i sengen sin. Så ligger han og snakker med seg selv i 10 min - 1 time.

Gutten min er 11 uker i dag, og vi innførte leggerutiner for et par uker siden. Vi legger han rundt kl 18.30 og da sover han gjerne til 22-23 før mat. Etter dette går det ca 3 timer imellom mating frem til vi står opp i sju tida.

Her er det kun pupp som gjelder hele ettermiddagen og kvelden. Hun er snart 4 uker. Vil gjerne ha henne i seng, men foreløpig er det ikke så enkelt. Stort sett mellom 23 og 24 før hun sovner, sover så 2-4 timer før mating, som gjerne tar ca 1,5t. Våkner så etter 1-2t noen runder... Ser når jeg skriver her at det ikke er stort å skryte av, men med tanke på hvordan storebror var, er hun en skikkelig sovebaby:-) Men gleder meg til rutiner, ja:-)

Lillegutt (3 mnd) står opp alt mellom 06-09. Bytter bleia og gir mat. Ligge og pludrer litt på sofaen, litt babygym også er han trøtt etter ca 1.5 time.

Sover da alt fra en halv time til 2 timer. Opp igjenn og er da våken 2-3 timer, sover igjenn ca i 5 tiden. Våken igjenn rundt 7, mat og bading\stell.

Legger han for natta ca kl 10.

Sover stort sett gjennom natta, jeg gir ham flaske ca hver 4 time, da våkner han ikke, spiser i søvne.

Gleder meg til å introdusere grøten etterhvert, håper den kan holde ham mett gjennom natta :) :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...