Gå til innhold

Bilstol fra biltema - erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

ser jo veldig fin ut den da:)

Skrevet

Jeg tenker at pris og kvalitet henger sammen og styrer unna. Bilsikring tar jeg på alvor.

At den er fin kommer i siste rekke i denne sammenheng.

Anonym poster: d2aadeec0fc9659db15793e3ddb7a4bd

Skrevet

bør jo ikke være dårlig fordi den er der fra da,selvom den er billig,mye bra der

Skrevet

bør jo ikke være dårlig fordi den er der fra da,selvom den er billig,mye bra der

Det er en grunn til at bilstoler er dyre (og det er ikke for å loppe uvitende vordende foreldre for penger.)

Anonym poster: d2aadeec0fc9659db15793e3ddb7a4bd

Skrevet

Jeg bruker å gå for best i test og anbefalinger. Koste hva det koste vil.

Annonse

Skrevet

Penger bør ikke være et tema når det gjelder bilsikring, hvertfall.

Jeg gjør som Marjoriee Dawes og går for best i test. Så får man heller spare på andre ting.

Skrevet

Sjekk om det har vært med i en test. Her gjelder topp to når vi kjøper bilseter.

Skrevet

Jeg gjør som Marjoriee Dawes og går for best i test. Så får man heller spare på andre ting.

Problemet er bare at best i test forandrer seg flere ganger i året, og mange av de kjente merkene er ikke med i div tester i tyskland eller andre europeiske land. Ville vel heller anbefalt å satse på kjente merker...

Skrevet

Problemet er bare at best i test forandrer seg flere ganger i året, og mange av de kjente merkene er ikke med i div tester i tyskland eller andre europeiske land. Ville vel heller anbefalt å satse på kjente merker...

Best i test og kjente merker henger jo ofte sammen da.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Uansett, sete med base er det jeg sverger til, så enkelt å ta ungen med seg inn på butikken, hjem osv...å stå og knøle med de beltene (og være sikker på at det blir rett hver gang, uavhengig av hvem som gjør det) hadde bare gjort meg småsprø...vi brukte den vektklassen til gutten var godt over året.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Hadde aldri kjøpt ete på biltema. Selv om de har noe bra eller ok der er det utrolig mye dritt ser også som går sund ved første prøving/bruk.

Anonym poster: e1c9207ecd941530977ee814ec0a7d6f

Skrevet

I norge så er det i hovedsak besafe eller maxicosi som blir kjøpt i 0-13 kategorien. Men i det siste testen jeg så var det tyske rømer(britax) som kom best ut. Men i forskjellige forum klager noen på at ryggen er for rett på det setet som kom best ut. Barnesete jungelen er ikke så lett, men anbefaler kjente merker, fremfor å prøve å forstå seg på de utallige testene (som sjeldent er gjort i norge)

Annonse

Skrevet

Gjorde selv en totalbom ved å kjøpe billigsete til mitt første barn. Det så bra ut i butikken, men fungerte rett og slett dårlig. Kronglete å montere, selene løsnet og det stod ikke stabilt i bilen. Måtte ut og handle MaxiCosi etter en stund, og det var absolutt noe helt annet. Jeg synes det fungerer fint uten base. Lett å montere, og sete ble stående i bilen etterhvert uansett, så jeg følte ikke at jeg hadde bruk for base.

Anonym poster: 495a1ec8d9af5a3f45956b2c7de8b3ea

Skrevet

I norge så er det i hovedsak besafe eller maxicosi som blir kjøpt i 0-13 kategorien. Men i det siste testen jeg så var det tyske rømer(britax) som kom best ut. Men i forskjellige forum klager noen på at ryggen er for rett på det setet som kom best ut. Barnesete jungelen er ikke så lett, men anbefaler kjente merker, fremfor å prøve å forstå seg på de utallige testene (som sjeldent er gjort i norge)

Uansett er poenget at de kjente merkene/best i test osv IKKE finnes i "billighylla" på Biltema, Europris eller noe annet lignende sted. Og at man ikke bør spare på dette, men sette sikkerheten i høysetet så godt man kan.

Skrevet

Det hadde jeg aldri kjøpt. Jeg leser også tester og kjøper et som tilfredstiller mine krav og som skårer bra. Jeg tenker aldri på pengene når jeg velger bilstol.

Anonym poster: 7a9c40d4c2eaeb91f97df9bedc7985fd

Skrevet

Har ingen erfaring med det, men det meste man får kjøpt på Biltema er billig søppel, så jeg ville ikke kjøpt det. Noe av tingene man får kjøpt der funker selvfølgelig til formålet sitt, men dersom man kjøper "ekte" varer merker man fort forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...