Gå til innhold

Hva er mest vanlig i deres byer/bygd for tida?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter det jeg har fått med meg:

Mie/a, Maia (m forskj. stavemåter), Sophie/a (m foskj. stavem), Mathilde/a, Julie/a, Isabella, Olivia, Marie/a, Ingrid

Jonas, Mathias, Aksel, Magnus, Trym, Kristian (m forskj. stavem), Oliver, William.

Jeg har ikke fulgt systematisk med men jeg har inntrykket av at disse navnene stadig går igjen.

Det siste året vet jeg kun om MANGE Noah´er og Emil´er. Har vært helt ekstremt, selv flere i samme vennegjeng. Jentene har vært litt mer blandet, men mye Nora og andre topp 10 navn.

Høres ut som det er mange som bruker topp 10 enda i alle fall:). Birk er jo et utrolig koselig navn :). Patrik kjenner faktisk ingen små som heter. William var veldig in her for 4-5 år siden,men har gått bort igjen. Emil var også sikkelig poppis for 7-8 år siden, fetteren min har 5 emiler i klassen,men er få små Emil her,så derfor valget jeg det. Men Mathias,Kristian,Sander og Andreas har alltid vert populært her. kjenner vel i alle fall 12 stk som heter Sander. 2 Mathias. 5 Kristian. og 6 Andreas.

Inimini : ingen av de jentene navnene der er inn her,har nesten ikke hørt noen av de her.

Nathalie : er også helt borte her synes jeg,har ikke hørt det på mange år. kjenner en og ho er på min alder.

Giss : Virker som slutter på A ,er veldig populært. Olivia er vel det navnet som er brukt her mest fortiden, kjenner 5 stk. Aksel,Trym,Jonas og Oliver er ikke så vanlig her mer,kjenner ingen Aksel eller Oliver,men vet de navnene er populært ellers.

Noah er faktisk veldig uvanlig her,men nydelig navn,men vet det er en del på landsbasis :) Nora er ikke så mye brukt her lengre,men er pent navn.

Annonse

De som forsker på det, sier jo at 50% av alle foreldre i Norge, bruker de samme 10 navnene (topp 10). Så ikke rart det blir mange av hver ;)

Selv holder jeg meg unna topp 10, liker litt sjeldne navn :)

De gjør det ja:).Jeg holder meg der jeg da hehe, valgte Emil Mathias :),selvom jeg ville også ha Alvar,Syver,Viljar,Caspian eller Gabriel også,men hjelper ikke når pappan ikke vil ha de. Så da ble vi enig om Emil Mathias, valgte et hver :).

Det forstår jeg :). Er jo mange fine Sjeldne navn også :),men fint folk har forskjellig smak også:) ellers hadde det blitt mye likt

Høres ut som det er mange som bruker topp 10 enda i alle fall:). Birk er jo et utrolig koselig navn :). Patrik kjenner faktisk ingen små som heter. William var veldig in her for 4-5 år siden,men har gått bort igjen. Emil var også sikkelig poppis for 7-8 år siden, fetteren min har 5 emiler i klassen,men er få små Emil her,så derfor valget jeg det. Men Mathias,Kristian,Sander og Andreas har alltid vert populært her. kjenner vel i alle fall 12 stk som heter Sander. 2 Mathias. 5 Kristian. og 6 Andreas.

Inimini : ingen av de jentene navnene der er inn her,har nesten ikke hørt noen av de her.

Nathalie : er også helt borte her synes jeg,har ikke hørt det på mange år. kjenner en og ho er på min alder.

Giss : Virker som slutter på A ,er veldig populært. Olivia er vel det navnet som er brukt her mest fortiden, kjenner 5 stk. Aksel,Trym,Jonas og Oliver er ikke så vanlig her mer,kjenner ingen Aksel eller Oliver,men vet de navnene er populært ellers.

Noah er faktisk veldig uvanlig her,men nydelig navn,men vet det er en del på landsbasis :) Nora er ikke så mye brukt her lengre,men er pent navn.

Nei, er nok veldig forskjellig:) Bare her i gata vi bor i, er det 3 Patrik under 3 år. og tre av venninnene mine har en Emil.

Så stor forskjell kan det være ja, hvis du nesten ikke har hørt noen av de jentenavnene! For her i gata har vi både Sanna og Sanne, og i barnehagen til jenta mi er det 2 Savanna og 2 Hanna:)

Godt det er forskjellig da:)

Nei, er nok veldig forskjellig:) Bare her i gata vi bor i, er det 3 Patrik under 3 år. og tre av venninnene mine har en Emil.

Så stor forskjell kan det være ja, hvis du nesten ikke har hørt noen av de jentenavnene! For her i gata har vi både Sanna og Sanne, og i barnehagen til jenta mi er det 2 Savanna og 2 Hanna:)

Godt det er forskjellig da:)

Såpass mange Patrik ja,synes egentlig det en koslig navn. Eneste jeg kjenner som heter det er 27 år :). Såpass mange Emil ja, Rart det egentlig er så stor forskjell landbasis egentlig. Synes de fleste i sarpsborg kaller sønnene sine Sander for tiden.Så pass ja Savanna og Sanna er veldig uvanlig her. de fleste små heter Olivia og Mina :).

Ja helt klart det er bra det er forskjell rundt.

Annonse

I omgangskretsen vår er det mange som har valgt gammeldagse navn til barna sine de siste årene: Gustav, Anton, Ludvik, Johanna, Signe...

På skolen til datteren min er det veldig mange Maja og Marte. Tror det er tre av hver i første klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...