nonstop79 Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Har en liten som har vert plaget med halsbetennelse og luftvegsinfeksjoner de siste ukene. Han fikk først en tre dagers antibiotikakur, men den hjalp ikke, og han ble dårligere. Han fikk i tillegg en stor hvit flekk på underleppa, og den hovnet opp. En slags betennelse. Som hat gjort fryktelig vondt. Har hatt mange lange dager og netter nå. Før helgen fikk ham en ny kur, ery-max, ti dagers kur. Det virket i går og i dag som at ting gikk bedre. Sov hele natten i natt. Men nå i kveld, har han det vondt igjen. Han er to år og nett beg prate, så ikke alltid han klarer formidle alt. Men han sier han har vondt i munnen. Og i magen. Bare grining og klaging stakkar.. ser for meg en lang natt igjen. Er Ho sjølsagt redd det skal være noe mer som gjør at han har vondt nå og.. men hvordan skal eg finne ut av det? Kan det være bivirkninger? Han virka jo som han ble bedre stakkar... Hadde vert kjekt om barneklinikken hadde tlftid hele døgnet så det gikk an å spørre..
Underveis --> Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Kan være bivirkninger. Jeg tåler EryMax dårlig. Kaster opp etter noen dager av det :-S Be om annen antibiotika og/eller grundigere undersøkelse av underliggende bakterier.
Tante Gustava Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Høres ut som om han kanskje reagerer på antibiotikaen, typisk bivirkning er magesmerter, kvalme og diare. Begge mine har fått Ery-Max uten bivirkning, men alle reagerer forskjellig. Og selv om barneklinikken ikke har tlftid hele døgnet, så kan man alltids ringe legevakta. Sykepleierne som tar telefonen der kan svare på mange spørsmål
Barbarella og froskebarna Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Jeg har selv gått på en langvarig kur med erymax og var heldig som ikke reagerte, for den er visst skikkelig hard mot magen. Ville ha spurt legen, kan være at han skulle ha byttet til en annen kur? En annen ting å tenke på er at barn ofte sier at de har vondt i magen når de egentlig har vondt et annet sted :-)
nonstop79 Skrevet 19. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2012 (endret) Takk for svar. Vi har time igjen til legen torsdag, men tror nok eg skal ringe å høre med de i dag. Han har og kasta opp noen ganger etter han har sagt han har vondt i magen. Så det får meg jo te å lure på om han har det.. og er jo det at de ikke er så lett for de å plassere vondtet som gjør at eg egentlig ikke helt vet hvor han har vondt, får så vondt av han stakkar.. problemet er vel at han har fått allerede de andre to alternativene tror eg, uten at det hjalp stort. Men eg får ringe å spørre.. liker ikke at han ska bli så dårlig av den.. han fikk smertestillende i går kveld fordi han klaga sånn. I 12 tiden. For å se om det hjalp mot noe.. han sov til kl 10 i dag uten en lydHjelper smertestillende mot bivirkninger og? Endret 19. november 2012 av nonstop79
Barbarella og froskebarna Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Uff, stakkars liten... :-( Jeg ville ha ringt legen og hørt. Kan ikke tenke meg at det er feil med smertestillende, og det hjelper nok mot bivirkninger også, men jeg ville ha hørt med legen uansett, jeg. Spør om det med smertestillende også, så er du på den sikre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå