Gjest Mentha Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Dette havnet på anonymforum, det skulle egentlig her.. Så da spammer jeg litt og poster det her også Junior er ikke to år engang, men han kravler over kanten på sprinkelsenga som den rene Houdini. Er småengstelig for at han skal gå på hodet i gulvet, men så langt har han reflekser som en katt og lander alltid på beina. Ser for meg at en juniorseng ikke akkurat stopper de små kveldsturene hans, men sjansen for knall og fall blir nok betraktelig redusert, og det er selvsagt et stort pluss. Når er det egentlig "vanlig" å bytte til juniorseng? Jeg mener å ha hørt at det er rundt 3-års alderen, men her vurderer vi det jo allerede, to måneder før han fyller 2. Vil gjerne høre andres erfaringer rundt dette, og hvordan det gikk da dere byttet!
LilleTroll<3 Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Her er mini 19 mnd og er vel et par mnd siden vi tok av den ene siden på sprinkelsengen. Det fungerer veldig bra:) Han har til og med begynt å tusle litt for seg selv om morgnene før han roper på oss:)
Honningmelon Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 3 år syns jeg var veldig sent å bytte til stor seng. Begge mine eldste byttet til stor seng da de var 2-2 1/2 år. Regner med rundt den alderen til minste og. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok byttet til stor seng nå. Før uhellet er ute :-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Vi bytta når hun var 2 1/2 år og har ikke hatt problemer med at tusta står opp overhodet. Plutselig begynte hun å våkne mye tidligere, men jeg håper og tror det kun er en fase vi må gjennom.
M-M-M-mamma Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Vi byttet når eldste var 18,5 mnd fordi minste overtok grindsengen (da var hun 4 mnd og vuggen litt liten). Det gikk over all forventning! Hun storkoser seg i stor seng og har bare gått ut en gang på en mnd Vi har lagd sengehest så hun ligger trygt hele natten Hun prøvde forresten aldri å gå ut av grindsengen da, og tror vi kommer til å gjøre det samme med minsten altså når den tid kommer Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå