Gå til innhold

Ang fosterbevegelse nå like før fødsel... :-/

Anbefalte innlegg

SnarMammaTil2: Angående å bli satt i gang pga bekkenet så lurer jeg på når i svangerskapet det ble avgjort at de kunne sette i gang pga bekkenløsning? (Hvis jeg kan spørre deg?).. Jeg har hatt bekkenløsning med de to første og også med denne, men denne gang mye kraftigere. Har bekkenlåsning i tillegg. Har vært sykemeldt siden uke 28 og det har gått greit nok frem til for en ukes tid siden. Jeg får rett og slett ikke sove for jeg verker så j**** av å ligge i sengen. Det verker i begge hoftene og nedover lårene. Legen sa i dag at jeg fikk ta paracet og heller ringe tilbake om det ikke ble bedre, men hva kan hun gjøre med det tenker jeg?

Sorry for at jeg skrev et så langt innlegg om dette i tråden din, HI :)

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

SnarMammaTil2: Angående å bli satt i gang pga bekkenet så lurer jeg på når i svangerskapet det ble avgjort at de kunne sette i gang pga bekkenløsning? (Hvis jeg kan spørre deg?).. Jeg har hatt bekkenløsning med de to første og også med denne, men denne gang mye kraftigere. Har bekkenlåsning i tillegg. Har vært sykemeldt siden uke 28 og det har gått greit nok frem til for en ukes tid siden. Jeg får rett og slett ikke sove for jeg verker så j**** av å ligge i sengen. Det verker i begge hoftene og nedover lårene. Legen sa i dag at jeg fikk ta paracet og heller ringe tilbake om det ikke ble bedre, men hva kan hun gjøre med det tenker jeg?

Jeg var på kontroll i uke 32 tror jeg det var, pga lite liv. Husker ikke helt.

Men har slitt med bekkenet siden uke 20 og gikk da på krykker og sleit med å komme meg noen steder.

Da sa plutselig legen at hun ville ha meg tilbake om 4 uker, fordi dette barnet var på den tiden målt til å bli større enn storebror.

Så sa hun at vi da skulle snakke om igangsetting pga bekkenet og at de ikke ville jeg skulle få et for stort barn, da det kunne være enda større traume på bekkenet! :(

Da jeg kom tilbake i uke 36 var det jo selvfølgelig en mann til lege, og de er jo ikke like forståelsesfulle og sympatiske som kvinner er.

Han sa at vi vil jo ikke sette igang, men kom opp en uke før så skal vi prøve å få det igang. Så hvis jeg kommer opp på onsdag å de plutselig sier noe annet, ja da skal jeg låve at de får en hormonell sinnatagg å forholde seg til. Da baby er over 4kg nå!

Oki, skjønner.. Hadde ikke gjort meg noe å få et lite dytt i baken ang. å få fødselen i gang. Spesielt hvis jeg skal verke så sinnsykt hver eneste natt, men jeg hører til KK Bergen, og her er de så firkantet på alt mulig at det er nok ikke aktuelt :/ ! Jenten jeg fikk for 2 år siden var nesten 4.2 kg og han her er også over gjennomsnittet, og jeg er ganske liten så hadde ikke gjort noe å slippe å gå over hvertfall.. Håper ikke de skaper seg når du skal inn på onsdag. Det er så utrolig kjipt å håpe på noe, så blir det ikke sånn.. Hvis ikke får du fortelle de hvor skapet skal stå ;)

Gjest Mammantil2prinser

Ja håper virkelig jeg tørr komme inn dit med bein i nesen! :)

I hvert fall etter jeg var hoss privat jm på modningsakupunktur på lørdag som var. Å da sa hun at alt lå til rette for at de kunne ta vannet mitt når jeg skulle opp dit på onsdag, så er veldig spent på hva dagen bringer! :)

Hva var det du skulle på sykehuset om 2 dager? :-/

Bli satt igang pga bekkenet og svær baby!! Målt til 3500!!i uke 36! Da måtte jeg til og med opp neste dag for å ta glukosebelastningstes for å sjekke om baby bare hadde det veldig godt inni der, eller om jeg hadde svangerskapsdiabetes. Å resultatet var en baby som bare har det utrolig godt inni der! :o

Storebror var 3130 ved fødsel så blir et godt skille mellom dem :P

Men en vet jo aldri med sykehus og det en leser her, blir vell sendt hjem på onsdag! :(

Det høres veldig ut som meg faktisk! Har også en bebis om har det veldig veldig bra inni der. Og måtte ta sukkerbelastning i uke 28, noe jeg trodde kom til å gå helt fint, siden jeg ikke har en eneste risikofaktor for svangerskapsdiabetes, utenom at jeg har født en gutt på 4500 tidligere.

