Gå til innhold

Ta kontakt selv med jordmor/helsestasjon?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått time hos fastlegen til min første svangerskapskontroll litt før jeg er 10 uker på vei ;)

Men så lurer jeg på, siden jeg bor i Oslo, om jeg må ringe og bestille time selv til jordmor også?

Driver å flytter til en annen bydel, men på Ullern, står det på nettet, at jeg allerede kan komme på kontroll ved 6-8 uker. Og det vil jeg veldig gjerne pga sykehistorien min. Men det står ingenting om det på den andre bydelen jeg skal flytte til etterhvert dessverre.. Noen tips?

Fortsetter under...

I bydel Bjerke får man ikke komme til jordmor før uke 24, eller deomkring... Lovlig sent synes jeg, så jeg gikk til lege flere ganger før det for oppfølging.

Hørte med den bydelen jeg skulle flytte til å der var det i uke 24. Det synes jeg var sent egentlig. Helt ærlig. :/

Annonse

Uke 24 hørtes sent ut ja, har fått jordmor time i uke 13, og lege igjen 24 eller 26 husker ikke :-) men nå bor ikke jeg i området der dere snakker om. Men syntes uke 24 hos jordmor første gang var sent. Da skal du jo på ordinær ul først da?! Merkelig..

Uke 24 hørtes sent ut ja, har fått jordmor time i uke 13, og lege igjen 24 eller 26 husker ikke :-) men nå bor ikke jeg i området der dere snakker om. Men syntes uke 24 hos jordmor første gang var sent. Da skal du jo på ordinær ul først da?! Merkelig..

Ja, hun snerpete damen i andre siden av røret, så at det er først mye kontroller hos lege, så ul, og så til jordmor. Nye rutiner i Oslo tydeligvis. Heldigvis snakket jeg med bydelen der jeg bor nå, og der har de litt andre regler de følger. Så skal snakke med jordmoren selv på onsdag, for de tar kontroller fra man er i uke 8 ;) og det vil jeg veldig gjerne ha hvis det er mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...