Gå til innhold

Kan gravide ta noen form for sovepiller/muskelavslappende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover ikke om natta, og begynner nå å bli kjempe sliten.vet ikke hva jeg skal gjøre for å få sove. Siste uken har jeg lagt meg 00-01 og ikke fått sove før 06-08 og det blir bare verre og verre . Grunnen er kribling i bein.er 38 uker i morgen.har prøvd alle mulige kjerringråd og ingenting hjelper.frykter at jeg kommer til å være så sliten etter fødselat jeg ikke kommer til å orke noe som helst og det passer seg jo veldig dårlig med en baby i huset.

Anonym poster: 9117d61da14482a701cdbaf6044dfe9a

Fortsetter under...

Skrevet

Som hovedregel skal ikke gravide ta slike medisiner da de vil gå over til babyen.. Men det er alltid en avveining mellom risikoen for bivirkninger for deg og babyen og for skade for deg ved å IKKE ta medisin.. Dette må du med andre ord snakke med en lege om... Man oprerer jo f.eks gravide kvinner og legger de i narkose når man MÅ, spørsmålet her blir jo om du MÅ ha tabletter eller kan klare deg uten og hva som vil bli konsekvensen ved å ikke ta tabletter....

Anonym poster: 5978dbc5131d5d3326c08cb1a842e7d3

Skrevet

Sovepiller vet jeg ikke,men kan ta Paracet :)

Skrevet

Jeg fikk apodorm av gynekologen da jeg var i ca uke 36. Tok det 3 kvelder bare for å få snudd det at jeg ikke fikk sove. Sov godt resten av svangerskapet.

Skrevet

Ta magnesiun. Det hjelper på urolige ben ;)

Skrevet

Har du prøvd magnesium-tabletter?

Anonym poster: 99bccfff3b09f567dd881396717594b6

Annonse

Skrevet

Har prøvd magnesium,funker ikke her:(

Skrevet

Jeg fikk apodorm av gynekologen da jeg var i ca uke 36. Tok det 3 kvelder bare for å få snudd det at jeg ikke fikk sove. Sov godt resten av svangerskapet.

så dette er ikke farlig for baby? Men tar du det bare noen dager også funker det over lang tid?? Nå blir jeg nesten overlykkelig her hvis det finnes noe jeg kan ta:)

Skrevet

Bruker du støttestrømper? Jeg er ikke gravid, men jeg sliter med kramper i leggene om kvelden når jeg har lagt meg, men det hjelper faktisk å ha på støttestrømper om dagen.

Skrevet

Bruker du støttestrømper? Jeg er ikke gravid, men jeg sliter med kramper i leggene om kvelden når jeg har lagt meg, men det hjelper faktisk å ha på støttestrømper om dagen.

yes prøvd det og;/ jeg har ikke kramper heller da,bare kribling.så kanskje det funker på kramper men ikke kribling:) men takk fo tipset:)

Skrevet

Det er jo ikje fritt fram å bruke det, men i forhold til fødsel osv så var det bedre at jeg var uthvilt. Jeg brukte det som sagt i 3 kvelder og da fikk jeg snudd den negative trenden med ikke å få sove. Jeg merket jo at jeg ble stresset med en han jeg la meg fordi jeg 'visste'at jeg ikke gikk sove. Og da før man jo iallefall ikje sove. Skjønner?

Skrevet

Det er vel noe kontrovers omkring dette, men en del leger og psykiatere mener man trygt kan bruke Stilnoct (som er en innsovningstablett) i moderate mengder under graviditet. Av dokumentasjon vil du ikke finne noe som sier at dette garantert ikke er skadelig, men det er ikke bevist at det ikke er trygt. Enkelte andre typer innsovningstabletter som er basert på et annet virkestoff anbefales det å holde seg unna da det er bevist at disse kan være skadelige.

Snakk med legen din, eventuelt med flere leger om du ønsker det. Avgjørelsen om å ta medisin er til syvende og sist din, og om du går og er redd for at det skal være skadelig for babyen i magen flytter du bare problemet ditt. Men det er viktig at du får sove, i alle fall få hentet deg inn innimellom.

Anonym poster: 58f9f96e01862937ee4ba3216fd7dcea

Skrevet

Dette spør du vel ikkje seriøst om inne på et nettforum? spør legen din, eventuelt ein farmasøyt, det er dei som veit kva som er best for barnet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...