Det viste seg at jeg har nedsatt sukkerbelastning, og reagerer vedig på sukkerbomber, men ellers er blodsukker helt fint. Så siste 2 mnd har jeg ikke rørt raffinert sukker. Og i følge siste UL i uke 38+4 var hun 3600, og det er jo greit, hun var estimert til å bli som sin bror, så jeg håper jo at jeg faktisk har klart å stagnere vekten hennes litt selv. :-)

Men nok om det! Du har jo ikke nedsatt sukkerbelastning, bare en veldig fornøyd bebis! :-)

Blir spennende å se hvor store de faktisk er, og blir, for her ser det ikke ut som det skjer noe på noen dager. Igangsettings aku igjen i morgen. :-)

Kjære deg! Er da bare koselig at dere skravler her inne! Jeg er da i samme båt selv! Har selv bekkenløsning, og er kjempe spennende å lese om hvilken "behandling" dere får. Når har du termin forresten? (har jo lest det tidligere, og glemt det...) Det må da være mulig at dem kan ta vannet ditt, om du skulle være moden vel? Har du startet med aku?

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Hva var det du skulle på sykehuset om 2 dager? :-/

Bli satt igang pga bekkenet og svær baby!! Målt til 3500!!i uke 36! Da måtte jeg til og med opp neste dag for å ta glukosebelastningstes for å sjekke om baby bare hadde det veldig godt inni der, eller om jeg hadde svangerskapsdiabetes. Å resultatet var en baby som bare har det utrolig godt inni der! :o

Storebror var 3130 ved fødsel så blir et godt skille mellom dem :P

Men en vet jo aldri med sykehus og det en leser her, blir vell sendt hjem på onsdag! :(

Det høres veldig ut som meg faktisk! Har også en bebis om har det veldig veldig bra inni der. Og måtte ta sukkerbelastning i uke 28, noe jeg trodde kom til å gå helt fint, siden jeg ikke har en eneste risikofaktor for svangerskapsdiabetes, utenom at jeg har født en gutt på 4500 tidligere.

Det viste seg at jeg har nedsatt sukkerbelastning, og reagerer vedig på sukkerbomber, men ellers er blodsukker helt fint. Så siste 2 mnd har jeg ikke rørt raffinert sukker. Og i følge siste UL i uke 38+4 var hun 3600, og det er jo greit, hun var estimert til å bli som sin bror, så jeg håper jo at jeg faktisk har klart å stagnere vekten hennes litt selv. :-)

Men nok om det! Du har jo ikke nedsatt sukkerbelastning, bare en veldig fornøyd bebis! :-)

Blir spennende å se hvor store de faktisk er, og blir, for her ser det ikke ut som det skjer noe på noen dager. Igangsettings aku igjen i morgen. :-)

Guri da er du flink! :)

Hvis du har klart det selv, så har jo du faktisk utgjort nesten 1kg forskjell i babyvekten! :)

Ja jeg er veldig spent på hvor stor baby blir! Bare håper hode ikke er drastisk mye større enn storebror sitt, det som er verst P få ut :P hehe

Jeg har termin 2. Desember så er 38+3 i dag. Jeg har hatt en time med modnigsakupunktur forrige uke og da satte hun en nål i hoften for bekkenløsningen også, men synes ikke at det har blitt bedre. Gruer meg litt til natten kjenner jeg, for det er så kjedelig å ligge å vri seg med smerter i tillegg. Men i natt skal jeg ta en paracet hvis det er like ille som i natt så får jeg vurdere å ringe legen eller føden etterhvert. En ting er at jeg skal være i noen lunde form når fødselen starter, men har jo 2 barn fra før som jeg gjerne vil fungere greit for. Pappaen er kjempe flink til å hjelpe til med alt her så det er veldig greit, men er ikke kjekt å føle seg som en zombie som ikke duger til noe :/..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...