Gå til innhold

Flere spm om Pergotime - IGJEN!!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skal OMSIDER begynne på min første Pergotime behandling... Akkurat fått konstatert manglende eggløsning på særdeles sjeldne menstruasjoner også. Imidlertid spontan mens nå, skal starte med Pergotime onsdag 21.11 som da er 5. Syklusdag for meg. Enkel kur, og UL ktr hos gyn 28.11 for å sjekke follikler. Men så lurer jeg på, når må vi begynne å henge i for alvor å ha sex, dere som har erfarenhet med dette...?!!? Er det avhengig av hvor store folliklene er? kan vi kjøre på før jeg har vært hos gynekologen? Kan forøvrig nevne at det virker som at min gynekolog er litt skeptisk til Metformin, men at jeg vurderer å kjøre på og skrive det ut til meg sjøl (siden jeg er lege) og bruke det slik min tidligere gynekolog anbefalte... Noen erfarenheter med Metformin? Skal diskutere det litt med gynekologen når jeg skal på ktr. Sædkvaliteten til samboer var visstnok noe redusert, men ikke helt krise. Jeg har allikevel ikke trua på at dette kommer til å funke... Kom igjen, si at dette klaffer!!! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143991714-flere-spm-om-pergotime-igjen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var nylig til gynekolog selv pga manglende mens/eggløsning og jeg ønsker jo å bli gravid. Fikk da resept på Metformin som jeg akkurat har begynt på og skal gå på i 3-4 måneder i alle fall. Målet er å gå ned noen kilo og få igang syklusen igjen. Hvis jeg ikke blir gravid på desse månedene så får jeg prøve Pergo.

Lykke til :)

Anonym poster: 00d2ce197784cec22b9fd6b6d1e0fd82

Jeg har blitt gravid på pergo. Gjorde som du sier- tok første pille på femte syklus dag. Etter legenes ordre begynte vi å ha sex fem dager etter siste pille. Ha sex minst annen hver dag. Jeg går også på metformn og har gjort det i ti år. Jeg ville absolutt begynt på det hvis jeg var deg. Rart at gyn ikke vil gi deg det... Det er jo liksom første behandling av pcos. I min erfaring så pleier man å prøve metformin før man går på pergo.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...