Gå til innhold

Har dere barnet/barna navn på postkassen? Er det strengt tatt helt nødvendig i praksis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? eller holder det med kari olsen & jan olsen. og gate veien.

Anonym poster: acf58bd05a68592cce1733ff87aa70cb

Skrevet

Vi har barna sitt navn på postkassen hvertfall og sønnen min bruker faktisk å få post på navnet sitt av og til..

Anonym poster: f2a52d9a30f5c028b9790a39336d8bfd

Skrevet

Her som vi ikke har gateadresse og husnummer og mange med samme etternavn er det nødvendig.

Skrevet

Jepp. Her har vi ikke gatenummer, og vi er relativt nyinnflyttede, så regner ikke med hun får posten sin om vi ikke har det:)

Skrevet

Vi har kun de to etternavnene i familien. Ingen fornavn.

Anonym poster: 61c3ae0c5b7484f926a74969ab0facc3

Skrevet

Her er alles navn på postkassa. Hender at begge guttene får post i sitt navn, så regner med at det er nødvendig at navnet står der..

Anonym poster: 1b47dab1dea188879e9a09abbd62d2c7

Skrevet

Dersom barnet skal ha pass eller brev fra offentlige etater som har ett eller annet spes merke (husker ikke helt i farten, sikkert fra skattekontoret osv) så må barnets navn stå på postkassa. Da vi skulle ha pass til barna opplyste de om at også barnets mellomnavn måtte stå på postkassa da posten ikke har lov til å levere den type post uten at det fulle navnet står på postkassa. Jeg synes det var litt rart, for mamma fikk sitt pass i postkassa selvom hun bare har initialer i de to første navnene sine på kassa (men fullt etternavn).

Skrevet

Jeg har nemlig skrevet mitt og min samboers fulle navn på postkasse skiltet + barnas navn og adr..., men fikk ikke plass til begge etternavna bak barna, kun fornavn.., men det bør vel gå greit da? Aldri hatt barnas navn på før der vi bodde, og barna spesielt det ene barnet fikk mye post..

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Hele navnet til banet og hele navnet mitt.

Skrevet

Merkelig, barna våre fikk nye pass i sommer, og det eneste som har stått på vår postkasse før var etternavnet vårt, ikke fornavn på meg og samboer en gang..så den var ny!HI

Skrevet

Vi har bare familien ............... på et skilt kjøpt på posten og ingend er sa at det skulle stå noe mer!

Anonym poster: a32a9eb75f615e3333e6ca97fb768164

Skrevet

Her trenger vi bare ha etternavnet (mitt), siden det er så sjeldent at kun vi her i strøket heter det. Samtlige med det etternavnet her i landet er i slekt, og de eneste andre i rimelig avstand herifra med samme etternavn er mine foreldre, så om posten skulle havne hos dem ved en feiltakelse, hadde det ikke gjort så mye uansett. ;)

Skrevet

? eller holder det med kari olsen & jan olsen. og gate veien.

Skal stå om barnet får post i sitt navn noe de av og til gjør her i huset ihvertfall.

Og når jeg skulle ha pass sist fikk jeg beskjed om å ha barnet navn på postkassa ellers ville ikke postmannen kunne legge passet i den

Anonym poster: e84ca6a7a9118cc9d3d33808cc31f049

Gjest Utradisjonelt
Skrevet (endret)

Vår postkasse henger på gjerdet, så liten vits i adresse. Har heller ingen fornavn på postkassen, der står det kun etternavnet vårt.

Og vi fikk nytt pass i posten til det ene barnet og meg for kun et par uker siden.

Endret av Utradisjonelt
Skrevet

Vi har alle navna. Synes det er koselig. Dattera har dekorert postkassa, og skrevet navn på:)

Skrevet

Vi har alle sine navn på + husnr.

Skal tilføye samboeren sitt etternavn på meg når vi gifter oss i sommer :D

Skrevet

Vi har kan etternavnet våre. "Hansen/Olsen"

Skrevet

Vi er ikke gift så vi har kun to etternavn på postkassa.. Ingens fornavn. Tilfeldigvis heter barna det samme til etternavn som oss, så posten dems kommer fram akkurat som vår;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har barna også. Av den enkle grunn at vi er 4 stk. hvorav 3 har samme etternavn

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Står kun etternavn og adresse på postkassen, og siden jeg og datteren min har samme etternavn så står vi sånn sett begge to :)

Skrevet

her har vi faktisk bare samboers navn.. ikke mitt, ikke mitt første barns og heller ikke vårt felles barn.. ei heller gate eller hus nr.. men alle får posten sin :) har bare aldri komt så langt at vi har skrevet oss på ...

Anonym poster: 9b9d9a17259f0819eed6da1e249d6fcb

Skrevet

Vi har mitt navn og mannens navn på postkassa, ikke datteren vår sitt. Men vi har samme etternavn alle sammen, og det er et uvanlig etternavn så ingen tvil om hvor hennes post skal. Passet hennes kom dagen etter vi var og bestilte det, rett i kassa selv om navnet hennes ikke står på den.

Anonym poster: 8d5c527e3c2f5b36dc7d616e36a2912f

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har barnas navn på. Den ene får jevnlig bøker fra Bokklubbens barn i eget navn, i tillegg til posten fra f eks kulturskolen og diverse fritidsting (idrettslag osv). De yngste får innimellom et postkort eller en fødselsdagspakke i posten, og det koster jo ikke noe å ha navnene deres der?

Skrevet

Har mitt gamle namn, gubben sitt namn er skjult etter at dei flytta postkassa eit hakk opp i stativet..

Burde kanskje gjere noko med det, men lisja sitt namn ser eg ikkje grunn til å sette på. Mitt namn har aldri vore på postkassa til foreldra mine..

Skrevet

Dersom barnet skal ha pass eller brev fra offentlige etater som har ett eller annet spes merke (husker ikke helt i farten, sikkert fra skattekontoret osv) så må barnets navn stå på postkassa. Da vi skulle ha pass til barna opplyste de om at også barnets mellomnavn måtte stå på postkassa da posten ikke har lov til å levere den type post uten at det fulle navnet står på postkassa. Jeg synes det var litt rart, for mamma fikk sitt pass i postkassa selvom hun bare har initialer i de to første navnene sine på kassa (men fullt etternavn).

Vi har fått pass i postkassa uten at navnet hennes står på postkassen.

Anonym poster: 60b165b267c22099c5a4188f699f4da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...